Detingut per 83 robatoris en habitatges de Sagunt

La Guàrdia Civil de València deté l’autor dels 83 robatoris comesos en vivendes de la localitat de Sagunt. El total del sostret i els danys ocasionats ascendeix a 25 euros.

L’Operació ‘GORRERO’ va començar a mitjans de novembre de l’any passat després dels nombrosos robatoris patits pels veïns d’algunes urbanitzacions de la comarca del Camp de Morvedre. Estos robatoris es cometien, majoritàriament, en segones residències amb el següent modus operandi:

El detingut il·luminava l’interior dels habitatges amb una llanterna des de la finestra o feia soroll, amb l’única finalitat de saber si hi havia algú a dins. Una vegada assegurat que no hi havia cap habitant, arrancava les reixes d’una finestra amb una biga de fusta, la forçava i accedia a la vivenda.

Utilitzava la llum de les neveres, per tal de no fer ús de la llanterna i no cridar així l’atenció de tercers, deixant esta oberta, cosa que provocava el deteriorament dels aliments.

Després de mesos d’incessant investigació per a la recerca d’indicis que feren llum a la identificació del presumpte autor, va caldre una modificació de l’operatiu. Va ser llavors quan els agents de la Guàrdia Civil es van centrar en el control de 3 dels immobles que n’havien patit 26 83 robatoris, mitjançant la vigilància dels mateixos des de l’interior dels habitatges.

El dissabte 17 de juny a les 23.15 hores, en un dels operatius de vigilància esmentats, els agents es trobaven a l’interior d’un dels habitatges quan van escoltar l’autor aproximar-se a una de les finestres i accedir al menjador, sent sorprés pels agents de la Guàrdia Civil, els que el redueixen, detenen i identifiquen.

Entre els estris robats es trobaven els següents: joies, càmeres de fotos, televisions, begudes alcohòliques, menjar, peces de roba, pujant a un total de 25.000 euros entre el sostre i els danys ocasionats.

El detingut és un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li atribueixen els delictes següents: 83 delictes de robatori a l’interior d’habitatge i 2 delictes d’atemptat contra agent de l’autoritat.

L’operació ha estat duta a terme per la Guàrdia Civil de Sagunt. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.