Díaz anuncia un ‘escut laboral’ per a salvar totes les ocupacions: ERTO, conciliació i acomiadament prohibit

Les mesures per als afectats del temporal de València tindran caràcter retroactiu des del dimarts 29 i no se circumscriuen als municipis

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La vice-presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha exposat les principals mesures de l'»escut laboral» que va a impulsar el Govern central per als afectats per la DANA a València, similar al de la pandèmia i que tindran caràcter retroactiu des del dimarts: ERTO de força major, recuperar un pla amb reduccions de jornada per a cures i la prohibició d’acomiadament, entre altres.

Així ho ha assenyalat després de reunir-se, junt amb el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, amb les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana, a la seu de la Delegació del Govern a València.

«Des del primer minut estem, no a disposició, sinó treballant per a avançar i ens posem al servei del poble valencià», ha dit la ministra, abans de llançar un missatge de «unitat» d’administracions i agents socials i de «tranquil·litat» per a la ciutadania: «Estem acabant un escut laboral per a resoldre tots i cadascun dels problemes que puguen tenir a la Comunitat Valenciana, per a salvar tot el teixit productiu valencià, directe i indirecte, totes les empreses i tots els llocs de treball afectats, directes i indirectes, i a totes les persones autònomes».

Díaz ha assenyalat que totes les normes d’este «escut laboral», que s’aprovaran en el Consell de Ministres, tindran efectes jurídics des del dia de la catàstrofe», dimarts 29 d’octubre. A més, ha indicat que les mesures no estaran circumscrites als municipis afectats perquè «les activitats productives no depenen del codi postal ni limitacions geogràfiques».

Yolanda Díaz ha assenyalat que els ERTO previstos en la reforma laboral estan a la disposició de les empreses, sense requisit de cotització prèvia. «Van a estar emparats, que no tinguen temor», ha assenyalat. Ha indicat que no consumiran ocupació.

A més, ha assenyalat que s’estableix l’obligació del manteniment de l’ocupació. Així, ha sicho que totes les persones que no acudisquen a treballar per diferents causes, com la cura a dependents o la pèrdua dels seus habitatges, «no perdran ni els seus salaris ni cotitzacions ni patiran cap represàlia o sanció per no anar a treballar». A més, tindran permisos retribuïts no recuperables.

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.