11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Detingut a València per abandonar el seu fill menor a Alacant i tornar al seu país d’origen a Àfrica

Agents de la Policia Nacional han detingut a València un home de 49 anys acusat d’abandonar el seu fill menor d’edat a Alacant i tornar a Algèria, el seu país d’origen, amb la resta de la seua família. El menor havia desaparegut a la ciutat alacantina i el pare va tornar al seu país sense notificar aquest fet a les autoritats.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la investigació va donar començament a final de l’any passat quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració de Valencia (Ucrif) van tindre coneixement que un home d’origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del Port de València.

El pare s’havia desplaçat fins a Alacant, i després de la desaparició del seu fill menor d’edat, suposadament va tornar al seu país d’origen amb la resta de la seua família sense notificar eixa circumstància a les autoritats, per la qual cosa ho va deixar abandonat a Espanya.

Les perquisicions van portar als agents a la localització del menor abandonat, qui va ser auxiliat en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i lloc a la disposició d’un centre de menors. En eixe moment es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya.

En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres d’Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca del pare, que va ser localitzat dies més tard a València després d’haver tornat novament al territori nacional.

L’home va ser aleshores detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abandó de menor d’edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.