17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Generalitat instituirà el Dia de l’Empresa en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat instituirà el Dia de l’Empresa en la Comunitat Valenciana per a “donar visibilitat a la seua importància per al desenvolupament econòmic i social i per a la convivència”.

Així ho ha expressat durant la seua intervenció en l’assemblea general de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), on ha destacat la importància dels grans acords socials i les apostes empresarials estratègiques que s’han desplegat en el territori valencià.

Puig ha demanat en aquest àmbit un “gran pacte per l’energia” que permeta alinear-se amb els objectius de la transició ecològica i caminar cap a la sobirania energètica.

El president ha subratllat a més que la Generalitat ha actuat en tot moment, guiada per la convicció de generar totes les oportunitats possibles i de donar totes les ajudes necessàries a l’empresa a través de plans com Resistir, Resistir Plus i Reactiva.

Com ha indicat, el Consell ha actuat d’aquesta manera amb la crisi energètica, de manera que, en les pròximes setmanes, després del vistiplau de Brussel·les, es llançaran les mesures previstes contra la inflació, entre les quals, ha recordat, es troben els 45 milions en ajudes a autònomes i autònomes.

Ximo Puig ha subratllat també que el diàleg social aporta l’estabilitat que atrau inversions i ha demanat continuar units tant en la consecució de les reivindicacions de la “vella agenda“, amb la demanda d’un nou model de finançament “desgraciadament encara no resolta“, com en les de la “nova agenda” de la digitalització i la transició energètica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.