Detinguts per tramitar contractes falsos de treball per a regularitzar a ciutadans estrangers

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una trama que operava en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes laborals en el sector domèstic que aportaven en les sol·licituds de permisos de residència, cobrant per això diferents quantitats de diners. Fruit d’això s’ha aconseguit la detenció de 33 persones entre els qui es troben el principal responsable i diversos familiars d’aquest.

La investigació es va iniciar l’abril de 2021 arran de la investigació d’un grup criminal, que centrava la seua activitat entorn d’una gestoria situada en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

El principal investigat, fent-se passar com a propietari d’una gestoria, i utilitzant al seu cercle familiar més pròxim, tots detinguts, van crear un entramat que facilitaven contractes de treball de contingut falsari com a ocupadors de servei domèstic. Ell mateix s’encarregava de realitzar tots els tràmits documentals.

Originàriament l’activitat consistia en el fet que els membres de la família investigada simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any de duració a jornada completa, que mai es portaven a terme.

Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals en la Subdelegació del Govern de Barcelona. Obtingudes les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, captant a altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball perquè pogueren realitzar els tràmits.

S’ha acreditat la participació de 10 suposats ocupadors, procedint-se a la detenció de 33 persones, 31 d’ells a Sant Adrià de Besòs (Barcelona), sent les dos restants a Vitòria i València com a autors d’un presumpte delicte de Pertinença a Grup Criminal, Afavoriment de la Immigració Il·legal i Falsedat Documental, a més de 14 investigats per la seua presumpta implicació en els fets.

El principal investigat es tracta de personal laboral de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, que ha sigut informada tant de la detenció com de l’activitat que aquesta persona estava realitzant. Des de l’AEAT s’han iniciat els preceptius procediments per a depurar possibles responsabilitats administratives en el cas de demostrar la seua presumpta participació en els fets.

La investigació ha sigut portada per la Comissaria Local de Sant Adrià del Besós de Policia Nacional i col·laborant amb aquesta, les Brigades Provincials d’Estrangeria i Fronteres de Vitòria-Gasteiz i València.

Últimes notícies

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.