Díaz anuncia un ‘escut laboral’ per a salvar totes les ocupacions: ERTO, conciliació i acomiadament prohibit

Les mesures per als afectats del temporal de València tindran caràcter retroactiu des del dimarts 29 i no se circumscriuen als municipis

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La vice-presidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha exposat les principals mesures de l'»escut laboral» que va a impulsar el Govern central per als afectats per la DANA a València, similar al de la pandèmia i que tindran caràcter retroactiu des del dimarts: ERTO de força major, recuperar un pla amb reduccions de jornada per a cures i la prohibició d’acomiadament, entre altres.

Així ho ha assenyalat després de reunir-se, junt amb el conseller d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, amb les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana, a la seu de la Delegació del Govern a València.

«Des del primer minut estem, no a disposició, sinó treballant per a avançar i ens posem al servei del poble valencià», ha dit la ministra, abans de llançar un missatge de «unitat» d’administracions i agents socials i de «tranquil·litat» per a la ciutadania: «Estem acabant un escut laboral per a resoldre tots i cadascun dels problemes que puguen tenir a la Comunitat Valenciana, per a salvar tot el teixit productiu valencià, directe i indirecte, totes les empreses i tots els llocs de treball afectats, directes i indirectes, i a totes les persones autònomes».

Díaz ha assenyalat que totes les normes d’este «escut laboral», que s’aprovaran en el Consell de Ministres, tindran efectes jurídics des del dia de la catàstrofe», dimarts 29 d’octubre. A més, ha indicat que les mesures no estaran circumscrites als municipis afectats perquè «les activitats productives no depenen del codi postal ni limitacions geogràfiques».

Yolanda Díaz ha assenyalat que els ERTO previstos en la reforma laboral estan a la disposició de les empreses, sense requisit de cotització prèvia. «Van a estar emparats, que no tinguen temor», ha assenyalat. Ha indicat que no consumiran ocupació.

A més, ha assenyalat que s’estableix l’obligació del manteniment de l’ocupació. Així, ha sicho que totes les persones que no acudisquen a treballar per diferents causes, com la cura a dependents o la pèrdua dels seus habitatges, «no perdran ni els seus salaris ni cotitzacions ni patiran cap represàlia o sanció per no anar a treballar». A més, tindran permisos retribuïts no recuperables.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.