La distracció que pots tenir amb el teu cotxe per la Covid i que suposa una multa

 

Més d’un any després de l’inici de la pandèmia, el nostre dia a dia ha recobrat, a moments, una mica més de normalitat. Si bé és cert que el virus que ha atacat a tot el món encara provoca importants conseqüències en la nostra vida diària, lluny ha quedat ja aquell moment en el qual tots ens vam haver de tancar a casa durant mesos, sortint només per a comprar aliments i treballar.

 

Així i tot, les conseqüències del confinament domiciliari d’entre la primavera i l’estiu de 2020 encara pot causar algun estrall si som una mica despistats, i és una cosa de la qual ha alertat ara la ITV. Recordem que durant el confinament total que va haver-hi a Espanya milers de tràmits oficials van quedar cancel·lats o, més habitualment, ajornats, entre ells, les revisions de la ITV, és a dir, les Inspeccions Tècniques de Vehicles, que s’han de passar regularment segons l’antiguitat i tipus de vehicle.

 

Ara la ITV està alertant a molts conductors i és que, pel que sembla, són moltes les persones que estarien circulant actualment a Espanya sense esta inspecció passada. La dada, per descomptat, és sorprenent. Segons informa l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), fins a un 40% dels cotxes que circulen per les carreteres d’Espanya ho fan actualment amb les seues ITV caduques.
 

Canvis en les normatives de les dates de les ITV

I és que cal tenir en compte que totes les ITV que s’havien de passar a Espanya durant el confinament de l’any passat es van ajornar uns mesos, tanmateix, això no va provocar un canvi en la data de la següent ITV, almenys en un primer moment. L’AECA-ITV ha publicat ara una guia per a aclarir la situació i en ella explica tot el succeït, i és que per a passar la ITV següent a la de 2020 han entrat en vigor dos normes diferents en els últims mesos, de les quals només una és vàlida actualment.

Per a explicar el succeït l‘AECA-ITV ha posat dos exemples, el primer explica la primera norma que va entrar en vigor, i és el següent: Un vehicle de més de 10 anys d’antiguitat —per tant, que ha de passar la ITV cada any— havia de fer la inspecció el 16 d’abril de 2020, no obstant això, pel confinament, no es va poder. A causa de les pròrrogues la va acabar passant el 2 de juny.

Este any 2021 este mateix vehicle hauria de passar la seua inspecció de nou el 16 d’abril i no el 2 de juny. És a dir, no hauria de fer-ho un any després de l’anterior ITV sinó un any després de la data en la qual li tocava fer la revisió en un primer moment.

Per si això ja per si mateix no pogués generar suficients distraccions, la norma es va canviar el desembre de 2020, passant a ser la que actualment es té en compte. L’AECA-ITV l’explica amb un nou exemple, i és el següent: Un turisme de més de 10 anys havia de passar la ITV el 12 de juny de 2020 i es va retardar pel confinament, la ITV de 2020 la va passar, finalment i a causa de les pròrrogues, en 2 de gener de 2021. Segons esta norma actual, la següent ITV hauria de passar-la el 2 de gener de 2022, és a dir, respectant l’última data d’inspecció del vehicle.

Es tracta d’unes modificacions que, sens dubte, han despistat molt als conductors, que estan bastant perduts a l’hora de saber quan els toca realment la següent inspecció. És per això que ara la ITV recomana als mateixos comprovar bé quina és l’última data que se’ls marca en la fitxa del vehicle o en l’adhesiu del parabrisa. I tot això per a evitar que puguen rebre una multa d’entre 200 i 500 euros, que és amb el que se sanciona en estos casos.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU