Dos detinguts per cometre quatre robatoris a Santa Pola en menys de 24 hores

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola han esclarit quatre delictes de robatori que es van cometre a la localitat entre el migdia del 5 de juliol i la matinada del dia 6, en una actuació conjunta que s’ha saldat amb dos detinguts com a presumptes autors dels robatoris.

El passat 6 de juliol, els agents van tenir constància de diversos robatoris que s’havien comès a la localitat de Santa Pola. El primer d’ells va ocórrer a les 13.30 hores del dia 5, en un establiment de venda de dispositius mòbils en el nucli urbà, on al descuit algú es va portar un terminal valorat en 1.500 euros, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Este mateix dia, a les 23.45 hores, un home i una dona de 18 anys, que es trobaven assegudes en l’arena a una platja de la localitat, van patir el robatori d’una bossa i un telèfon mòbil. Els perjudicats van tractar de resistir-se, però els autors no van dubtar a emprar la violència i van aconseguir fer-se amb el botí.

Hores més tard, a les 2.15 hores del dia 6 de juliol, es va produir un robatori a l’interior d’un habitatge proper a la platja en la qual s’havia comès el robatori amb violència. En este cas, els autors es van portar una cadena d’or i 50 euros en metàl·lic.

Posteriorment, a les 4:30 hores de la matinada, de nou una dona de 18 anys va patir el robatori d’una bossa, també després d’un forcejament amb l’autor, en el qual va intentar resistir-se patint una punyada. La víctima va avisar a la Policia Local, que va aconseguir capturar a l’autor que en este moment tractava de fugir.

Tan prompte com van tenir coneixement dels fets, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar els esbrinaments per a localitzar a un altre home, aconseguint identificar i detenir en menys de 24 hores als dos presumptes autors dels quatre fets delictius, que operaven junts. Es tracta de dos homes de 36 i 46 anys, residents a Santa Pola, als quals els consten nombrosos antecedents.

A més, els agents de l’Àrea d’Investigació han detingut a un tercer implicat, un home de 31 anys, al que se li imputa un delicte d’encobriment per adquirir el telèfon mòbil que havia sigut robat en la tenda al mig dia del dia 5 de juliol.

Els agents han recuperat part dels efectes sostrets, dos telèfons mòbils i una cartera, que han sigut retornats als seus legítims propietaris.

El dia 8 de juliol els tres homes van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Elx, que ha decretat l’ingrés a la presó dels dos autors materials dels quatre robatoris.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.