Dos detinguts per cometre quatre robatoris a Santa Pola en menys de 24 hores

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola han esclarit quatre delictes de robatori que es van cometre a la localitat entre el migdia del 5 de juliol i la matinada del dia 6, en una actuació conjunta que s’ha saldat amb dos detinguts com a presumptes autors dels robatoris.

El passat 6 de juliol, els agents van tenir constància de diversos robatoris que s’havien comès a la localitat de Santa Pola. El primer d’ells va ocórrer a les 13.30 hores del dia 5, en un establiment de venda de dispositius mòbils en el nucli urbà, on al descuit algú es va portar un terminal valorat en 1.500 euros, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Este mateix dia, a les 23.45 hores, un home i una dona de 18 anys, que es trobaven assegudes en l’arena a una platja de la localitat, van patir el robatori d’una bossa i un telèfon mòbil. Els perjudicats van tractar de resistir-se, però els autors no van dubtar a emprar la violència i van aconseguir fer-se amb el botí.

Hores més tard, a les 2.15 hores del dia 6 de juliol, es va produir un robatori a l’interior d’un habitatge proper a la platja en la qual s’havia comès el robatori amb violència. En este cas, els autors es van portar una cadena d’or i 50 euros en metàl·lic.

Posteriorment, a les 4:30 hores de la matinada, de nou una dona de 18 anys va patir el robatori d’una bossa, també després d’un forcejament amb l’autor, en el qual va intentar resistir-se patint una punyada. La víctima va avisar a la Policia Local, que va aconseguir capturar a l’autor que en este moment tractava de fugir.

Tan prompte com van tenir coneixement dels fets, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar els esbrinaments per a localitzar a un altre home, aconseguint identificar i detenir en menys de 24 hores als dos presumptes autors dels quatre fets delictius, que operaven junts. Es tracta de dos homes de 36 i 46 anys, residents a Santa Pola, als quals els consten nombrosos antecedents.

A més, els agents de l’Àrea d’Investigació han detingut a un tercer implicat, un home de 31 anys, al que se li imputa un delicte d’encobriment per adquirir el telèfon mòbil que havia sigut robat en la tenda al mig dia del dia 5 de juliol.

Els agents han recuperat part dels efectes sostrets, dos telèfons mòbils i una cartera, que han sigut retornats als seus legítims propietaris.

El dia 8 de juliol els tres homes van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Elx, que ha decretat l’ingrés a la presó dels dos autors materials dels quatre robatoris.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.