14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Dos netejadores han sigut condemnades a sis mesos per delicte d’odi contra una companya amb nanisme

Dos dones que treballaven en la neteja d’un consultori de Benidorm han sigut condemnades a sis mesos de presó per un delicte d’odi després de vexar de manera reiterada a una companya amb acondroplasia. La Secció Dècima de l’Audiència d’Alacant ha fixat a més una indemnització de 6.000 euros per danys morals i una mesura d’allunyament de tres anys i sis mesos respecte a la víctima.

La sentència considera acreditat que les acusades es van burlar de manera habitual de la treballadora, a la qual es referien com ‘la nana’, i que van promoure actes dirigits a denigrar-la per la seua condició física. Segons la fallada, els fets van partir d’una disputa laboral i es van prolongar des de desembre de 2020 fins a juliol de 2022, afectant l’ambient de treball i a la dignitat de l’afectada.

Insults i fustigació reiterada

Entre els episodis provats, les acusades van realitzar anomenades amb número ocult per a dir-li que estava contractada en ‘el circ dels nans’ com a trapezista. També van convéncer a un conegut per a telefonar-la en to amenaçador, advertint-li que comunicaria al seu encarregat que l’havia vista comprant en horari laboral i afegint expressions degradants com que ella i la seua parella eren ‘híbrids’ i que era ‘curta’. Este tracte despectiu es va estendre al centre de treball, amb comentaris i indirectes en to de burla relatius a la seua discapacitat.

La víctima va presentar denúncies davant la Policia Nacional en 2021. Les condemnades van al·legar que es tractava de simples bromes i van mostrar penediment en cas d’haver causat mal. La sala rebutja eixa versió pel caràcter anònim d’alguns incidents i per la reiteració en el temps, que provoca en qui la patix una sensació de persecució, fustigació i vigilància. El tribunal entén que no van ser fets aïllats, sinó una conducta sostinguda i motivada per la discapacitat de la víctima, la qual cosa enquadra el cas en el delicte d’odi.

La resolució absol a una tercera netejadora que també va ser jutjada al no quedar provada la seua participació, malgrat la seua presència en alguns episodis. Per al tribunal, la mera presència no basta sense actes concrets que acrediten intervenció en les vexacions.

La sentència és recurrible en apel·lació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de deu dies, per la qual cosa les parts disposen d’eixe marge per a impugnar la fallada.

Últimes notícies

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.