Discriminació lingüística a les comarques castellanoparlants: STEPV denuncia la falta d’unitats en valencià

El sindicat STEPV ha llançat una enèrgica denúncia sobre la discriminació que pateixen les famílies que han escollit l’ensenyament en valencià a les comarques castellanoparlants. Segons l’entitat, aquestes famílies es veuen abocades a una situació en la qual la seva decisió de prioritzar el valencià no només queda ignorada, sinó que les seves opcions per a l’educació dels seus fills en la llengua materna es redueixen dràsticament. A més, l’entitat ha posat de manifest que els resultats de les consultes realitzades en aquestes zones no són considerats per la Conselleria d’Educació, deixant la creació d’unitats en valencià a la voluntat d’aquesta institució.

Recentment, STEPV ha afirmat que el valencià està, pràcticament, vetat en diverses comarques, una afirmació que es reafirma amb les dades sobre la catalogació d’unitats en valencià a cada centre. Per exemple, a La Serrania, una comarca on el valencià va aconseguir més d’un 51% de vots a la consulta, s’ha decidit que només hi haurà una única unitat en valencià per als nivells d’infantil i primària en tota la comarca, una situació que resulta totalment insuficient.

En aquest context, STEPV s’ha preguntat sobre el sentit de realitzar una votació que no sembla tenir un impacte real. «Potser el govern valencià volia demostrar que no hi havia interès per aprendre valencià. No obstant això, s’ha evidenciat que hi ha una demanda significativa que finalment no es veurà satisfer», han criticat des del sindicat.

STEPV ha animat les famílies i els centres educatius en aquestes comarques a mobilitzar-se contra aquesta injustícia i a reclamar la creació d’unitats en valencià d’acord amb les necessitats detectades. Així mateix, han instat a secundar la vaga general del 29 de maig com a gest de protesta i per exigir la derogació d’aquesta llei i una resposta més efectiva de les institucions a l’actual govern encapçalat per Carlos Mazón.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig