Adverteixen la necessitat d’actualitzar l’SMI de les empleades de la llar


L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té coneixement que la Seguretat Social i la Inspecció de Treball estan enviant milers de cartes a les persones que tenen contractat a un empleat o empleada de la llar per a avisar de la necessitat d’actualitzar el seu salari quan és igual al Salari Mínim Interprofessional (SMI), que des de setembre de 2021 s’ha incrementat dos vegades: de 13.512 a 14.000 euros a l’any en el treball a temps complet i de 7,55 a 7,82 euros l’hora en el treball per hores.

Les cartes també estan arribant a aquells ocupadors que sí que estan pagant als seus empleats el mínim correcte, però no han actualitzat les dades davant la Seguretat Social.

És més, OCU adverteix que des de gener de 2022 el sistema de la Seguretat Social sembla haver establit de manera automàtica que els contractes d’empleada de la llar antics, en els quals no s’indicava si el treball era a temps complet o parcial, es presumeix que són a temps complet. En aquests casos poden estar cobrant a l’empleat i a l’ocupador unes cotitzacions superiors a les aplicables.

L’organització disposa d’una calculadora per a conéixer l’import de les cotitzacions en funció del tipus de contracte i de les hores treballades, on es precisa exactament la part que pagarà l’empleat i la que haurà de pagar l’ocupador, ja actualitzada amb les últimes pujades de l’SMI.

OCU recomana donar sempre d’alta a l’empleat o empleada. Les cotitzacions no pagades no expiren i són aplicables amb recàrrec; i l’ocupador podria enfrontar-se a una multa de fins a 6.250 euros. És més, si el treballador patira algun tipus de lesió, l’ocupador podria veure’s obligat a pagar-li una quantiosa indemnització; i una assegurança de la llar, que a vegades cobreix als empleats domèstics, no el farà si treballen en negre. En definitiva, l’alta dona protecció a l’empleat, però també a l’ocupador.

Últimes notícies

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.

PP i Vox tomben a Alacant el suport a la regularització de migrants i marquen perfil en immigració

El ple de l'Ajuntament d'Alacant aprova, amb els vots de PP i Vox, una declaració institucional contra la regularització de migrants impulsada pel Govern central, en una sessió en la qual també s'aborden servicis socials, el sector del taxi i el funcionament intern del consistori.

El ADDA presenta la temporada 25/26 inspirada en naturalesa, vida i amor

L'Auditori de la Diputació d'Alacant presenta una temporada simfònica 25/26 amb 20 concerts que connecten naturalesa, vida i amor, amb destacats artistes i grans obres del repertori clàssic i contemporani.

Pérez Llorca defén davant docents en vaga que no firmarà compromisos que no puga complir

Pérez Llorca conversa amb docents en vaga i afirma que només assumirà compromisos que puga complir, lligats a un augment del 6% del gasto en educació i 372 milions en infraestructures.

Els hotels de Hosbec incorporen la tecnologia NaviLens per a millorar l’accessibilitat

Hosbec ha firmat un conveni amb NaviLens per a implantar als seus hotels un sistema de codis de color que facilita l'autonomia de persones amb discapacitat visual, auditiva o cognitiva.