Detinguts tres membres d’una banda dedicada a robar en vehicles en àrees de servici de l’AP-7

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda dedicada al robatori a l’interior de vehicles estacionats en les àrees de servici de l’AP-7, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

En una operació coordinada en l’autopista AP-7, i concretament en l’àrea de servici La Plana de Borriana, s’han detingut a tres persones que utilitzaven un inhibidor de senyal per a bloquejar el tancament centralitzat. Un dels detinguts suposadament sostreia els objectes de valor de l’interior dels cotxes, mentre un altre actuava com vigía i una tercera persona esperava al volant del vehicle de fugida.

S’ha confiscat el dispositiu inhibidor utilitzat pels integrants de la banda. Els detinguts portaven documentació de diversos països, dificultant així la seua identificació. Este modus operandi s’ha popularitzat entre els delinqüents de carreteres, ja que permet cometre fets delictius de forma silenciosa i discreta. Moltes víctimes no s’adonen del robatori, fins i tot en arribar a la seua destinació.

Per a evitar este tipus de robatoris, s’aconsella cerciorar-se bé que el vehicle haja quedat tancat cada vegada que s’accione el tancament a distància de la clau del turisme.

En els dos últims dos mesos unitats de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló han desarticulat dos grups amb el mateix modus operandi. L’operació anterior, al desembre del 2024, es va saldar amb detencions i confiscació d’un dispositiu similar. L’actuació ha sigut desenvolupada per efectius de la Guàrdia Civil del Lloc Principal de Borriana.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.