Discriminació lingüística a les comarques castellanoparlants: STEPV denuncia la falta d’unitats en valencià

El sindicat STEPV ha llançat una enèrgica denúncia sobre la discriminació que pateixen les famílies que han escollit l’ensenyament en valencià a les comarques castellanoparlants. Segons l’entitat, aquestes famílies es veuen abocades a una situació en la qual la seva decisió de prioritzar el valencià no només queda ignorada, sinó que les seves opcions per a l’educació dels seus fills en la llengua materna es redueixen dràsticament. A més, l’entitat ha posat de manifest que els resultats de les consultes realitzades en aquestes zones no són considerats per la Conselleria d’Educació, deixant la creació d’unitats en valencià a la voluntat d’aquesta institució.

Recentment, STEPV ha afirmat que el valencià està, pràcticament, vetat en diverses comarques, una afirmació que es reafirma amb les dades sobre la catalogació d’unitats en valencià a cada centre. Per exemple, a La Serrania, una comarca on el valencià va aconseguir més d’un 51% de vots a la consulta, s’ha decidit que només hi haurà una única unitat en valencià per als nivells d’infantil i primària en tota la comarca, una situació que resulta totalment insuficient.

En aquest context, STEPV s’ha preguntat sobre el sentit de realitzar una votació que no sembla tenir un impacte real. «Potser el govern valencià volia demostrar que no hi havia interès per aprendre valencià. No obstant això, s’ha evidenciat que hi ha una demanda significativa que finalment no es veurà satisfer», han criticat des del sindicat.

STEPV ha animat les famílies i els centres educatius en aquestes comarques a mobilitzar-se contra aquesta injustícia i a reclamar la creació d’unitats en valencià d’acord amb les necessitats detectades. Així mateix, han instat a secundar la vaga general del 29 de maig com a gest de protesta i per exigir la derogació d’aquesta llei i una resposta més efectiva de les institucions a l’actual govern encapçalat per Carlos Mazón.

Últimes notícies

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.