5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el “total abandó” i “indefensió” que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'”un error”.

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un “error” per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

“Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets”, ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el “total abandó” i la “indefensió” que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un “error humà” d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES “NO HAN APRÈS RES”

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar “millor” i seguir uns protocols. “Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc”, ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió “no han après res”.

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat “molt temps” des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, “no tindria sentit” perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no “dos anys després”. “És una decepció absoluta”, ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que “encara” segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.