Adverteixen la necessitat d’actualitzar l’SMI de les empleades de la llar


L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té coneixement que la Seguretat Social i la Inspecció de Treball estan enviant milers de cartes a les persones que tenen contractat a un empleat o empleada de la llar per a avisar de la necessitat d’actualitzar el seu salari quan és igual al Salari Mínim Interprofessional (SMI), que des de setembre de 2021 s’ha incrementat dos vegades: de 13.512 a 14.000 euros a l’any en el treball a temps complet i de 7,55 a 7,82 euros l’hora en el treball per hores.

Les cartes també estan arribant a aquells ocupadors que sí que estan pagant als seus empleats el mínim correcte, però no han actualitzat les dades davant la Seguretat Social.

És més, OCU adverteix que des de gener de 2022 el sistema de la Seguretat Social sembla haver establit de manera automàtica que els contractes d’empleada de la llar antics, en els quals no s’indicava si el treball era a temps complet o parcial, es presumeix que són a temps complet. En aquests casos poden estar cobrant a l’empleat i a l’ocupador unes cotitzacions superiors a les aplicables.

L’organització disposa d’una calculadora per a conéixer l’import de les cotitzacions en funció del tipus de contracte i de les hores treballades, on es precisa exactament la part que pagarà l’empleat i la que haurà de pagar l’ocupador, ja actualitzada amb les últimes pujades de l’SMI.

OCU recomana donar sempre d’alta a l’empleat o empleada. Les cotitzacions no pagades no expiren i són aplicables amb recàrrec; i l’ocupador podria enfrontar-se a una multa de fins a 6.250 euros. És més, si el treballador patira algun tipus de lesió, l’ocupador podria veure’s obligat a pagar-li una quantiosa indemnització; i una assegurança de la llar, que a vegades cobreix als empleats domèstics, no el farà si treballen en negre. En definitiva, l’alta dona protecció a l’empleat, però també a l’ocupador.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.