Dos detinguts i un menor investigat per 16 pintades en trens amb danys de 33.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investiga a un menor com a presumptes autors de 16 delictes de danys per pintades en trens, valorats en més de 33.000 euros. La investigació es va activar al gener després de múltiples denúncies d’empreses del transport per una escalada d’actes vandàlics sobre material ferroviari d’ús públic.

Segons les perquisicions, el grup actuava en qualsevol franja horària i es cobria el rostre amb gorres i bragues de coll per a eludir la identificació. Part de les intervencions es van realitzar quan hi havia viatgers a l’interior dels vagons, la qual cosa va incrementar l’alarma i va obligar a dedicar recursos a la seguretat i a la posterior neteja. Estes incidències solen implicar treballs de retirada de pintura i revisió del material, amb el consegüent cost i possibles alteracions del servici.

Modus operandi i exhibició en xarxes

Mentres ruixaven amb esprai trens i vagons, els autors eren observats per passatgers des de l’interior. Després de concloure, abandonaven el lloc entre crits i riures. Després difonien les gravacions en xarxes socials, on van aconseguir repercussió internacional. Eixos vídeos, juntament amb els tag o firmes que acompanyen als grafitis, es van convertir en peces centrals de l’anàlisi per la seua utilitat per a reconéixer estils i repetició de firmes.

Els agents van estudiar minuciosament les imatges i van creuar etiquetes personals, la qual cosa va permetre relacionar elements visuals i patrons d’execució. Encara que els implicats procuraven no ser identificats, la combinació de vídeos públics i firmes específiques va aportar indicis que van ajudar a atribuir l’autoria de diferents episodis i a ordenar cronològicament els fets investigats.

Investigació i possibles noves detencions

L’operació s’ha saldat ara com ara amb la detenció de dos hòmens de 18 i 19 anys i la investigació d’un menor de 17, tots de nacionalitat espanyola. Se’ls atribuïxen 16 delictes de danys valorats en més de 33.000 euros. La causa roman oberta i no es descarten noves detencions, ja que se sospita que el grup principal estaria integrat per almenys una dotzena de persones.

La investigació la va desenrotllar la Guàrdia Civil de Massamagrell amb el suport d’un vigilant de seguretat privada, especialista en grafitis i perit cal·lígraf judicial. La seua labor s’ha centrat en comparar traços, firmes i característiques de les pintades per a vincular-les entre si i amb possibles autors. Les diligències han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Massamagrell, que dirigix la instrucció del cas.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.