Díaz anuncia un ‘escut laboral’ per a salvar totes les ocupacions: ERTO, conciliació i acomiadament prohibit

Les mesures per als afectats del temporal de València tindran caràcter retroactiu des del dimarts 29 i no se circumscriuen als municipis

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La vice-presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha exposat les principals mesures de l'”escut laboral” que va a impulsar el Govern central per als afectats per la DANA a València, similar al de la pandèmia i que tindran caràcter retroactiu des del dimarts: ERTO de força major, recuperar un pla amb reduccions de jornada per a cures i la prohibició d’acomiadament, entre altres.

Així ho ha assenyalat després de reunir-se, junt amb el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, amb les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana, a la seu de la Delegació del Govern a València.

“Des del primer minut estem, no a disposició, sinó treballant per a avançar i ens posem al servei del poble valencià”, ha dit la ministra, abans de llançar un missatge de “unitat” d’administracions i agents socials i de “tranquil·litat” per a la ciutadania: “Estem acabant un escut laboral per a resoldre tots i cadascun dels problemes que puguen tenir a la Comunitat Valenciana, per a salvar tot el teixit productiu valencià, directe i indirecte, totes les empreses i tots els llocs de treball afectats, directes i indirectes, i a totes les persones autònomes”.

Díaz ha assenyalat que totes les normes d’este “escut laboral”, que s’aprovaran en el Consell de Ministres, tindran efectes jurídics des del dia de la catàstrofe”, dimarts 29 d’octubre. A més, ha indicat que les mesures no estaran circumscrites als municipis afectats perquè “les activitats productives no depenen del codi postal ni limitacions geogràfiques”.

Yolanda Díaz ha assenyalat que els ERTO previstos en la reforma laboral estan a la disposició de les empreses, sense requisit de cotització prèvia. “Van a estar emparats, que no tinguen temor”, ha assenyalat. Ha indicat que no consumiran ocupació.

A més, ha assenyalat que s’estableix l’obligació del manteniment de l’ocupació. Així, ha sicho que totes les persones que no acudisquen a treballar per diferents causes, com la cura a dependents o la pèrdua dels seus habitatges, “no perdran ni els seus salaris ni cotitzacions ni patiran cap represàlia o sanció per no anar a treballar”. A més, tindran permisos retribuïts no recuperables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.