Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones, de 54 i 58 anys i nacionalitat espanyola, per un presumpte delicte contra la salut pública després de localitzar en un estanc de Xirivella cabdells i altres productes derivats de marihuana suposadament destinats a la seua venda al públic. Segons la investigació, el material estava exposat en l’establiment per a la seua comercialització.

El 27 de novembre els agents van confiscar 37 envasos de cabdells llestos per a la venda i 29 grams de resina de cànnabis. L’actuació es va realitzar en el marc d’una inspecció fiscal, durant la qual es va estendre acta dels fets. La substància intervinguda ha sigut traslladada a l’Àrea de Sanitat de la Delegació del Govern a València, on serà analitzada per a determinar la seua composició i la seua eventual concentració de THC, amb la finalitat d’incorporar-lo a les diligències.

La investigació ha sigut duta a terme per agents de la Unitat d’Anàlisi i Investigació Fiscal i de Fronteres i de la Patrulla Fiscal i de Fronteres de Sagunt. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Guàrdia de Mislata, que queda a l’espera dels resultats analítics i de les actuacions que es practiquen. Ara com ara, les dos persones mantenen la condició d’investigades.

Què diu la normativa

El Comissionat per al Mercat de Tabac va emetre un escrit en el qual va recordar la prohibició de comercialitzar en estancs productes derivats del cànnabis. A més, la venda de sumidades florides o cabdells a Espanya està prohibida amb independència del tractament o de la concentració de THC que continguen.

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació especifica que les sumidades, també denominades cabdells, es consideren estupefaents fins i tot quan procedixen de varietats de cànem inscrites en el Catàleg Comú o amb APC. Per això no poden destinar-se a cap finalitat sense autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, no es poden emmagatzemar i ha de procedir-se a la seua destrucció, excepte en el supòsit de producció legal de gra o llavors.

Este marc legal explica la intervenció policial en l’estanc i delimita el paper de les autoritats sanitàries, que analitzen la substància per a acreditar la seua naturalesa i recolzar la investigació en curs.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.