La distracció que pots tenir amb el teu cotxe per la Covid i que suposa una multa

 

Més d’un any després de l’inici de la pandèmia, el nostre dia a dia ha recobrat, a moments, una mica més de normalitat. Si bé és cert que el virus que ha atacat a tot el món encara provoca importants conseqüències en la nostra vida diària, lluny ha quedat ja aquell moment en el qual tots ens vam haver de tancar a casa durant mesos, sortint només per a comprar aliments i treballar.

 

Així i tot, les conseqüències del confinament domiciliari d’entre la primavera i l’estiu de 2020 encara pot causar algun estrall si som una mica despistats, i és una cosa de la qual ha alertat ara la ITV. Recordem que durant el confinament total que va haver-hi a Espanya milers de tràmits oficials van quedar cancel·lats o, més habitualment, ajornats, entre ells, les revisions de la ITV, és a dir, les Inspeccions Tècniques de Vehicles, que s’han de passar regularment segons l’antiguitat i tipus de vehicle.

 

Ara la ITV està alertant a molts conductors i és que, pel que sembla, són moltes les persones que estarien circulant actualment a Espanya sense esta inspecció passada. La dada, per descomptat, és sorprenent. Segons informa l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), fins a un 40% dels cotxes que circulen per les carreteres d’Espanya ho fan actualment amb les seues ITV caduques.
 

Canvis en les normatives de les dates de les ITV

I és que cal tenir en compte que totes les ITV que s’havien de passar a Espanya durant el confinament de l’any passat es van ajornar uns mesos, tanmateix, això no va provocar un canvi en la data de la següent ITV, almenys en un primer moment. L’AECA-ITV ha publicat ara una guia per a aclarir la situació i en ella explica tot el succeït, i és que per a passar la ITV següent a la de 2020 han entrat en vigor dos normes diferents en els últims mesos, de les quals només una és vàlida actualment.

Per a explicar el succeït l‘AECA-ITV ha posat dos exemples, el primer explica la primera norma que va entrar en vigor, i és el següent: Un vehicle de més de 10 anys d’antiguitat —per tant, que ha de passar la ITV cada any— havia de fer la inspecció el 16 d’abril de 2020, no obstant això, pel confinament, no es va poder. A causa de les pròrrogues la va acabar passant el 2 de juny.

Este any 2021 este mateix vehicle hauria de passar la seua inspecció de nou el 16 d’abril i no el 2 de juny. És a dir, no hauria de fer-ho un any després de l’anterior ITV sinó un any després de la data en la qual li tocava fer la revisió en un primer moment.

Per si això ja per si mateix no pogués generar suficients distraccions, la norma es va canviar el desembre de 2020, passant a ser la que actualment es té en compte. L’AECA-ITV l’explica amb un nou exemple, i és el següent: Un turisme de més de 10 anys havia de passar la ITV el 12 de juny de 2020 i es va retardar pel confinament, la ITV de 2020 la va passar, finalment i a causa de les pròrrogues, en 2 de gener de 2021. Segons esta norma actual, la següent ITV hauria de passar-la el 2 de gener de 2022, és a dir, respectant l’última data d’inspecció del vehicle.

Es tracta d’unes modificacions que, sens dubte, han despistat molt als conductors, que estan bastant perduts a l’hora de saber quan els toca realment la següent inspecció. És per això que ara la ITV recomana als mateixos comprovar bé quina és l’última data que se’ls marca en la fitxa del vehicle o en l’adhesiu del parabrisa. I tot això per a evitar que puguen rebre una multa d’entre 200 i 500 euros, que és amb el que se sanciona en estos casos.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.