Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Ejemplo de shortcode con estilo
Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Una dona ha sigut reanimada per la Guàrdia Civil després d’haver patit un ofegament a la platja dels Locos de Torrevieja, on els agents li han salvat la vida amb maniobres de reanimació cardiopulmonar durant més de trenta minuts, fins que ha recuperat les constants vitals i ha pogut estabilitzar-se.

Segons ha informat la pròpia Guàrdia Civil en un comunicat oficial, els fets van ocórrer el passat 21 de maig cap a les 16.45 hores, quan la central operativa va alertar una patrulla de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de Torrevieja (USECIC) per un possible ofegament en esta platja del municipi alacantí.

Quan els agents van arribar a la zona d’arena van vore diverses persones traent de l’aigua una dona. En acostar-se a la vora, van comprovar que es trobava inconscient i sense pols, una situació crítica en què cada segon és clau per a la supervivència.

Davant d’esta emergència, els membres de la USECIC van iniciar de manera immediata maniobres de reanimació cardiopulmonar. Mentres un grup d’agents practicava la RCP, altres companys demanaven amb urgència la presència dels servicis sanitaris perquè pogueren continuar l’assistència mèdica amb mitjans avançats.

Gràcies a la insistència i a la coordinació dels guardies civils, la dona va aconseguir expulsar l’aigua que havia ingerit. A poc a poc va anar recuperant el pols i la respiració fins a estabilitzar-se a la mateixa platja, on va romandre conscient i amb constants vitals controlades fins a l’arribada del personal sanitari.

Els sanitaris es van fer càrrec de la víctima una vegada estava estabilitzada, i la van traslladar a un centre hospitalari per a continuar amb la vigilància i el tractament mèdic necessari després d’un episodi d’ofegament d’esta gravetat.

Situació de la víctima després de l’ofegament

Tal com ha explicat la Benemèrita en el seu comunicat, la dona va arribar a estar en coma després dels fets, una circumstància que demostra la gravetat de l’episodi viscut a la platja dels Locos. No obstant això, segons la mateixa informació oficial, actualment es troba recuperada.

Després d’un ofegament com el que s’ha produït a Torrevieja, els primers minuts són decisius per a evitar conseqüències irreversibles. Per això, la reanimació cardiopulmonar que han aplicat els agents durant més de mitja hora ha sigut clau perquè la dona haja pogut superar l’incident i recuperar-se.

Este tipus d’actuacions recorden la importància de detectar ràpidament una situació d’ofegament, traure la víctima de l’aigua com més prompte millor i avisar els servicis d’emergència, perquè cada minut pot influir directament en el pronòstic de la persona afectada.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.