Detingut per 83 robatoris en habitatges de Sagunt

La Guàrdia Civil de València deté l’autor dels 83 robatoris comesos en vivendes de la localitat de Sagunt. El total del sostret i els danys ocasionats ascendeix a 25 euros.

L’Operació ‘GORRERO’ va començar a mitjans de novembre de l’any passat després dels nombrosos robatoris patits pels veïns d’algunes urbanitzacions de la comarca del Camp de Morvedre. Estos robatoris es cometien, majoritàriament, en segones residències amb el següent modus operandi:

El detingut il·luminava l’interior dels habitatges amb una llanterna des de la finestra o feia soroll, amb l’única finalitat de saber si hi havia algú a dins. Una vegada assegurat que no hi havia cap habitant, arrancava les reixes d’una finestra amb una biga de fusta, la forçava i accedia a la vivenda.

Utilitzava la llum de les neveres, per tal de no fer ús de la llanterna i no cridar així l’atenció de tercers, deixant esta oberta, cosa que provocava el deteriorament dels aliments.

Després de mesos d’incessant investigació per a la recerca d’indicis que feren llum a la identificació del presumpte autor, va caldre una modificació de l’operatiu. Va ser llavors quan els agents de la Guàrdia Civil es van centrar en el control de 3 dels immobles que n’havien patit 26 83 robatoris, mitjançant la vigilància dels mateixos des de l’interior dels habitatges.

El dissabte 17 de juny a les 23.15 hores, en un dels operatius de vigilància esmentats, els agents es trobaven a l’interior d’un dels habitatges quan van escoltar l’autor aproximar-se a una de les finestres i accedir al menjador, sent sorprés pels agents de la Guàrdia Civil, els que el redueixen, detenen i identifiquen.

Entre els estris robats es trobaven els següents: joies, càmeres de fotos, televisions, begudes alcohòliques, menjar, peces de roba, pujant a un total de 25.000 euros entre el sostre i els danys ocasionats.

El detingut és un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li atribueixen els delictes següents: 83 delictes de robatori a l’interior d’habitatge i 2 delictes d’atemptat contra agent de l’autoritat.

L’operació ha estat duta a terme per la Guàrdia Civil de Sagunt. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.

València restaura el monument a les víctimes del metro en el 20é aniversari de la tragèdia

L’Ajuntament de València ha completat la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, consensuada amb l’associació de víctimes i l’artista autora, coincidint amb el 20é aniversari del sinistre.

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.