Discriminació lingüística a les comarques castellanoparlants: STEPV denuncia la falta d’unitats en valencià

El sindicat STEPV ha llançat una enèrgica denúncia sobre la discriminació que pateixen les famílies que han escollit l’ensenyament en valencià a les comarques castellanoparlants. Segons l’entitat, aquestes famílies es veuen abocades a una situació en la qual la seva decisió de prioritzar el valencià no només queda ignorada, sinó que les seves opcions per a l’educació dels seus fills en la llengua materna es redueixen dràsticament. A més, l’entitat ha posat de manifest que els resultats de les consultes realitzades en aquestes zones no són considerats per la Conselleria d’Educació, deixant la creació d’unitats en valencià a la voluntat d’aquesta institució.

Recentment, STEPV ha afirmat que el valencià està, pràcticament, vetat en diverses comarques, una afirmació que es reafirma amb les dades sobre la catalogació d’unitats en valencià a cada centre. Per exemple, a La Serrania, una comarca on el valencià va aconseguir més d’un 51% de vots a la consulta, s’ha decidit que només hi haurà una única unitat en valencià per als nivells d’infantil i primària en tota la comarca, una situació que resulta totalment insuficient.

En aquest context, STEPV s’ha preguntat sobre el sentit de realitzar una votació que no sembla tenir un impacte real. «Potser el govern valencià volia demostrar que no hi havia interès per aprendre valencià. No obstant això, s’ha evidenciat que hi ha una demanda significativa que finalment no es veurà satisfer», han criticat des del sindicat.

STEPV ha animat les famílies i els centres educatius en aquestes comarques a mobilitzar-se contra aquesta injustícia i a reclamar la creació d’unitats en valencià d’acord amb les necessitats detectades. Així mateix, han instat a secundar la vaga general del 29 de maig com a gest de protesta i per exigir la derogació d’aquesta llei i una resposta més efectiva de les institucions a l’actual govern encapçalat per Carlos Mazón.

Últimes notícies

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU