Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el «total abandó» i «indefensió» que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'»un error».

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un «error» per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

«Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets», ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el «total abandó» i la «indefensió» que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un «error humà» d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES «NO HAN APRÈS RES»

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar «millor» i seguir uns protocols. «Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc», ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió «no han après res».

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat «molt temps» des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, «no tindria sentit» perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no «dos anys després». «És una decepció absoluta», ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que «encara» segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.