Detingut un fugitiu buscat per les autoritats del Regne Unit per tràfic de drogues en Xàbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), a un un home britànic de 48 anys a què li constava una Ordre Internacional de Detenció i Lliurament per a Extradició (OIDE) emesa per les autoritats del Regne Unit per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc.

 

Efectius de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Dénia, en la mateixa comarca, van rebre una comunicació del Grup de Fugitius Internacionals de la Comissaria General de la Policia Judicial sobre un ciutadà britànic al que li constava una OIDE dictada per les Autoritats del Regne Unit i que podia estar ocultant-se en la província d’Alacant, segons ha explicat la Prefectura en un comunicat.

Fetes les primeres investigacions sobre el seu parador, els agents van localitzar sa casa en la localitat de Xàbia, a on es va establir un dispositiu policial que va permetre la seua detenció.

 

Manchester, 2004

Els fets pels que se li buscava van tindre lloc al setembre de l’any 2004 en la ciutat de Manchester, el Regne Unit. La Policia d’esta ciutat anglesa el va detindre quan feia un intercanvi de droga dins d’una camioneta, a on posteriorment van intervindre dos armes de foc i una bolsa de drogues com Diamorfina i Petidina. Quan els agents li van prendre declaració inicialment va negar tindre implicació amb els fets però, més tard, va afirmar la seua participació.

 

L’arrestat estava pendent de ser jutjat en el seu país per un presumpte delicte de tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes de foc. S’enfrontava a una pena màxima de 20 anys de presó.

 

Una volta detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número Quatre de l’Audiència Nacional que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Internacional de Detenció.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.