Detinguts tres membres d’una banda dedicada a robar en vehicles en àrees de servici de l’AP-7

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda dedicada al robatori a l’interior de vehicles estacionats en les àrees de servici de l’AP-7, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

En una operació coordinada en l’autopista AP-7, i concretament en l’àrea de servici La Plana de Borriana, s’han detingut a tres persones que utilitzaven un inhibidor de senyal per a bloquejar el tancament centralitzat. Un dels detinguts suposadament sostreia els objectes de valor de l’interior dels cotxes, mentre un altre actuava com vigía i una tercera persona esperava al volant del vehicle de fugida.

S’ha confiscat el dispositiu inhibidor utilitzat pels integrants de la banda. Els detinguts portaven documentació de diversos països, dificultant així la seua identificació. Este modus operandi s’ha popularitzat entre els delinqüents de carreteres, ja que permet cometre fets delictius de forma silenciosa i discreta. Moltes víctimes no s’adonen del robatori, fins i tot en arribar a la seua destinació.

Per a evitar este tipus de robatoris, s’aconsella cerciorar-se bé que el vehicle haja quedat tancat cada vegada que s’accione el tancament a distància de la clau del turisme.

En els dos últims dos mesos unitats de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló han desarticulat dos grups amb el mateix modus operandi. L’operació anterior, al desembre del 2024, es va saldar amb detencions i confiscació d’un dispositiu similar. L’actuació ha sigut desenvolupada per efectius de la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Borriana.

Últimes notícies

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.

Les persones amb diversitat funcional tindran millor accés als jutjats d’Alacant

La Conselleria de Justicia, Transparencia y Participación ha finalitzat unes obres de 371.712 euros per a eliminar barreres i millorar l’accessibilitat a la seu judicial d’Alacant del carrer Pardo Gimeno.

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.