Detinguts tres membres d’una banda dedicada a robar en vehicles en àrees de servici de l’AP-7

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda dedicada al robatori a l’interior de vehicles estacionats en les àrees de servici de l’AP-7, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

En una operació coordinada en l’autopista AP-7, i concretament en l’àrea de servici La Plana de Borriana, s’han detingut a tres persones que utilitzaven un inhibidor de senyal per a bloquejar el tancament centralitzat. Un dels detinguts suposadament sostreia els objectes de valor de l’interior dels cotxes, mentre un altre actuava com vigía i una tercera persona esperava al volant del vehicle de fugida.

S’ha confiscat el dispositiu inhibidor utilitzat pels integrants de la banda. Els detinguts portaven documentació de diversos països, dificultant així la seua identificació. Este modus operandi s’ha popularitzat entre els delinqüents de carreteres, ja que permet cometre fets delictius de forma silenciosa i discreta. Moltes víctimes no s’adonen del robatori, fins i tot en arribar a la seua destinació.

Per a evitar este tipus de robatoris, s’aconsella cerciorar-se bé que el vehicle haja quedat tancat cada vegada que s’accione el tancament a distància de la clau del turisme.

En els dos últims dos mesos unitats de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló han desarticulat dos grups amb el mateix modus operandi. L’operació anterior, al desembre del 2024, es va saldar amb detencions i confiscació d’un dispositiu similar. L’actuació ha sigut desenvolupada per efectius de la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Borriana.

Últimes notícies

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.
FILMOTECA D'ESTIU