Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

Ejemplo de shortcode con estilo
Miquel Álvarez, docent agredit per lgtbifòbia a Bétera, denúncia "abandó" de Justícia després de prescriure la causa per un "error" que impedi l'enviament correcte de la denúncia al jutjat competent.

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el «total abandó» i «indefensió» que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'»un error».

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un «error» per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

«Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets», ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el «total abandó» i la «indefensió» que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un «error humà» d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES «NO HAN APRÈS RES»

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar «millor» i seguir uns protocols. «Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc», ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió «no han après res».

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat «molt temps» des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, «no tindria sentit» perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no «dos anys després». «És una decepció absoluta», ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que «encara» segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.