Detingut a un control rutinari un home reclamat per 6 jutjats de Benidorm i Alacant

Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut durant un control rutinari establert en el centre de la ciutat, com a part d’un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força, a un home que tenia pendents sis reclamacions judicials, dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, tres de les quals eren ingressos a la presó pendents per delictes de robatori amb força en domicilis i establiments.

Els fets van ocórrer en un cèntric carrer de la ciutat, fruit del dispositiu especial desplegat a la ciutat per a la prevenció dels delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, en el qual es compta amb els efectius que exerceixen labors de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional destinats a Alacant.

En un dels punts de control establert estratègicament, per unitats de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, formada pels grups de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) i motoritzada amb indicatiu Raig, es va procedir a la identificació d’un individu a qui després de consultar-se les bases de dades policials, li constaven sis reclamacions judicials dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, per la qual cosa va ser immediatament detingut.

Tres ingressos a la presó pendents

Entre aquestes reclamacions que hi havia sobre l’arrestat, tres d’elles eren causes pendents que tenien aparellades penes de presó, per delictes de variada naturalesa, com ara el robatori amb força en les coses, lesions i atemptat a agent de l’autoritat.

D’altra banda, cal esmentar que, tres d’aquestes reclamacions judicials, estaven relacionades amb delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, delicte sobre el qual s’estava incidint mitjançant el dispositiu establert.

El detingut, de nacionalitat espanyola, de 54 anys d’edat, amb múltiples antecedents, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Efectivitat policial a través de dispositius estàtics de control aleatoris

L’establiment d’aquesta mena de controls aleatoris que s’estableixen com a part de dispositius especials de prevenció de la delinqüència, tant en nuclis urbans com en les seves proximitats, es tracta d’un mitjà de control d’una gran efectivitat policial, com ha estat el cas. La seva aparent aleatorietat de cara al ciutadà, són en realitat punts estratègicament triats en funció de l’objectiu buscat, jugant aquesta espontaneïtat un paper primordial, per la qual cosa, des de la Policia Nacional es desaconsella als ciutadans revelar la seva ubicació momentània, ja que va en contra de l’efectivitat buscada a fi de donar seguretat al ciutadà.

Últimes notícies

Com preparar-te per a l’eclipsi total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

Un pla estratègic de la Generalitat preveu trànsit intens, possibles emergències i risc de núvols durant l’eclipsi total del 12 d’agost, que atraurà milions de persones. Es recomana no desplaçar-se si ja es té bona visibilitat i es reforcen seguretat, sanitat i telecomunicacions.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.