Detingut per 83 robatoris en habitatges de Sagunt

La Guàrdia Civil de València deté l’autor dels 83 robatoris comesos en vivendes de la localitat de Sagunt. El total del sostret i els danys ocasionats ascendeix a 25 euros.

L’Operació ‘GORRERO’ va començar a mitjans de novembre de l’any passat després dels nombrosos robatoris patits pels veïns d’algunes urbanitzacions de la comarca del Camp de Morvedre. Estos robatoris es cometien, majoritàriament, en segones residències amb el següent modus operandi:

El detingut il·luminava l’interior dels habitatges amb una llanterna des de la finestra o feia soroll, amb l’única finalitat de saber si hi havia algú a dins. Una vegada assegurat que no hi havia cap habitant, arrancava les reixes d’una finestra amb una biga de fusta, la forçava i accedia a la vivenda.

Utilitzava la llum de les neveres, per tal de no fer ús de la llanterna i no cridar així l’atenció de tercers, deixant esta oberta, cosa que provocava el deteriorament dels aliments.

Després de mesos d’incessant investigació per a la recerca d’indicis que feren llum a la identificació del presumpte autor, va caldre una modificació de l’operatiu. Va ser llavors quan els agents de la Guàrdia Civil es van centrar en el control de 3 dels immobles que n’havien patit 26 83 robatoris, mitjançant la vigilància dels mateixos des de l’interior dels habitatges.

El dissabte 17 de juny a les 23.15 hores, en un dels operatius de vigilància esmentats, els agents es trobaven a l’interior d’un dels habitatges quan van escoltar l’autor aproximar-se a una de les finestres i accedir al menjador, sent sorprés pels agents de la Guàrdia Civil, els que el redueixen, detenen i identifiquen.

Entre els estris robats es trobaven els següents: joies, càmeres de fotos, televisions, begudes alcohòliques, menjar, peces de roba, pujant a un total de 25.000 euros entre el sostre i els danys ocasionats.

El detingut és un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li atribueixen els delictes següents: 83 delictes de robatori a l’interior d’habitatge i 2 delictes d’atemptat contra agent de l’autoritat.

L’operació ha estat duta a terme per la Guàrdia Civil de Sagunt. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.