Detingut per 83 robatoris en habitatges de Sagunt

La Guàrdia Civil de València deté l’autor dels 83 robatoris comesos en vivendes de la localitat de Sagunt. El total del sostret i els danys ocasionats ascendeix a 25 euros.

L’Operació ‘GORRERO’ va començar a mitjans de novembre de l’any passat després dels nombrosos robatoris patits pels veïns d’algunes urbanitzacions de la comarca del Camp de Morvedre. Estos robatoris es cometien, majoritàriament, en segones residències amb el següent modus operandi:

El detingut il·luminava l’interior dels habitatges amb una llanterna des de la finestra o feia soroll, amb l’única finalitat de saber si hi havia algú a dins. Una vegada assegurat que no hi havia cap habitant, arrancava les reixes d’una finestra amb una biga de fusta, la forçava i accedia a la vivenda.

Utilitzava la llum de les neveres, per tal de no fer ús de la llanterna i no cridar així l’atenció de tercers, deixant esta oberta, cosa que provocava el deteriorament dels aliments.

Després de mesos d’incessant investigació per a la recerca d’indicis que feren llum a la identificació del presumpte autor, va caldre una modificació de l’operatiu. Va ser llavors quan els agents de la Guàrdia Civil es van centrar en el control de 3 dels immobles que n’havien patit 26 83 robatoris, mitjançant la vigilància dels mateixos des de l’interior dels habitatges.

El dissabte 17 de juny a les 23.15 hores, en un dels operatius de vigilància esmentats, els agents es trobaven a l’interior d’un dels habitatges quan van escoltar l’autor aproximar-se a una de les finestres i accedir al menjador, sent sorprés pels agents de la Guàrdia Civil, els que el redueixen, detenen i identifiquen.

Entre els estris robats es trobaven els següents: joies, càmeres de fotos, televisions, begudes alcohòliques, menjar, peces de roba, pujant a un total de 25.000 euros entre el sostre i els danys ocasionats.

El detingut és un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li atribueixen els delictes següents: 83 delictes de robatori a l’interior d’habitatge i 2 delictes d’atemptat contra agent de l’autoritat.

L’operació ha estat duta a terme per la Guàrdia Civil de Sagunt. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.