Discriminació lingüística a les comarques castellanoparlants: STEPV denuncia la falta d’unitats en valencià

El sindicat STEPV ha llançat una enèrgica denúncia sobre la discriminació que pateixen les famílies que han escollit l’ensenyament en valencià a les comarques castellanoparlants. Segons l’entitat, aquestes famílies es veuen abocades a una situació en la qual la seva decisió de prioritzar el valencià no només queda ignorada, sinó que les seves opcions per a l’educació dels seus fills en la llengua materna es redueixen dràsticament. A més, l’entitat ha posat de manifest que els resultats de les consultes realitzades en aquestes zones no són considerats per la Conselleria d’Educació, deixant la creació d’unitats en valencià a la voluntat d’aquesta institució.

Recentment, STEPV ha afirmat que el valencià està, pràcticament, vetat en diverses comarques, una afirmació que es reafirma amb les dades sobre la catalogació d’unitats en valencià a cada centre. Per exemple, a La Serrania, una comarca on el valencià va aconseguir més d’un 51% de vots a la consulta, s’ha decidit que només hi haurà una única unitat en valencià per als nivells d’infantil i primària en tota la comarca, una situació que resulta totalment insuficient.

En aquest context, STEPV s’ha preguntat sobre el sentit de realitzar una votació que no sembla tenir un impacte real. «Potser el govern valencià volia demostrar que no hi havia interès per aprendre valencià. No obstant això, s’ha evidenciat que hi ha una demanda significativa que finalment no es veurà satisfer», han criticat des del sindicat.

STEPV ha animat les famílies i els centres educatius en aquestes comarques a mobilitzar-se contra aquesta injustícia i a reclamar la creació d’unitats en valencià d’acord amb les necessitats detectades. Així mateix, han instat a secundar la vaga general del 29 de maig com a gest de protesta i per exigir la derogació d’aquesta llei i una resposta més efectiva de les institucions a l’actual govern encapçalat per Carlos Mazón.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.