15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el “total abandó” i “indefensió” que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'”un error”.

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un “error” per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

“Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets”, ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el “total abandó” i la “indefensió” que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un “error humà” d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES “NO HAN APRÈS RES”

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar “millor” i seguir uns protocols. “Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc”, ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió “no han après res”.

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat “molt temps” des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, “no tindria sentit” perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no “dos anys després”. “És una decepció absoluta”, ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que “encara” segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.

Pérez Llorca assegura que va conéixer ahir la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha afirmat que es va assabentar ahir del cas i nega que el PP el coneguera abans. L'alcalde Jorge Peiró va ser suspés de militància i cessat com a assessor.

Llevant-Reial Societat, dol d’urgència amb tècnics interins

El Ciutat de València acull un partit clau marcat per la interinitat en les dos banquetes i la necessitat de punts. Llevant és cuer i la Real arriba a un punt del descens.

La cap de gabinet de Pradas sosté que la exconsellera no va retardar l’enviament del Es-Alert

Silvia Soria ha declarat que les decisions en el Cecopi van ser col·legiades i que l'avís massiu es va enviar després d'un debat tècnic, sense dilacions deliberades.

9.000 menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús seran elaborats per cuiners amb estrela Michelin i Sols Repsol per a repartir en dates clau de Nadal entre persones vulnerables a la província d'Alacant. La iniciativa, coordinada per Alacant Gastronòmica Solidària, comptarà amb voluntaris i suport d'empreses locals.