Detingut a un control rutinari un home reclamat per 6 jutjats de Benidorm i Alacant

Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut durant un control rutinari establert en el centre de la ciutat, com a part d’un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força, a un home que tenia pendents sis reclamacions judicials, dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, tres de les quals eren ingressos a la presó pendents per delictes de robatori amb força en domicilis i establiments.

Els fets van ocórrer en un cèntric carrer de la ciutat, fruit del dispositiu especial desplegat a la ciutat per a la prevenció dels delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, en el qual es compta amb els efectius que exerceixen labors de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional destinats a Alacant.

En un dels punts de control establert estratègicament, per unitats de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, formada pels grups de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) i motoritzada amb indicatiu Raig, es va procedir a la identificació d’un individu a qui després de consultar-se les bases de dades policials, li constaven sis reclamacions judicials dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, per la qual cosa va ser immediatament detingut.

Tres ingressos a la presó pendents

Entre aquestes reclamacions que hi havia sobre l’arrestat, tres d’elles eren causes pendents que tenien aparellades penes de presó, per delictes de variada naturalesa, com ara el robatori amb força en les coses, lesions i atemptat a agent de l’autoritat.

D’altra banda, cal esmentar que, tres d’aquestes reclamacions judicials, estaven relacionades amb delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, delicte sobre el qual s’estava incidint mitjançant el dispositiu establert.

El detingut, de nacionalitat espanyola, de 54 anys d’edat, amb múltiples antecedents, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Efectivitat policial a través de dispositius estàtics de control aleatoris

L’establiment d’aquesta mena de controls aleatoris que s’estableixen com a part de dispositius especials de prevenció de la delinqüència, tant en nuclis urbans com en les seves proximitats, es tracta d’un mitjà de control d’una gran efectivitat policial, com ha estat el cas. La seva aparent aleatorietat de cara al ciutadà, són en realitat punts estratègicament triats en funció de l’objectiu buscat, jugant aquesta espontaneïtat un paper primordial, per la qual cosa, des de la Policia Nacional es desaconsella als ciutadans revelar la seva ubicació momentània, ja que va en contra de l’efectivitat buscada a fi de donar seguretat al ciutadà.

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.