Detingut a València per abandonar el seu fill menor a Alacant i tornar al seu país d’origen a Àfrica

Agents de la Policia Nacional han detingut a València un home de 49 anys acusat d’abandonar el seu fill menor d’edat a Alacant i tornar a Algèria, el seu país d’origen, amb la resta de la seua família. El menor havia desaparegut a la ciutat alacantina i el pare va tornar al seu país sense notificar aquest fet a les autoritats.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la investigació va donar començament a final de l’any passat quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració de Valencia (Ucrif) van tindre coneixement que un home d’origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del Port de València.

El pare s’havia desplaçat fins a Alacant, i després de la desaparició del seu fill menor d’edat, suposadament va tornar al seu país d’origen amb la resta de la seua família sense notificar eixa circumstància a les autoritats, per la qual cosa ho va deixar abandonat a Espanya.

Les perquisicions van portar als agents a la localització del menor abandonat, qui va ser auxiliat en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i lloc a la disposició d’un centre de menors. En eixe moment es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya.

En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres d’Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca del pare, que va ser localitzat dies més tard a València després d’haver tornat novament al territori nacional.

L’home va ser aleshores detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abandó de menor d’edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.

Sara Sorribes afronta el Masters 1.000 de Madrid amb bones sensacions i una mentalitat renovada

Sara Sorribes arriba al Masters 1.000 de Madrid amb una mentalitat distinta, menys pressió i la confiança reforçada després de ser clau en la classificació d'Espanya per a les Finals de la Billie Jean King Cup.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, integrats en REDIT, llancen REDIT Defensa per a coordinar les seues capacitats i reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial a la regió.

Roberto Bautista anuncia que penjarà la raqueta al final de la temporada

El tennista espanyol Roberto Bautista, de 38 anys, anuncia que es retirarà al final de la temporada després d'una carrera en la qual ha guanyat dotze títols ATP, una Copa Davis i va arribar al número nou del món.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana han posat en marxa REDIT Defensa, una unitat col·laborativa per a reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial i consolidar el seu lideratge en I+D+i.

Munilla equipara l’avortament a la guerra i critica una política que calciga l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament a la de la guerra i alerta d'una política que, al seu juí, ignora els principis ètics bàsics.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial este divendres

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes. L'acte coincidix amb una jornada marcada per la presència d'autoritats i per les crítiques de l'oposició al govern local d'Alacant.

València obri gratis els refugis antiaeris i monuments pel Dia dels Monuments

L'Ajuntament de València organitza conferències, visites guiades a refugis antiaeris i accés gratuït a monuments històrics per a celebrar el Dia Internacional dels Monuments i Llocs.