Docent que va patir una agressió lgtbifòbica denúncia ‘abandó’ de Justícia després d’arxivar-se la causa per un ‘error’

El suposat delicte d’odi va prescriure en haver passat un any i se li va notificar fa un mes, assegura

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Miquel Álvarez, el docent que va patir una agressió lgtbifóbica en un institut de Bétera al febrer del 2022, ha lamentat el “total abandó” i “indefensió” que pateix per part de la Justícia després de conèixer l’arxiu de la seua causa en haver prescrit a causa d'”un error”.

Els fets van ocórrer a l’IES Els Alfàbegues de Bétera quan un grup d’alumnes, en resposta a unes companyes que van exhibir en el pati una bandera LGTBI, van acudir al centre amb banderes d’Espanya i, a causa de la tensió generada, van començar a increpar amb crits despectius al docent que, prèviament, havia tractat de posar fi al conflicte.

Álvarez, al poc temps de patir l’agressió va interposar una denúncia en el jutjat de Castelló –on resideix– i, a causa d’un “error” per part dels funcionaris d’aquest jutjat, no es va traslladar al de la localitat valenciana de Llíria, que era el que tenia les competències del cas en haver ocorregut a Bétera.

Després de diversos mesos amb el cas paralitzat per aquest error, el docent va tornar a iniciar des del principi el procés de la denúncia i, segons ha explicat a Europa Press, fa un mes des de la Fiscalia de Menors li va notificar que havia sigut arxivada perquè el suposat delicte d’odi al·legat havia prescrit en haver passat un any.

“Jo estava a l’espera de rebre noves informacions sobre el tràmit, però, en començar des de zero amb el procés, ningú m’havia informat que en haver passat un any ja havien prescrit els fets”, ha manifestat.

Davant d’aquesta situació, el docent ha expressat el “total abandó” i la “indefensió” que sent per part de la Justícia, ja que considera que el que va viure és un fet provat i ha lamentat que, a causa d’un “error humà” d’una funcionària de justícia, haja acabat prescrit.

ELS ALUMNES “NO HAN APRÈS RES”

En aquest sentit, ha assenyalat que, en casos com el seu, la justícia hauria d’actuar “millor” i seguir uns protocols. “Si ha sigut un error d’ells no s’hauria d’arxivar ni prescriure –la denúncia–. Jo entenc que es prescriga si jo ho he denunciat vesprada però que per un error d’ells això es quede en res no ho entenc”, ha asseverat.

Així mateix, Miquel Álvarez ha incidit que la finalitat de la seua denúncia era que els fets que ell va viure no tornaren a produir-se, ni amb ell ni amb ningú, i que, després de l’ocorregut amb el seu cas, considera que els alumnes que van participar en l’agressió “no han après res”.

Preguntat per la possibilitat de reobrir la investigació, el professor ha indicat que ha passat “molt temps” des que van ocórrer els fets i que, si es tornara a obrir, –alguns dels implicats ja són majors d’edat–, “no tindria sentit” perquè la finalitat era que s’investigara en aquest moment i no “dos anys després”. “És una decepció absoluta”, ha assegurat.

Finalment, ha apuntat que “encara” segueixen estudiant el tema per a veure si es pot fer alguna cosa per a canviar l’ocorregut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.

València Basket i Panathinaikos inicien en el Roig Arena el seu pols per la Final a Quatre

València Basket i Panathinaikos arranquen en el Roig Arena una sèrie de quarts de final de l'Eurolliga al millor de cinc, amb avantatge de pista per al conjunt taronja després de la seua brillant fase regular.