Detingut a València per abandonar el seu fill menor a Alacant i tornar al seu país d’origen a Àfrica

Agents de la Policia Nacional han detingut a València un home de 49 anys acusat d’abandonar el seu fill menor d’edat a Alacant i tornar a Algèria, el seu país d’origen, amb la resta de la seua família. El menor havia desaparegut a la ciutat alacantina i el pare va tornar al seu país sense notificar aquest fet a les autoritats.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la investigació va donar començament a final de l’any passat quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració de Valencia (Ucrif) van tindre coneixement que un home d’origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del Port de València.

El pare s’havia desplaçat fins a Alacant, i després de la desaparició del seu fill menor d’edat, suposadament va tornar al seu país d’origen amb la resta de la seua família sense notificar eixa circumstància a les autoritats, per la qual cosa ho va deixar abandonat a Espanya.

Les perquisicions van portar als agents a la localització del menor abandonat, qui va ser auxiliat en les dependències de la Comissaria Provincial d’Alacant i lloc a la disposició d’un centre de menors. En eixe moment es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya.

En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres d’Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca del pare, que va ser localitzat dies més tard a València després d’haver tornat novament al territori nacional.

L’home va ser aleshores detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abandó de menor d’edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.