Discriminació lingüística a les comarques castellanoparlants: STEPV denuncia la falta d’unitats en valencià

El sindicat STEPV ha llançat una enèrgica denúncia sobre la discriminació que pateixen les famílies que han escollit l’ensenyament en valencià a les comarques castellanoparlants. Segons l’entitat, aquestes famílies es veuen abocades a una situació en la qual la seva decisió de prioritzar el valencià no només queda ignorada, sinó que les seves opcions per a l’educació dels seus fills en la llengua materna es redueixen dràsticament. A més, l’entitat ha posat de manifest que els resultats de les consultes realitzades en aquestes zones no són considerats per la Conselleria d’Educació, deixant la creació d’unitats en valencià a la voluntat d’aquesta institució.

Recentment, STEPV ha afirmat que el valencià està, pràcticament, vetat en diverses comarques, una afirmació que es reafirma amb les dades sobre la catalogació d’unitats en valencià a cada centre. Per exemple, a La Serrania, una comarca on el valencià va aconseguir més d’un 51% de vots a la consulta, s’ha decidit que només hi haurà una única unitat en valencià per als nivells d’infantil i primària en tota la comarca, una situació que resulta totalment insuficient.

En aquest context, STEPV s’ha preguntat sobre el sentit de realitzar una votació que no sembla tenir un impacte real. «Potser el govern valencià volia demostrar que no hi havia interès per aprendre valencià. No obstant això, s’ha evidenciat que hi ha una demanda significativa que finalment no es veurà satisfer», han criticat des del sindicat.

STEPV ha animat les famílies i els centres educatius en aquestes comarques a mobilitzar-se contra aquesta injustícia i a reclamar la creació d’unitats en valencià d’acord amb les necessitats detectades. Així mateix, han instat a secundar la vaga general del 29 de maig com a gest de protesta i per exigir la derogació d’aquesta llei i una resposta més efectiva de les institucions a l’actual govern encapçalat per Carlos Mazón.

Últimes notícies

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.