10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Detinguts tres membres d’una banda dedicada a robar en vehicles en àrees de servici de l’AP-7

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda dedicada al robatori a l’interior de vehicles estacionats en les àrees de servici de l’AP-7, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

En una operació coordinada en l’autopista AP-7, i concretament en l’àrea de servici La Plana de Borriana, s’han detingut a tres persones que utilitzaven un inhibidor de senyal per a bloquejar el tancament centralitzat. Un dels detinguts suposadament sostreia els objectes de valor de l’interior dels cotxes, mentre un altre actuava com vigía i una tercera persona esperava al volant del vehicle de fugida.

S’ha confiscat el dispositiu inhibidor utilitzat pels integrants de la banda. Els detinguts portaven documentació de diversos països, dificultant així la seua identificació. Este modus operandi s’ha popularitzat entre els delinqüents de carreteres, ja que permet cometre fets delictius de forma silenciosa i discreta. Moltes víctimes no s’adonen del robatori, fins i tot en arribar a la seua destinació.

Per a evitar este tipus de robatoris, s’aconsella cerciorar-se bé que el vehicle haja quedat tancat cada vegada que s’accione el tancament a distància de la clau del turisme.

En els dos últims dos mesos unitats de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló han desarticulat dos grups amb el mateix modus operandi. L’operació anterior, al desembre del 2024, es va saldar amb detencions i confiscació d’un dispositiu similar. L’actuació ha sigut desenvolupada per efectius de la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Borriana.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.