Dos detinguts per cometre quatre robatoris a Santa Pola en menys de 24 hores

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola han esclarit quatre delictes de robatori que es van cometre a la localitat entre el migdia del 5 de juliol i la matinada del dia 6, en una actuació conjunta que s’ha saldat amb dos detinguts com a presumptes autors dels robatoris.

El passat 6 de juliol, els agents van tenir constància de diversos robatoris que s’havien comès a la localitat de Santa Pola. El primer d’ells va ocórrer a les 13.30 hores del dia 5, en un establiment de venda de dispositius mòbils en el nucli urbà, on al descuit algú es va portar un terminal valorat en 1.500 euros, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Este mateix dia, a les 23.45 hores, un home i una dona de 18 anys, que es trobaven assegudes en l’arena a una platja de la localitat, van patir el robatori d’una bossa i un telèfon mòbil. Els perjudicats van tractar de resistir-se, però els autors no van dubtar a emprar la violència i van aconseguir fer-se amb el botí.

Hores més tard, a les 2.15 hores del dia 6 de juliol, es va produir un robatori a l’interior d’un habitatge proper a la platja en la qual s’havia comès el robatori amb violència. En este cas, els autors es van portar una cadena d’or i 50 euros en metàl·lic.

Posteriorment, a les 4:30 hores de la matinada, de nou una dona de 18 anys va patir el robatori d’una bossa, també després d’un forcejament amb l’autor, en el qual va intentar resistir-se patint una punyada. La víctima va avisar a la Policia Local, que va aconseguir capturar a l’autor que en este moment tractava de fugir.

Tan prompte com van tenir coneixement dels fets, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar els esbrinaments per a localitzar a un altre home, aconseguint identificar i detenir en menys de 24 hores als dos presumptes autors dels quatre fets delictius, que operaven junts. Es tracta de dos homes de 36 i 46 anys, residents a Santa Pola, als quals els consten nombrosos antecedents.

A més, els agents de l’Àrea d’Investigació han detingut a un tercer implicat, un home de 31 anys, al que se li imputa un delicte d’encobriment per adquirir el telèfon mòbil que havia sigut robat en la tenda al mig dia del dia 5 de juliol.

Els agents han recuperat part dels efectes sostrets, dos telèfons mòbils i una cartera, que han sigut retornats als seus legítims propietaris.

El dia 8 de juliol els tres homes van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Elx, que ha decretat l’ingrés a la presó dels dos autors materials dels quatre robatoris.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.