Detingut a un control rutinari un home reclamat per 6 jutjats de Benidorm i Alacant

Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut durant un control rutinari establert en el centre de la ciutat, com a part d’un dispositiu especial de prevenció de robatoris amb força, a un home que tenia pendents sis reclamacions judicials, dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, tres de les quals eren ingressos a la presó pendents per delictes de robatori amb força en domicilis i establiments.

Els fets van ocórrer en un cèntric carrer de la ciutat, fruit del dispositiu especial desplegat a la ciutat per a la prevenció dels delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, en el qual es compta amb els efectius que exerceixen labors de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional destinats a Alacant.

En un dels punts de control establert estratègicament, per unitats de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, formada pels grups de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) i motoritzada amb indicatiu Raig, es va procedir a la identificació d’un individu a qui després de consultar-se les bases de dades policials, li constaven sis reclamacions judicials dictades per diferents jutjats de Benidorm i Alacant, per la qual cosa va ser immediatament detingut.

Tres ingressos a la presó pendents

Entre aquestes reclamacions que hi havia sobre l’arrestat, tres d’elles eren causes pendents que tenien aparellades penes de presó, per delictes de variada naturalesa, com ara el robatori amb força en les coses, lesions i atemptat a agent de l’autoritat.

D’altra banda, cal esmentar que, tres d’aquestes reclamacions judicials, estaven relacionades amb delictes de robatoris amb força en domicilis i establiments, delicte sobre el qual s’estava incidint mitjançant el dispositiu establert.

El detingut, de nacionalitat espanyola, de 54 anys d’edat, amb múltiples antecedents, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Efectivitat policial a través de dispositius estàtics de control aleatoris

L’establiment d’aquesta mena de controls aleatoris que s’estableixen com a part de dispositius especials de prevenció de la delinqüència, tant en nuclis urbans com en les seves proximitats, es tracta d’un mitjà de control d’una gran efectivitat policial, com ha estat el cas. La seva aparent aleatorietat de cara al ciutadà, són en realitat punts estratègicament triats en funció de l’objectiu buscat, jugant aquesta espontaneïtat un paper primordial, per la qual cosa, des de la Policia Nacional es desaconsella als ciutadans revelar la seva ubicació momentània, ja que va en contra de l’efectivitat buscada a fi de donar seguretat al ciutadà.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.