Detingut el líder d’una secta acusat de maltractar i abusar sexualment d’un dels seus membres

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de Castelló el líder d’una secta destructiva com a presumpte autor de maltractaments i un delicte contra la llibertat sexual.

La víctima va necessitar teràpia psicològica a causa de les agressions sexuals i físiques a què va estar sotmesa, les quals eren de caràcter especialment degradant. A la secta, de tall pseudoxamànic, es consumien de manera habitual substàncies com l’ayahuasca que pot arribar a anul·lar el judici dels consumidors i han estat intervinguts 16.880 euros i 1.284 dòlars nord-americans.

La investigació es va iniciar el mes de febrer passat, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una comunitat assentada en una localitat de la província de Castelló i que estaria operant en diferents punts del territori nacional, així com amb connexions a altres països.

Arran d’este fet es va localitzar una víctima la qual es trobava molt afectada psicològicament després del pas per la secta i havia estat sotmesa a maltractaments continus, vexacions de caràcter greu, agressions físiques i fins i tot sexuals per part del líder.

El modus operandi del detingut consistia a anul·lar progressivament la capacitat de decisió de la víctima amb promeses com la de “ser elegida” per passar la resta de les seues vides junts i mantindre una relació de parella, que derivaria de forma gairebé immediata en un maltractament habitual d’agressions físiques, vexacions, i la imposició de pràctiques sexuals denigrants amb l’excusa de “curar la seua ànima”, tot això acompanyat d’un greu dany psicològic que va provocar a una de les víctimes un estat d’ansietat i por contínua.

Aïllada socialment després d’anul·lar els contactes telefònics 

Per obtindre el resultat d’aïllament social a què sotmetia la víctima el detingut li va retirar tots els contactes del telèfon i inspeccionava contínuament la seua activitat, cosa que dificultava que una tercera persona tinguera coneixement d’esta situació i poguera ajudar-la a eixir de la secta.

Tot i el fort aïllament social a què la víctima estava sotmesa, després d’un episodi de caràcter molt violent va aconseguir viatjar a una altra ciutat on va rebre ajut psicològic que li va fer entendre la greu situació per la qual estava passant.

El líder de la secta va ser detingut a València 

El detingut mantenia contactes a altres països i es dedicada a la pràctica de xarrades i activitats de caràcter espiritual a canvi de donacions econòmiques. Després d’establir un dispositiu de vigilància a l’aeroport de Manises (València), els agents van procedir a la detenció del líder de la secta, que havia participat suposadament en una retirada dels EUA, havent arribat a Espanya amb gran quantitat de diners no declarats que li van ser intervinguts i que no van poder justificar.

La investigació continua oberta  i no es descarta la localització de més víctimes que estigueren relacionades amb esta secta.

Canal obert sectasdestructivas@policia.es

La Policia Nacional manté habilitat el correu electrònic sectasdestructivas@policia.es perquè qualsevol ciutadà pugui comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU