10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Dos detinguts per cometre quatre robatoris a Santa Pola en menys de 24 hores

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola han esclarit quatre delictes de robatori que es van cometre a la localitat entre el migdia del 5 de juliol i la matinada del dia 6, en una actuació conjunta que s’ha saldat amb dos detinguts com a presumptes autors dels robatoris.

El passat 6 de juliol, els agents van tenir constància de diversos robatoris que s’havien comès a la localitat de Santa Pola. El primer d’ells va ocórrer a les 13.30 hores del dia 5, en un establiment de venda de dispositius mòbils en el nucli urbà, on al descuit algú es va portar un terminal valorat en 1.500 euros, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Este mateix dia, a les 23.45 hores, un home i una dona de 18 anys, que es trobaven assegudes en l’arena a una platja de la localitat, van patir el robatori d’una bossa i un telèfon mòbil. Els perjudicats van tractar de resistir-se, però els autors no van dubtar a emprar la violència i van aconseguir fer-se amb el botí.

Hores més tard, a les 2.15 hores del dia 6 de juliol, es va produir un robatori a l’interior d’un habitatge proper a la platja en la qual s’havia comès el robatori amb violència. En este cas, els autors es van portar una cadena d’or i 50 euros en metàl·lic.

Posteriorment, a les 4:30 hores de la matinada, de nou una dona de 18 anys va patir el robatori d’una bossa, també després d’un forcejament amb l’autor, en el qual va intentar resistir-se patint una punyada. La víctima va avisar a la Policia Local, que va aconseguir capturar a l’autor que en este moment tractava de fugir.

Tan prompte com van tenir coneixement dels fets, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar els esbrinaments per a localitzar a un altre home, aconseguint identificar i detenir en menys de 24 hores als dos presumptes autors dels quatre fets delictius, que operaven junts. Es tracta de dos homes de 36 i 46 anys, residents a Santa Pola, als quals els consten nombrosos antecedents.

A més, els agents de l’Àrea d’Investigació han detingut a un tercer implicat, un home de 31 anys, al que se li imputa un delicte d’encobriment per adquirir el telèfon mòbil que havia sigut robat en la tenda al mig dia del dia 5 de juliol.

Els agents han recuperat part dels efectes sostrets, dos telèfons mòbils i una cartera, que han sigut retornats als seus legítims propietaris.

El dia 8 de juliol els tres homes van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Elx, que ha decretat l’ingrés a la presó dels dos autors materials dels quatre robatoris.

Últimes notícies

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.