Detinguts onze líders d’un grup paramilitar d’ideologia nazi

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització paramilitar d’ideologia nazi amb la detenció d’11 dels seus líders, i la investigació d’altres 11 membres a les províncies d’Almeria, Alacant, Bizkaia, Castelló, Jaén, La Rioja, Madrid, Màlaga, Navarra, Pontevedra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, València i Saragossa.

Se’ls considera autors dels delictes d’associació il·lícita, injúries a les institucions de l’Estat, atemptat, tinença il·lícita d’armes i foment, promoció i incitació a l’odi, la discriminació i la violència cap a diversos col·lectius.

En els huit registres que han tingut lloc a Màlaga i Roquetas de Mar (Almeria), la Guàrdia Civil ha confiscat deu armes de foc, més de 9.000 cartutxos, precursors d’explosius, 34 botelles d’àcid sulfúric, i nombroses armes prohibides entre punys americans, kubotanes, navalles automàtiques, i espráis de defensa, entre altres. Els agents també han trobat nombrosos efectes propagandístics d’ideologia neonazi.

Les investigacions es van iniciar al novembre de 2021, quan la Guàrdia Civil detecta com un dels líders difonia nombrosos vídeos en línia en els quals es denigrava greument i difonia l’odi cap a diferents col·lectius, especialment cap als migrants, les dones o el col·lectiu LGTBI.

El seu administrador comptava amb un elevat nivell d’ascendència dins d’estos grups virtuals –amb 2.800 seguidors-, arribant a manifestar als seus seguidors la necessitat de crear un «exèrcit» per a «acabar amb el règim establit» i implantar el seu ideari, encoratjant-los a acollir-se al mateix i convidant-los a armar-se.

En eixe punt, diversos dels seguidors van crear una autodenominada «ordre militar» de marcat caràcter supremacista, els líders del qual s’autodefinien com a «capità general» i «comandant», comptant amb «capitans territorials» en l’àmbit provincial.

Els seus membres es trobaven repartits en grups per diferents punts de la geografia nacional, duent a terme reunions periòdiques tant físiques com virtuals. L’associació tenia una «caserna general» a la província de Màlaga.

Els líders detinguts van donar les directrius per a «armar-se», arribant diversos membres a obtindre llicències d’armes i adquirir rifles, escopetes i pistoles, al mateix temps que uns altres van adquirir armes detonadores de fàcil transformació per a fer-les capaces de fer foc, complementat amb armes blanques i prohibides de diversa índole.

Esta operació, liderada per la Fiscalia Delegada d’Odi de la Província de Màlaga i del Jutjat d’Instrucció núm. 4 dels de Fuengirola, ha sigut duta a terme per agents especialitzats d’Informació de la Comandància de Màlaga i de la Zona de País Basc.

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.