Detingut el líder d’una secta acusat de maltractar i abusar sexualment d’un dels seus membres

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de Castelló el líder d’una secta destructiva com a presumpte autor de maltractaments i un delicte contra la llibertat sexual.

La víctima va necessitar teràpia psicològica a causa de les agressions sexuals i físiques a què va estar sotmesa, les quals eren de caràcter especialment degradant. A la secta, de tall pseudoxamànic, es consumien de manera habitual substàncies com l’ayahuasca que pot arribar a anul·lar el judici dels consumidors i han estat intervinguts 16.880 euros i 1.284 dòlars nord-americans.

La investigació es va iniciar el mes de febrer passat, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una comunitat assentada en una localitat de la província de Castelló i que estaria operant en diferents punts del territori nacional, així com amb connexions a altres països.

Arran d’este fet es va localitzar una víctima la qual es trobava molt afectada psicològicament després del pas per la secta i havia estat sotmesa a maltractaments continus, vexacions de caràcter greu, agressions físiques i fins i tot sexuals per part del líder.

El modus operandi del detingut consistia a anul·lar progressivament la capacitat de decisió de la víctima amb promeses com la de “ser elegida” per passar la resta de les seues vides junts i mantindre una relació de parella, que derivaria de forma gairebé immediata en un maltractament habitual d’agressions físiques, vexacions, i la imposició de pràctiques sexuals denigrants amb l’excusa de “curar la seua ànima”, tot això acompanyat d’un greu dany psicològic que va provocar a una de les víctimes un estat d’ansietat i por contínua.

Aïllada socialment després d’anul·lar els contactes telefònics 

Per obtindre el resultat d’aïllament social a què sotmetia la víctima el detingut li va retirar tots els contactes del telèfon i inspeccionava contínuament la seua activitat, cosa que dificultava que una tercera persona tinguera coneixement d’esta situació i poguera ajudar-la a eixir de la secta.

Tot i el fort aïllament social a què la víctima estava sotmesa, després d’un episodi de caràcter molt violent va aconseguir viatjar a una altra ciutat on va rebre ajut psicològic que li va fer entendre la greu situació per la qual estava passant.

El líder de la secta va ser detingut a València 

El detingut mantenia contactes a altres països i es dedicada a la pràctica de xarrades i activitats de caràcter espiritual a canvi de donacions econòmiques. Després d’establir un dispositiu de vigilància a l’aeroport de Manises (València), els agents van procedir a la detenció del líder de la secta, que havia participat suposadament en una retirada dels EUA, havent arribat a Espanya amb gran quantitat de diners no declarats que li van ser intervinguts i que no van poder justificar.

La investigació continua oberta  i no es descarta la localització de més víctimes que estigueren relacionades amb esta secta.

Canal obert sectasdestructivas@policia.es

La Policia Nacional manté habilitat el correu electrònic sectasdestructivas@policia.es perquè qualsevol ciutadà pugui comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.