Detinguts quatre guàrdies civils per mantenir el seguiment a una víctima de violència de gènere morta des del 2021

Un sergent i tres agents de la Guàrdia Civil de Nules van ser detinguts al febrer d’enguany per suposadament mantenir el seguiment a una víctima de violència de gènere a pesar que havia mort el 2021 per causes alienes als fets que va originar aquest protecció. La detenció dels quatre agents, segons han informat a Europa Press fonts de l’institut armat, és per presumptes irregularitats.

Agents de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló van detectar suposades irregularitats en el seguiment d’una dona víctima de violència de gènere, que es mantenia a pesar que portava morta des d’agost del 2021, i la causa del qual de la mort no estava relacionada amb la violència de gènere per la qual estava inclosa en el sistema de vigilància.

Segons la informació avançada per Radio Castelló Cadena SER, els agents que s’havien d’encarregar de dur a terme els controls rutinaris que estableix el protocol de seguiment de VioGén han sigut apartats del cos després de descobrir-se que suposadament seguien duent a terme informes de visita a la víctima, que havia mort el 2021.

El passat 19 de febrer d’enguany la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del sergent i dels tres agents i va instruir les diligències oportunes, que van ser remeses als jutjats de Nules, han confirmat fonts de l’institut armat.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.