La distracció que pots tenir amb el teu cotxe per la Covid i que suposa una multa

 

Més d’un any després de l’inici de la pandèmia, el nostre dia a dia ha recobrat, a moments, una mica més de normalitat. Si bé és cert que el virus que ha atacat a tot el món encara provoca importants conseqüències en la nostra vida diària, lluny ha quedat ja aquell moment en el qual tots ens vam haver de tancar a casa durant mesos, sortint només per a comprar aliments i treballar.

 

Així i tot, les conseqüències del confinament domiciliari d’entre la primavera i l’estiu de 2020 encara pot causar algun estrall si som una mica despistats, i és una cosa de la qual ha alertat ara la ITV. Recordem que durant el confinament total que va haver-hi a Espanya milers de tràmits oficials van quedar cancel·lats o, més habitualment, ajornats, entre ells, les revisions de la ITV, és a dir, les Inspeccions Tècniques de Vehicles, que s’han de passar regularment segons l’antiguitat i tipus de vehicle.

 

Ara la ITV està alertant a molts conductors i és que, pel que sembla, són moltes les persones que estarien circulant actualment a Espanya sense esta inspecció passada. La dada, per descomptat, és sorprenent. Segons informa l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), fins a un 40% dels cotxes que circulen per les carreteres d’Espanya ho fan actualment amb les seues ITV caduques.
 

Canvis en les normatives de les dates de les ITV

I és que cal tenir en compte que totes les ITV que s’havien de passar a Espanya durant el confinament de l’any passat es van ajornar uns mesos, tanmateix, això no va provocar un canvi en la data de la següent ITV, almenys en un primer moment. L’AECA-ITV ha publicat ara una guia per a aclarir la situació i en ella explica tot el succeït, i és que per a passar la ITV següent a la de 2020 han entrat en vigor dos normes diferents en els últims mesos, de les quals només una és vàlida actualment.

Per a explicar el succeït l‘AECA-ITV ha posat dos exemples, el primer explica la primera norma que va entrar en vigor, i és el següent: Un vehicle de més de 10 anys d’antiguitat —per tant, que ha de passar la ITV cada any— havia de fer la inspecció el 16 d’abril de 2020, no obstant això, pel confinament, no es va poder. A causa de les pròrrogues la va acabar passant el 2 de juny.

Este any 2021 este mateix vehicle hauria de passar la seua inspecció de nou el 16 d’abril i no el 2 de juny. És a dir, no hauria de fer-ho un any després de l’anterior ITV sinó un any després de la data en la qual li tocava fer la revisió en un primer moment.

Per si això ja per si mateix no pogués generar suficients distraccions, la norma es va canviar el desembre de 2020, passant a ser la que actualment es té en compte. L’AECA-ITV l’explica amb un nou exemple, i és el següent: Un turisme de més de 10 anys havia de passar la ITV el 12 de juny de 2020 i es va retardar pel confinament, la ITV de 2020 la va passar, finalment i a causa de les pròrrogues, en 2 de gener de 2021. Segons esta norma actual, la següent ITV hauria de passar-la el 2 de gener de 2022, és a dir, respectant l’última data d’inspecció del vehicle.

Es tracta d’unes modificacions que, sens dubte, han despistat molt als conductors, que estan bastant perduts a l’hora de saber quan els toca realment la següent inspecció. És per això que ara la ITV recomana als mateixos comprovar bé quina és l’última data que se’ls marca en la fitxa del vehicle o en l’adhesiu del parabrisa. I tot això per a evitar que puguen rebre una multa d’entre 200 i 500 euros, que és amb el que se sanciona en estos casos.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.