Detingut a València per abandonar el seu fill menor a Alacant i tornar al seu país d’origen a Àfrica

Agents de la Policia Nacional han detingut a València un home de 49 anys acusat d’abandonar el seu fill menor d’edat a Alacant i tornar a Algèria, el seu país d’origen, amb la resta de la seua família. El menor havia desaparegut a la ciutat alacantina i el pare va tornar al seu país sense notificar aquest fet a les autoritats.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la investigació va donar començament a final de l’any passat quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració de Valencia (Ucrif) van tindre coneixement que un home d’origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del Port de València.

El pare s’havia desplaçat fins a Alacant, i després de la desaparició del seu fill menor d’edat, suposadament va tornar al seu país d’origen amb la resta de la seua família sense notificar eixa circumstància a les autoritats, per la qual cosa ho va deixar abandonat a Espanya.

Les perquisicions van portar als agents a la localització del menor abandonat, qui va ser auxiliat en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i lloc a la disposició d’un centre de menors. En eixe moment es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya.

En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres d’Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca del pare, que va ser localitzat dies més tard a València després d’haver tornat novament al territori nacional.

L’home va ser aleshores detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abandó de menor d’edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.