Detingut el líder d’una secta acusat de maltractar i abusar sexualment d’un dels seus membres

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de Castelló el líder d’una secta destructiva com a presumpte autor de maltractaments i un delicte contra la llibertat sexual.

La víctima va necessitar teràpia psicològica a causa de les agressions sexuals i físiques a què va estar sotmesa, les quals eren de caràcter especialment degradant. A la secta, de tall pseudoxamànic, es consumien de manera habitual substàncies com l’ayahuasca que pot arribar a anul·lar el judici dels consumidors i han estat intervinguts 16.880 euros i 1.284 dòlars nord-americans.

La investigació es va iniciar el mes de febrer passat, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una comunitat assentada en una localitat de la província de Castelló i que estaria operant en diferents punts del territori nacional, així com amb connexions a altres països.

Arran d’este fet es va localitzar una víctima la qual es trobava molt afectada psicològicament després del pas per la secta i havia estat sotmesa a maltractaments continus, vexacions de caràcter greu, agressions físiques i fins i tot sexuals per part del líder.

El modus operandi del detingut consistia a anul·lar progressivament la capacitat de decisió de la víctima amb promeses com la de “ser elegida” per passar la resta de les seues vides junts i mantindre una relació de parella, que derivaria de forma gairebé immediata en un maltractament habitual d’agressions físiques, vexacions, i la imposició de pràctiques sexuals denigrants amb l’excusa de “curar la seua ànima”, tot això acompanyat d’un greu dany psicològic que va provocar a una de les víctimes un estat d’ansietat i por contínua.

Aïllada socialment després d’anul·lar els contactes telefònics 

Per obtindre el resultat d’aïllament social a què sotmetia la víctima el detingut li va retirar tots els contactes del telèfon i inspeccionava contínuament la seua activitat, cosa que dificultava que una tercera persona tinguera coneixement d’esta situació i poguera ajudar-la a eixir de la secta.

Tot i el fort aïllament social a què la víctima estava sotmesa, després d’un episodi de caràcter molt violent va aconseguir viatjar a una altra ciutat on va rebre ajut psicològic que li va fer entendre la greu situació per la qual estava passant.

El líder de la secta va ser detingut a València 

El detingut mantenia contactes a altres països i es dedicada a la pràctica de xarrades i activitats de caràcter espiritual a canvi de donacions econòmiques. Després d’establir un dispositiu de vigilància a l’aeroport de Manises (València), els agents van procedir a la detenció del líder de la secta, que havia participat suposadament en una retirada dels EUA, havent arribat a Espanya amb gran quantitat de diners no declarats que li van ser intervinguts i que no van poder justificar.

La investigació continua oberta  i no es descarta la localització de més víctimes que estigueren relacionades amb esta secta.

Canal obert sectasdestructivas@policia.es

La Policia Nacional manté habilitat el correu electrònic sectasdestructivas@policia.es perquè qualsevol ciutadà pugui comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.