Detinguts onze líders d’un grup paramilitar d’ideologia nazi

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització paramilitar d’ideologia nazi amb la detenció d’11 dels seus líders, i la investigació d’altres 11 membres a les províncies d’Almeria, Alacant, Bizkaia, Castelló, Jaén, La Rioja, Madrid, Màlaga, Navarra, Pontevedra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, València i Saragossa.

Se’ls considera autors dels delictes d’associació il·lícita, injúries a les institucions de l’Estat, atemptat, tinença il·lícita d’armes i foment, promoció i incitació a l’odi, la discriminació i la violència cap a diversos col·lectius.

En els huit registres que han tingut lloc a Màlaga i Roquetas de Mar (Almeria), la Guàrdia Civil ha confiscat deu armes de foc, més de 9.000 cartutxos, precursors d’explosius, 34 botelles d’àcid sulfúric, i nombroses armes prohibides entre punys americans, kubotanes, navalles automàtiques, i espráis de defensa, entre altres. Els agents també han trobat nombrosos efectes propagandístics d’ideologia neonazi.

Les investigacions es van iniciar al novembre de 2021, quan la Guàrdia Civil detecta com un dels líders difonia nombrosos vídeos en línia en els quals es denigrava greument i difonia l’odi cap a diferents col·lectius, especialment cap als migrants, les dones o el col·lectiu LGTBI.

El seu administrador comptava amb un elevat nivell d’ascendència dins d’estos grups virtuals –amb 2.800 seguidors-, arribant a manifestar als seus seguidors la necessitat de crear un «exèrcit» per a «acabar amb el règim establit» i implantar el seu ideari, encoratjant-los a acollir-se al mateix i convidant-los a armar-se.

En eixe punt, diversos dels seguidors van crear una autodenominada «ordre militar» de marcat caràcter supremacista, els líders del qual s’autodefinien com a «capità general» i «comandant», comptant amb «capitans territorials» en l’àmbit provincial.

Els seus membres es trobaven repartits en grups per diferents punts de la geografia nacional, duent a terme reunions periòdiques tant físiques com virtuals. L’associació tenia una «caserna general» a la província de Màlaga.

Els líders detinguts van donar les directrius per a «armar-se», arribant diversos membres a obtindre llicències d’armes i adquirir rifles, escopetes i pistoles, al mateix temps que uns altres van adquirir armes detonadores de fàcil transformació per a fer-les capaces de fer foc, complementat amb armes blanques i prohibides de diversa índole.

Esta operació, liderada per la Fiscalia Delegada d’Odi de la Província de Màlaga i del Jutjat d’Instrucció núm. 4 dels de Fuengirola, ha sigut duta a terme per agents especialitzats d’Informació de la Comandància de Màlaga i de la Zona de País Basc.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.