Detinguts onze líders d’un grup paramilitar d’ideologia nazi

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització paramilitar d’ideologia nazi amb la detenció d’11 dels seus líders, i la investigació d’altres 11 membres a les províncies d’Almeria, Alacant, Bizkaia, Castelló, Jaén, La Rioja, Madrid, Màlaga, Navarra, Pontevedra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, València i Saragossa.

Se’ls considera autors dels delictes d’associació il·lícita, injúries a les institucions de l’Estat, atemptat, tinença il·lícita d’armes i foment, promoció i incitació a l’odi, la discriminació i la violència cap a diversos col·lectius.

En els huit registres que han tingut lloc a Màlaga i Roquetas de Mar (Almeria), la Guàrdia Civil ha confiscat deu armes de foc, més de 9.000 cartutxos, precursors d’explosius, 34 botelles d’àcid sulfúric, i nombroses armes prohibides entre punys americans, kubotanes, navalles automàtiques, i espráis de defensa, entre altres. Els agents també han trobat nombrosos efectes propagandístics d’ideologia neonazi.

Les investigacions es van iniciar al novembre de 2021, quan la Guàrdia Civil detecta com un dels líders difonia nombrosos vídeos en línia en els quals es denigrava greument i difonia l’odi cap a diferents col·lectius, especialment cap als migrants, les dones o el col·lectiu LGTBI.

El seu administrador comptava amb un elevat nivell d’ascendència dins d’estos grups virtuals –amb 2.800 seguidors-, arribant a manifestar als seus seguidors la necessitat de crear un «exèrcit» per a «acabar amb el règim establit» i implantar el seu ideari, encoratjant-los a acollir-se al mateix i convidant-los a armar-se.

En eixe punt, diversos dels seguidors van crear una autodenominada «ordre militar» de marcat caràcter supremacista, els líders del qual s’autodefinien com a «capità general» i «comandant», comptant amb «capitans territorials» en l’àmbit provincial.

Els seus membres es trobaven repartits en grups per diferents punts de la geografia nacional, duent a terme reunions periòdiques tant físiques com virtuals. L’associació tenia una «caserna general» a la província de Màlaga.

Els líders detinguts van donar les directrius per a «armar-se», arribant diversos membres a obtindre llicències d’armes i adquirir rifles, escopetes i pistoles, al mateix temps que uns altres van adquirir armes detonadores de fàcil transformació per a fer-les capaces de fer foc, complementat amb armes blanques i prohibides de diversa índole.

Esta operació, liderada per la Fiscalia Delegada d’Odi de la Província de Màlaga i del Jutjat d’Instrucció núm. 4 dels de Fuengirola, ha sigut duta a terme per agents especialitzats d’Informació de la Comandància de Màlaga i de la Zona de País Basc.

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.