Díaz anuncia un ‘escut laboral’ per a salvar totes les ocupacions: ERTO, conciliació i acomiadament prohibit

Les mesures per als afectats del temporal de València tindran caràcter retroactiu des del dimarts 29 i no se circumscriuen als municipis

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La vice-presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha exposat les principals mesures de l'”escut laboral” que va a impulsar el Govern central per als afectats per la DANA a València, similar al de la pandèmia i que tindran caràcter retroactiu des del dimarts: ERTO de força major, recuperar un pla amb reduccions de jornada per a cures i la prohibició d’acomiadament, entre altres.

Així ho ha assenyalat després de reunir-se, junt amb el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, amb les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana, a la seu de la Delegació del Govern a València.

“Des del primer minut estem, no a disposició, sinó treballant per a avançar i ens posem al servei del poble valencià”, ha dit la ministra, abans de llançar un missatge de “unitat” d’administracions i agents socials i de “tranquil·litat” per a la ciutadania: “Estem acabant un escut laboral per a resoldre tots i cadascun dels problemes que puguen tenir a la Comunitat Valenciana, per a salvar tot el teixit productiu valencià, directe i indirecte, totes les empreses i tots els llocs de treball afectats, directes i indirectes, i a totes les persones autònomes”.

Díaz ha assenyalat que totes les normes d’este “escut laboral”, que s’aprovaran en el Consell de Ministres, tindran efectes jurídics des del dia de la catàstrofe”, dimarts 29 d’octubre. A més, ha indicat que les mesures no estaran circumscrites als municipis afectats perquè “les activitats productives no depenen del codi postal ni limitacions geogràfiques”.

Yolanda Díaz ha assenyalat que els ERTO previstos en la reforma laboral estan a la disposició de les empreses, sense requisit de cotització prèvia. “Van a estar emparats, que no tinguen temor”, ha assenyalat. Ha indicat que no consumiran ocupació.

A més, ha assenyalat que s’estableix l’obligació del manteniment de l’ocupació. Així, ha sicho que totes les persones que no acudisquen a treballar per diferents causes, com la cura a dependents o la pèrdua dels seus habitatges, “no perdran ni els seus salaris ni cotitzacions ni patiran cap represàlia o sanció per no anar a treballar”. A més, tindran permisos retribuïts no recuperables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.