Detinguts per tramitar contractes falsos de treball per a regularitzar a ciutadans estrangers

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una trama que operava en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes laborals en el sector domèstic que aportaven en les sol·licituds de permisos de residència, cobrant per això diferents quantitats de diners. Fruit d’això s’ha aconseguit la detenció de 33 persones entre els qui es troben el principal responsable i diversos familiars d’aquest.

La investigació es va iniciar l’abril de 2021 arran de la investigació d’un grup criminal, que centrava la seua activitat entorn d’una gestoria situada en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

El principal investigat, fent-se passar com a propietari d’una gestoria, i utilitzant al seu cercle familiar més pròxim, tots detinguts, van crear un entramat que facilitaven contractes de treball de contingut falsari com a ocupadors de servei domèstic. Ell mateix s’encarregava de realitzar tots els tràmits documentals.

Originàriament l’activitat consistia en el fet que els membres de la família investigada simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any de duració a jornada completa, que mai es portaven a terme.

Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals en la Subdelegació del Govern de Barcelona. Obtingudes les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, captant a altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball perquè pogueren realitzar els tràmits.

S’ha acreditat la participació de 10 suposats ocupadors, procedint-se a la detenció de 33 persones, 31 d’ells a Sant Adrià de Besòs (Barcelona), sent les dos restants a Vitòria i València com a autors d’un presumpte delicte de Pertinença a Grup Criminal, Afavoriment de la Immigració Il·legal i Falsedat Documental, a més de 14 investigats per la seua presumpta implicació en els fets.

El principal investigat es tracta de personal laboral de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, que ha sigut informada tant de la detenció com de l’activitat que aquesta persona estava realitzant. Des de l’AEAT s’han iniciat els preceptius procediments per a depurar possibles responsabilitats administratives en el cas de demostrar la seua presumpta participació en els fets.

La investigació ha sigut portada per la Comissaria Local de Sant Adrià del Besós de Policia Nacional i col·laborant amb aquesta, les Brigades Provincials d’Estrangeria i Fronteres de Vitòria-Gasteiz i València.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.