Dos detinguts per cometre quatre robatoris a Santa Pola en menys de 24 hores

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Santa Pola han esclarit quatre delictes de robatori que es van cometre a la localitat entre el migdia del 5 de juliol i la matinada del dia 6, en una actuació conjunta que s’ha saldat amb dos detinguts com a presumptes autors dels robatoris.

El passat 6 de juliol, els agents van tenir constància de diversos robatoris que s’havien comès a la localitat de Santa Pola. El primer d’ells va ocórrer a les 13.30 hores del dia 5, en un establiment de venda de dispositius mòbils en el nucli urbà, on al descuit algú es va portar un terminal valorat en 1.500 euros, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Este mateix dia, a les 23.45 hores, un home i una dona de 18 anys, que es trobaven assegudes en l’arena a una platja de la localitat, van patir el robatori d’una bossa i un telèfon mòbil. Els perjudicats van tractar de resistir-se, però els autors no van dubtar a emprar la violència i van aconseguir fer-se amb el botí.

Hores més tard, a les 2.15 hores del dia 6 de juliol, es va produir un robatori a l’interior d’un habitatge proper a la platja en la qual s’havia comès el robatori amb violència. En este cas, els autors es van portar una cadena d’or i 50 euros en metàl·lic.

Posteriorment, a les 4:30 hores de la matinada, de nou una dona de 18 anys va patir el robatori d’una bossa, també després d’un forcejament amb l’autor, en el qual va intentar resistir-se patint una punyada. La víctima va avisar a la Policia Local, que va aconseguir capturar a l’autor que en este moment tractava de fugir.

Tan prompte com van tenir coneixement dels fets, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar els esbrinaments per a localitzar a un altre home, aconseguint identificar i detenir en menys de 24 hores als dos presumptes autors dels quatre fets delictius, que operaven junts. Es tracta de dos homes de 36 i 46 anys, residents a Santa Pola, als quals els consten nombrosos antecedents.

A més, els agents de l’Àrea d’Investigació han detingut a un tercer implicat, un home de 31 anys, al que se li imputa un delicte d’encobriment per adquirir el telèfon mòbil que havia sigut robat en la tenda al mig dia del dia 5 de juliol.

Els agents han recuperat part dels efectes sostrets, dos telèfons mòbils i una cartera, que han sigut retornats als seus legítims propietaris.

El dia 8 de juliol els tres homes van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Elx, que ha decretat l’ingrés a la presó dels dos autors materials dels quatre robatoris.

Últimes notícies

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.