Detingut per 83 robatoris en habitatges de Sagunt

La Guàrdia Civil de València deté l’autor dels 83 robatoris comesos en vivendes de la localitat de Sagunt. El total del sostret i els danys ocasionats ascendeix a 25 euros.

L’Operació ‘GORRERO’ va començar a mitjans de novembre de l’any passat després dels nombrosos robatoris patits pels veïns d’algunes urbanitzacions de la comarca del Camp de Morvedre. Estos robatoris es cometien, majoritàriament, en segones residències amb el següent modus operandi:

El detingut il·luminava l’interior dels habitatges amb una llanterna des de la finestra o feia soroll, amb l’única finalitat de saber si hi havia algú a dins. Una vegada assegurat que no hi havia cap habitant, arrancava les reixes d’una finestra amb una biga de fusta, la forçava i accedia a la vivenda.

Utilitzava la llum de les neveres, per tal de no fer ús de la llanterna i no cridar així l’atenció de tercers, deixant esta oberta, cosa que provocava el deteriorament dels aliments.

Després de mesos d’incessant investigació per a la recerca d’indicis que feren llum a la identificació del presumpte autor, va caldre una modificació de l’operatiu. Va ser llavors quan els agents de la Guàrdia Civil es van centrar en el control de 3 dels immobles que n’havien patit 26 83 robatoris, mitjançant la vigilància dels mateixos des de l’interior dels habitatges.

El dissabte 17 de juny a les 23.15 hores, en un dels operatius de vigilància esmentats, els agents es trobaven a l’interior d’un dels habitatges quan van escoltar l’autor aproximar-se a una de les finestres i accedir al menjador, sent sorprés pels agents de la Guàrdia Civil, els que el redueixen, detenen i identifiquen.

Entre els estris robats es trobaven els següents: joies, càmeres de fotos, televisions, begudes alcohòliques, menjar, peces de roba, pujant a un total de 25.000 euros entre el sostre i els danys ocasionats.

El detingut és un home de 50 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li atribueixen els delictes següents: 83 delictes de robatori a l’interior d’habitatge i 2 delictes d’atemptat contra agent de l’autoritat.

L’operació ha estat duta a terme per la Guàrdia Civil de Sagunt. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.