8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detinguts onze líders d’un grup paramilitar d’ideologia nazi

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització paramilitar d’ideologia nazi amb la detenció d’11 dels seus líders, i la investigació d’altres 11 membres a les províncies d’Almeria, Alacant, Bizkaia, Castelló, Jaén, La Rioja, Madrid, Màlaga, Navarra, Pontevedra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, València i Saragossa.

Se’ls considera autors dels delictes d’associació il·lícita, injúries a les institucions de l’Estat, atemptat, tinença il·lícita d’armes i foment, promoció i incitació a l’odi, la discriminació i la violència cap a diversos col·lectius.

En els huit registres que han tingut lloc a Màlaga i Roquetas de Mar (Almeria), la Guàrdia Civil ha confiscat deu armes de foc, més de 9.000 cartutxos, precursors d’explosius, 34 botelles d’àcid sulfúric, i nombroses armes prohibides entre punys americans, kubotanes, navalles automàtiques, i espráis de defensa, entre altres. Els agents també han trobat nombrosos efectes propagandístics d’ideologia neonazi.

Les investigacions es van iniciar al novembre de 2021, quan la Guàrdia Civil detecta com un dels líders difonia nombrosos vídeos en línia en els quals es denigrava greument i difonia l’odi cap a diferents col·lectius, especialment cap als migrants, les dones o el col·lectiu LGTBI.

El seu administrador comptava amb un elevat nivell d’ascendència dins d’estos grups virtuals –amb 2.800 seguidors-, arribant a manifestar als seus seguidors la necessitat de crear un “exèrcit” per a “acabar amb el règim establit” i implantar el seu ideari, encoratjant-los a acollir-se al mateix i convidant-los a armar-se.

En eixe punt, diversos dels seguidors van crear una autodenominada “ordre militar” de marcat caràcter supremacista, els líders del qual s’autodefinien com a “capità general” i “comandant”, comptant amb “capitans territorials” en l’àmbit provincial.

Els seus membres es trobaven repartits en grups per diferents punts de la geografia nacional, duent a terme reunions periòdiques tant físiques com virtuals. L’associació tenia una “caserna general” a la província de Màlaga.

Els líders detinguts van donar les directrius per a “armar-se”, arribant diversos membres a obtindre llicències d’armes i adquirir rifles, escopetes i pistoles, al mateix temps que uns altres van adquirir armes detonadores de fàcil transformació per a fer-les capaces de fer foc, complementat amb armes blanques i prohibides de diversa índole.

Esta operació, liderada per la Fiscalia Delegada d’Odi de la Província de Màlaga i del Jutjat d’Instrucció núm. 4 dels de Fuengirola, ha sigut duta a terme per agents especialitzats d’Informació de la Comandància de Màlaga i de la Zona de País Basc.

Últimes notícies

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.