10.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Detinguts onze líders d’un grup paramilitar d’ideologia nazi

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització paramilitar d’ideologia nazi amb la detenció d’11 dels seus líders, i la investigació d’altres 11 membres a les províncies d’Almeria, Alacant, Bizkaia, Castelló, Jaén, La Rioja, Madrid, Màlaga, Navarra, Pontevedra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, València i Saragossa.

Se’ls considera autors dels delictes d’associació il·lícita, injúries a les institucions de l’Estat, atemptat, tinença il·lícita d’armes i foment, promoció i incitació a l’odi, la discriminació i la violència cap a diversos col·lectius.

En els huit registres que han tingut lloc a Màlaga i Roquetas de Mar (Almeria), la Guàrdia Civil ha confiscat deu armes de foc, més de 9.000 cartutxos, precursors d’explosius, 34 botelles d’àcid sulfúric, i nombroses armes prohibides entre punys americans, kubotanes, navalles automàtiques, i espráis de defensa, entre altres. Els agents també han trobat nombrosos efectes propagandístics d’ideologia neonazi.

Les investigacions es van iniciar al novembre de 2021, quan la Guàrdia Civil detecta com un dels líders difonia nombrosos vídeos en línia en els quals es denigrava greument i difonia l’odi cap a diferents col·lectius, especialment cap als migrants, les dones o el col·lectiu LGTBI.

El seu administrador comptava amb un elevat nivell d’ascendència dins d’estos grups virtuals –amb 2.800 seguidors-, arribant a manifestar als seus seguidors la necessitat de crear un “exèrcit” per a “acabar amb el règim establit” i implantar el seu ideari, encoratjant-los a acollir-se al mateix i convidant-los a armar-se.

En eixe punt, diversos dels seguidors van crear una autodenominada “ordre militar” de marcat caràcter supremacista, els líders del qual s’autodefinien com a “capità general” i “comandant”, comptant amb “capitans territorials” en l’àmbit provincial.

Els seus membres es trobaven repartits en grups per diferents punts de la geografia nacional, duent a terme reunions periòdiques tant físiques com virtuals. L’associació tenia una “caserna general” a la província de Màlaga.

Els líders detinguts van donar les directrius per a “armar-se”, arribant diversos membres a obtindre llicències d’armes i adquirir rifles, escopetes i pistoles, al mateix temps que uns altres van adquirir armes detonadores de fàcil transformació per a fer-les capaces de fer foc, complementat amb armes blanques i prohibides de diversa índole.

Esta operació, liderada per la Fiscalia Delegada d’Odi de la Província de Màlaga i del Jutjat d’Instrucció núm. 4 dels de Fuengirola, ha sigut duta a terme per agents especialitzats d’Informació de la Comandància de Màlaga i de la Zona de País Basc.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.