Detingut a València per abandonar el seu fill menor a Alacant i tornar al seu país d’origen a Àfrica

Agents de la Policia Nacional han detingut a València un home de 49 anys acusat d’abandonar el seu fill menor d’edat a Alacant i tornar a Algèria, el seu país d’origen, amb la resta de la seua família. El menor havia desaparegut a la ciutat alacantina i el pare va tornar al seu país sense notificar aquest fet a les autoritats.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la investigació va donar començament a final de l’any passat quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració de Valencia (Ucrif) van tindre coneixement que un home d’origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del Port de València.

El pare s’havia desplaçat fins a Alacant, i després de la desaparició del seu fill menor d’edat, suposadament va tornar al seu país d’origen amb la resta de la seua família sense notificar eixa circumstància a les autoritats, per la qual cosa ho va deixar abandonat a Espanya.

Les perquisicions van portar als agents a la localització del menor abandonat, qui va ser auxiliat en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i lloc a la disposició d’un centre de menors. En eixe moment es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya.

En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres d’Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca del pare, que va ser localitzat dies més tard a València després d’haver tornat novament al territori nacional.

L’home va ser aleshores detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abandó de menor d’edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts una sessió de control centrada en la seua gestió i en la immigració

Juanfran Pérez Llorca afrontarà la setmana vinent la seua quinta sessió de control en Les Corts, marcada per les crítiques de l'oposició a la seua gestió i per una pregunta de Vox sobre l'impacte econòmic de la immigració.

Alaquàs demana ser declarada zona de vivenda altament tensionada per a frenar l’escalada de preus

L'Ajuntament d'Alaquàs aprova una moció per a sol·licitar a la Generalitat la declaració de zona altament tensionada en vivenda i reclama més parc públic, control del lloguer i límits a l'especulació immobiliària.

La Guàrdia Civil intervé 193 quilos de tabac il·lícit i 50 paquets falsificats a Pontevedra

La Guàrdia Civil intervé 193 quilos de picada de tabac il·lícit i 50 paquets falsificats a Pontevedra després d'una investigació sobre enviaments de paqueteria vinculats a vendes per internet.

Dijous amb cels poc nuvolosos i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dijous d'ambient estable, amb pocs núvols, una mica de boira en el litoral i un repunt de les temperatures que continuarà el divendres.

La nova Salvamar Aldebarán reforça la seguretat marítima en la costa valenciana

La nova Salvamar Aldebarán s'incorpora a la flota de Salvament Marítim amb moderns sistemes de navegació, comunicacions i busca per a reforçar la seguretat en la costa valenciana.

Detinguda una mare per agredir a una professora en una escola infantil d’Elda

Una mare d'Elda ha sigut detinguda per la Policia Nacional després de bufetejar a la professora del seu fill de quatre anys en una escola infantil, acusada d'un presumpte delicte d'atemptat contra funcionari públic.

CSIF denuncia la supressió de 200 reforços d’estiu en la justícia valenciana

CSIF alerta que la decisió de Justícia de no prorrogar més de 200 places de reforç d'estiu en la Comunitat Valenciana pot portar al col·lapse a uns jutjats ja saturats, mentres la Conselleria defén que els llocs es convertiran en places estructurals estables.

Els satèl·lits SAR es consoliden com a ferramenta vital per a gestionar inundacions com la dana

Els satèl·lits SAR de ICEYE permeten obtindre imatges quasi en temps real, la qual cosa resulta clau per a gestionar inundacions com la dana de València i coordinar emergències amb major rapidesa i precisió.