Adverteixen la necessitat d’actualitzar l’SMI de les empleades de la llar


L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té coneixement que la Seguretat Social i la Inspecció de Treball estan enviant milers de cartes a les persones que tenen contractat a un empleat o empleada de la llar per a avisar de la necessitat d’actualitzar el seu salari quan és igual al Salari Mínim Interprofessional (SMI), que des de setembre de 2021 s’ha incrementat dos vegades: de 13.512 a 14.000 euros a l’any en el treball a temps complet i de 7,55 a 7,82 euros l’hora en el treball per hores.

Les cartes també estan arribant a aquells ocupadors que sí que estan pagant als seus empleats el mínim correcte, però no han actualitzat les dades davant la Seguretat Social.

És més, OCU adverteix que des de gener de 2022 el sistema de la Seguretat Social sembla haver establit de manera automàtica que els contractes d’empleada de la llar antics, en els quals no s’indicava si el treball era a temps complet o parcial, es presumeix que són a temps complet. En aquests casos poden estar cobrant a l’empleat i a l’ocupador unes cotitzacions superiors a les aplicables.

L’organització disposa d’una calculadora per a conéixer l’import de les cotitzacions en funció del tipus de contracte i de les hores treballades, on es precisa exactament la part que pagarà l’empleat i la que haurà de pagar l’ocupador, ja actualitzada amb les últimes pujades de l’SMI.

OCU recomana donar sempre d’alta a l’empleat o empleada. Les cotitzacions no pagades no expiren i són aplicables amb recàrrec; i l’ocupador podria enfrontar-se a una multa de fins a 6.250 euros. És més, si el treballador patira algun tipus de lesió, l’ocupador podria veure’s obligat a pagar-li una quantiosa indemnització; i una assegurança de la llar, que a vegades cobreix als empleats domèstics, no el farà si treballen en negre. En definitiva, l’alta dona protecció a l’empleat, però també a l’ocupador.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.