11 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el “total abandó” i “indefensió” que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'”un error”.

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un “error” per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

“Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets”, ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el “total abandó” i la “indefensió” que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un “error humà” d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES “NO HAN APRÈS RES”

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar “millor” i seguir uns protocols. “Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc”, ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió “no han après res”.

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat “molt temps” des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, “no tindria sentit” perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no “dos anys després”. “És una decepció absoluta”, ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que “encara” segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.