Detingut a un control rutinari un home reclamat per 6 jutjats de Benidorm i Alacant

Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut durant un control rutinari establert en el centre de la ciutat, com a part d’un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força, a un home que tenia pendents sis reclamacions judicials, dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, tres de les quals eren ingressos a la presó pendents per delictes de robatori amb força en domicilis i establiments.

Els fets van ocórrer en un cèntric carrer de la ciutat, fruit del dispositiu especial desplegat a la ciutat per a la prevenció dels delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, en el qual es compta amb els efectius que exerceixen labors de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional destinats a Alacant.

En un dels punts de control establert estratègicament, per unitats de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, formada pels grups de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) i motoritzada amb indicatiu Raig, es va procedir a la identificació d’un individu a qui després de consultar-se les bases de dades policials, li constaven sis reclamacions judicials dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, per la qual cosa va ser immediatament detingut.

Tres ingressos a la presó pendents

Entre aquestes reclamacions que hi havia sobre l’arrestat, tres d’elles eren causes pendents que tenien aparellades penes de presó, per delictes de variada naturalesa, com ara el robatori amb força en les coses, lesions i atemptat a agent de l’autoritat.

D’altra banda, cal esmentar que, tres d’aquestes reclamacions judicials, estaven relacionades amb delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, delicte sobre el qual s’estava incidint mitjançant el dispositiu establert.

El detingut, de nacionalitat espanyola, de 54 anys d’edat, amb múltiples antecedents, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Efectivitat policial a través de dispositius estàtics de control aleatoris

L’establiment d’aquesta mena de controls aleatoris que s’estableixen com a part de dispositius especials de prevenció de la delinqüència, tant en nuclis urbans com en les seves proximitats, es tracta d’un mitjà de control d’una gran efectivitat policial, com ha estat el cas. La seva aparent aleatorietat de cara al ciutadà, són en realitat punts estratègicament triats en funció de l’objectiu buscat, jugant aquesta espontaneïtat un paper primordial, per la qual cosa, des de la Policia Nacional es desaconsella als ciutadans revelar la seva ubicació momentània, ja que va en contra de l’efectivitat buscada a fi de donar seguretat al ciutadà.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.