La distracció que pots tenir amb el teu cotxe per la Covid i que suposa una multa

 

Més d’un any després de l’inici de la pandèmia, el nostre dia a dia ha recobrat, a moments, una mica més de normalitat. Si bé és cert que el virus que ha atacat a tot el món encara provoca importants conseqüències en la nostra vida diària, lluny ha quedat ja aquell moment en el qual tots ens vam haver de tancar a casa durant mesos, sortint només per a comprar aliments i treballar.

 

Així i tot, les conseqüències del confinament domiciliari d’entre la primavera i l’estiu de 2020 encara pot causar algun estrall si som una mica despistats, i és una cosa de la qual ha alertat ara la ITV. Recordem que durant el confinament total que va haver-hi a Espanya milers de tràmits oficials van quedar cancel·lats o, més habitualment, ajornats, entre ells, les revisions de la ITV, és a dir, les Inspeccions Tècniques de Vehicles, que s’han de passar regularment segons l’antiguitat i tipus de vehicle.

 

Ara la ITV està alertant a molts conductors i és que, pel que sembla, són moltes les persones que estarien circulant actualment a Espanya sense esta inspecció passada. La dada, per descomptat, és sorprenent. Segons informa l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), fins a un 40% dels cotxes que circulen per les carreteres d’Espanya ho fan actualment amb les seues ITV caduques.
 

Canvis en les normatives de les dates de les ITV

I és que cal tenir en compte que totes les ITV que s’havien de passar a Espanya durant el confinament de l’any passat es van ajornar uns mesos, tanmateix, això no va provocar un canvi en la data de la següent ITV, almenys en un primer moment. L’AECA-ITV ha publicat ara una guia per a aclarir la situació i en ella explica tot el succeït, i és que per a passar la ITV següent a la de 2020 han entrat en vigor dos normes diferents en els últims mesos, de les quals només una és vàlida actualment.

Per a explicar el succeït l‘AECA-ITV ha posat dos exemples, el primer explica la primera norma que va entrar en vigor, i és el següent: Un vehicle de més de 10 anys d’antiguitat —per tant, que ha de passar la ITV cada any— havia de fer la inspecció el 16 d’abril de 2020, no obstant això, pel confinament, no es va poder. A causa de les pròrrogues la va acabar passant el 2 de juny.

Este any 2021 este mateix vehicle hauria de passar la seua inspecció de nou el 16 d’abril i no el 2 de juny. És a dir, no hauria de fer-ho un any després de l’anterior ITV sinó un any després de la data en la qual li tocava fer la revisió en un primer moment.

Per si això ja per si mateix no pogués generar suficients distraccions, la norma es va canviar el desembre de 2020, passant a ser la que actualment es té en compte. L’AECA-ITV l’explica amb un nou exemple, i és el següent: Un turisme de més de 10 anys havia de passar la ITV el 12 de juny de 2020 i es va retardar pel confinament, la ITV de 2020 la va passar, finalment i a causa de les pròrrogues, en 2 de gener de 2021. Segons esta norma actual, la següent ITV hauria de passar-la el 2 de gener de 2022, és a dir, respectant l’última data d’inspecció del vehicle.

Es tracta d’unes modificacions que, sens dubte, han despistat molt als conductors, que estan bastant perduts a l’hora de saber quan els toca realment la següent inspecció. És per això que ara la ITV recomana als mateixos comprovar bé quina és l’última data que se’ls marca en la fitxa del vehicle o en l’adhesiu del parabrisa. I tot això per a evitar que puguen rebre una multa d’entre 200 i 500 euros, que és amb el que se sanciona en estos casos.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.