Díaz anuncia un ‘escut laboral’ per a salvar totes les ocupacions: ERTO, conciliació i acomiadament prohibit

Les mesures per als afectats del temporal de València tindran caràcter retroactiu des del dimarts 29 i no se circumscriuen als municipis

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La vice-presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha exposat les principals mesures de l'”escut laboral” que va a impulsar el Govern central per als afectats per la DANA a València, similar al de la pandèmia i que tindran caràcter retroactiu des del dimarts: ERTO de força major, recuperar un pla amb reduccions de jornada per a cures i la prohibició d’acomiadament, entre altres.

Així ho ha assenyalat després de reunir-se, junt amb el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, amb les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana, a la seu de la Delegació del Govern a València.

“Des del primer minut estem, no a disposició, sinó treballant per a avançar i ens posem al servei del poble valencià”, ha dit la ministra, abans de llançar un missatge de “unitat” d’administracions i agents socials i de “tranquil·litat” per a la ciutadania: “Estem acabant un escut laboral per a resoldre tots i cadascun dels problemes que puguen tenir a la Comunitat Valenciana, per a salvar tot el teixit productiu valencià, directe i indirecte, totes les empreses i tots els llocs de treball afectats, directes i indirectes, i a totes les persones autònomes”.

Díaz ha assenyalat que totes les normes d’este “escut laboral”, que s’aprovaran en el Consell de Ministres, tindran efectes jurídics des del dia de la catàstrofe”, dimarts 29 d’octubre. A més, ha indicat que les mesures no estaran circumscrites als municipis afectats perquè “les activitats productives no depenen del codi postal ni limitacions geogràfiques”.

Yolanda Díaz ha assenyalat que els ERTO previstos en la reforma laboral estan a la disposició de les empreses, sense requisit de cotització prèvia. “Van a estar emparats, que no tinguen temor”, ha assenyalat. Ha indicat que no consumiran ocupació.

A més, ha assenyalat que s’estableix l’obligació del manteniment de l’ocupació. Així, ha sicho que totes les persones que no acudisquen a treballar per diferents causes, com la cura a dependents o la pèrdua dels seus habitatges, “no perdran ni els seus salaris ni cotitzacions ni patiran cap represàlia o sanció per no anar a treballar”. A més, tindran permisos retribuïts no recuperables.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.