La distracció que pots tenir amb el teu cotxe per la Covid i que suposa una multa

 

Més d’un any després de l’inici de la pandèmia, el nostre dia a dia ha recobrat, a moments, una mica més de normalitat. Si bé és cert que el virus que ha atacat a tot el món encara provoca importants conseqüències en la nostra vida diària, lluny ha quedat ja aquell moment en el qual tots ens vam haver de tancar a casa durant mesos, sortint només per a comprar aliments i treballar.

 

Així i tot, les conseqüències del confinament domiciliari d’entre la primavera i l’estiu de 2020 encara pot causar algun estrall si som una mica despistats, i és una cosa de la qual ha alertat ara la ITV. Recordem que durant el confinament total que va haver-hi a Espanya milers de tràmits oficials van quedar cancel·lats o, més habitualment, ajornats, entre ells, les revisions de la ITV, és a dir, les Inspeccions Tècniques de Vehicles, que s’han de passar regularment segons l’antiguitat i tipus de vehicle.

 

Ara la ITV està alertant a molts conductors i és que, pel que sembla, són moltes les persones que estarien circulant actualment a Espanya sense esta inspecció passada. La dada, per descomptat, és sorprenent. Segons informa l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), fins a un 40% dels cotxes que circulen per les carreteres d’Espanya ho fan actualment amb les seues ITV caduques.
 

Canvis en les normatives de les dates de les ITV

I és que cal tenir en compte que totes les ITV que s’havien de passar a Espanya durant el confinament de l’any passat es van ajornar uns mesos, tanmateix, això no va provocar un canvi en la data de la següent ITV, almenys en un primer moment. L’AECA-ITV ha publicat ara una guia per a aclarir la situació i en ella explica tot el succeït, i és que per a passar la ITV següent a la de 2020 han entrat en vigor dos normes diferents en els últims mesos, de les quals només una és vàlida actualment.

Per a explicar el succeït l‘AECA-ITV ha posat dos exemples, el primer explica la primera norma que va entrar en vigor, i és el següent: Un vehicle de més de 10 anys d’antiguitat —per tant, que ha de passar la ITV cada any— havia de fer la inspecció el 16 d’abril de 2020, no obstant això, pel confinament, no es va poder. A causa de les pròrrogues la va acabar passant el 2 de juny.

Este any 2021 este mateix vehicle hauria de passar la seua inspecció de nou el 16 d’abril i no el 2 de juny. És a dir, no hauria de fer-ho un any després de l’anterior ITV sinó un any després de la data en la qual li tocava fer la revisió en un primer moment.

Per si això ja per si mateix no pogués generar suficients distraccions, la norma es va canviar el desembre de 2020, passant a ser la que actualment es té en compte. L’AECA-ITV l’explica amb un nou exemple, i és el següent: Un turisme de més de 10 anys havia de passar la ITV el 12 de juny de 2020 i es va retardar pel confinament, la ITV de 2020 la va passar, finalment i a causa de les pròrrogues, en 2 de gener de 2021. Segons esta norma actual, la següent ITV hauria de passar-la el 2 de gener de 2022, és a dir, respectant l’última data d’inspecció del vehicle.

Es tracta d’unes modificacions que, sens dubte, han despistat molt als conductors, que estan bastant perduts a l’hora de saber quan els toca realment la següent inspecció. És per això que ara la ITV recomana als mateixos comprovar bé quina és l’última data que se’ls marca en la fitxa del vehicle o en l’adhesiu del parabrisa. I tot això per a evitar que puguen rebre una multa d’entre 200 i 500 euros, que és amb el que se sanciona en estos casos.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.