Detingut el líder d’una secta acusat de maltractar i abusar sexualment d’un dels seus membres

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de Castelló el líder d’una secta destructiva com a presumpte autor de maltractaments i un delicte contra la llibertat sexual.

La víctima va necessitar teràpia psicològica a causa de les agressions sexuals i físiques a què va estar sotmesa, les quals eren de caràcter especialment degradant. A la secta, de tall pseudoxamànic, es consumien de manera habitual substàncies com l’ayahuasca que pot arribar a anul·lar el judici dels consumidors i han estat intervinguts 16.880 euros i 1.284 dòlars nord-americans.

La investigació es va iniciar el mes de febrer passat, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una comunitat assentada en una localitat de la província de Castelló i que estaria operant en diferents punts del territori nacional, així com amb connexions a altres països.

Arran d’este fet es va localitzar una víctima la qual es trobava molt afectada psicològicament després del pas per la secta i havia estat sotmesa a maltractaments continus, vexacions de caràcter greu, agressions físiques i fins i tot sexuals per part del líder.

El modus operandi del detingut consistia a anul·lar progressivament la capacitat de decisió de la víctima amb promeses com la de “ser elegida” per passar la resta de les seues vides junts i mantindre una relació de parella, que derivaria de forma gairebé immediata en un maltractament habitual d’agressions físiques, vexacions, i la imposició de pràctiques sexuals denigrants amb l’excusa de “curar la seua ànima”, tot això acompanyat d’un greu dany psicològic que va provocar a una de les víctimes un estat d’ansietat i por contínua.

Aïllada socialment després d’anul·lar els contactes telefònics 

Per obtindre el resultat d’aïllament social a què sotmetia la víctima el detingut li va retirar tots els contactes del telèfon i inspeccionava contínuament la seua activitat, cosa que dificultava que una tercera persona tinguera coneixement d’esta situació i poguera ajudar-la a eixir de la secta.

Tot i el fort aïllament social a què la víctima estava sotmesa, després d’un episodi de caràcter molt violent va aconseguir viatjar a una altra ciutat on va rebre ajut psicològic que li va fer entendre la greu situació per la qual estava passant.

El líder de la secta va ser detingut a València 

El detingut mantenia contactes a altres països i es dedicada a la pràctica de xarrades i activitats de caràcter espiritual a canvi de donacions econòmiques. Després d’establir un dispositiu de vigilància a l’aeroport de Manises (València), els agents van procedir a la detenció del líder de la secta, que havia participat suposadament en una retirada dels EUA, havent arribat a Espanya amb gran quantitat de diners no declarats que li van ser intervinguts i que no van poder justificar.

La investigació continua oberta  i no es descarta la localització de més víctimes que estigueren relacionades amb esta secta.

Canal obert sectasdestructivas@policia.es

La Policia Nacional manté habilitat el correu electrònic sectasdestructivas@policia.es perquè qualsevol ciutadà pugui comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.