Detingut a un control rutinari un home reclamat per 6 jutjats de Benidorm i Alacant

Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut durant un control rutinari establert en el centre de la ciutat, com a part d’un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força, a un home que tenia pendents sis reclamacions judicials, dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, tres de les quals eren ingressos a la presó pendents per delictes de robatori amb força en domicilis i establiments.

Els fets van ocórrer en un cèntric carrer de la ciutat, fruit del dispositiu especial desplegat a la ciutat per a la prevenció dels delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, en el qual es compta amb els efectius que exerceixen labors de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional destinats a Alacant.

En un dels punts de control establert estratègicament, per unitats de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, formada pels grups de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) i motoritzada amb indicatiu Raig, es va procedir a la identificació d’un individu a qui després de consultar-se les bases de dades policials, li constaven sis reclamacions judicials dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, per la qual cosa va ser immediatament detingut.

Tres ingressos a la presó pendents

Entre aquestes reclamacions que hi havia sobre l’arrestat, tres d’elles eren causes pendents que tenien aparellades penes de presó, per delictes de variada naturalesa, com ara el robatori amb força en les coses, lesions i atemptat a agent de l’autoritat.

D’altra banda, cal esmentar que, tres d’aquestes reclamacions judicials, estaven relacionades amb delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, delicte sobre el qual s’estava incidint mitjançant el dispositiu establert.

El detingut, de nacionalitat espanyola, de 54 anys d’edat, amb múltiples antecedents, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Efectivitat policial a través de dispositius estàtics de control aleatoris

L’establiment d’aquesta mena de controls aleatoris que s’estableixen com a part de dispositius especials de prevenció de la delinqüència, tant en nuclis urbans com en les seves proximitats, es tracta d’un mitjà de control d’una gran efectivitat policial, com ha estat el cas. La seva aparent aleatorietat de cara al ciutadà, són en realitat punts estratègicament triats en funció de l’objectiu buscat, jugant aquesta espontaneïtat un paper primordial, per la qual cosa, des de la Policia Nacional es desaconsella als ciutadans revelar la seva ubicació momentània, ja que va en contra de l’efectivitat buscada a fi de donar seguretat al ciutadà.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.