Anuncios

Detinguts per tramitar contractes falsos de treball per a regularitzar a ciutadans estrangers

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una trama que operava en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes laborals en el sector domèstic que aportaven en les sol·licituds de permisos de residència, cobrant per això diferents quantitats de diners. Fruit d’això s’ha aconseguit la detenció de 33 persones entre els qui es troben el principal responsable i diversos familiars d’aquest.

La investigació es va iniciar l’abril de 2021 arran de la investigació d’un grup criminal, que centrava la seua activitat entorn d’una gestoria situada en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

Anuncios

El principal investigat, fent-se passar com a propietari d’una gestoria, i utilitzant al seu cercle familiar més pròxim, tots detinguts, van crear un entramat que facilitaven contractes de treball de contingut falsari com a ocupadors de servei domèstic. Ell mateix s’encarregava de realitzar tots els tràmits documentals.

Originàriament l’activitat consistia en el fet que els membres de la família investigada simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any de duració a jornada completa, que mai es portaven a terme.

Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals en la Subdelegació del Govern de Barcelona. Obtingudes les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, captant a altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball perquè pogueren realitzar els tràmits.

S’ha acreditat la participació de 10 suposats ocupadors, procedint-se a la detenció de 33 persones, 31 d’ells a Sant Adrià de Besòs (Barcelona), sent les dos restants a Vitòria i València com a autors d’un presumpte delicte de Pertinença a Grup Criminal, Afavoriment de la Immigració Il·legal i Falsedat Documental, a més de 14 investigats per la seua presumpta implicació en els fets.

El principal investigat es tracta de personal laboral de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, que ha sigut informada tant de la detenció com de l’activitat que aquesta persona estava realitzant. Des de l’AEAT s’han iniciat els preceptius procediments per a depurar possibles responsabilitats administratives en el cas de demostrar la seua presumpta participació en els fets.

La investigació ha sigut portada per la Comissaria Local de Sant Adrià del Besós de Policia Nacional i col·laborant amb aquesta, les Brigades Provincials d’Estrangeria i Fronteres de Vitòria-Gasteiz i València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios