8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detinguts per tramitar contractes falsos de treball per a regularitzar a ciutadans estrangers

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una trama que operava en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes laborals en el sector domèstic que aportaven en les sol·licituds de permisos de residència, cobrant per això diferents quantitats de diners. Fruit d’això s’ha aconseguit la detenció de 33 persones entre els qui es troben el principal responsable i diversos familiars d’aquest.

La investigació es va iniciar l’abril de 2021 arran de la investigació d’un grup criminal, que centrava la seua activitat entorn d’una gestoria situada en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

El principal investigat, fent-se passar com a propietari d’una gestoria, i utilitzant al seu cercle familiar més pròxim, tots detinguts, van crear un entramat que facilitaven contractes de treball de contingut falsari com a ocupadors de servei domèstic. Ell mateix s’encarregava de realitzar tots els tràmits documentals.

Originàriament l’activitat consistia en el fet que els membres de la família investigada simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any de duració a jornada completa, que mai es portaven a terme.

Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals en la Subdelegació del Govern de Barcelona. Obtingudes les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, captant a altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball perquè pogueren realitzar els tràmits.

S’ha acreditat la participació de 10 suposats ocupadors, procedint-se a la detenció de 33 persones, 31 d’ells a Sant Adrià de Besòs (Barcelona), sent les dos restants a Vitòria i València com a autors d’un presumpte delicte de Pertinença a Grup Criminal, Afavoriment de la Immigració Il·legal i Falsedat Documental, a més de 14 investigats per la seua presumpta implicació en els fets.

El principal investigat es tracta de personal laboral de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, que ha sigut informada tant de la detenció com de l’activitat que aquesta persona estava realitzant. Des de l’AEAT s’han iniciat els preceptius procediments per a depurar possibles responsabilitats administratives en el cas de demostrar la seua presumpta participació en els fets.

La investigació ha sigut portada per la Comissaria Local de Sant Adrià del Besós de Policia Nacional i col·laborant amb aquesta, les Brigades Provincials d’Estrangeria i Fronteres de Vitòria-Gasteiz i València.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.