Adverteixen la necessitat d’actualitzar l’SMI de les empleades de la llar


L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té coneixement que la Seguretat Social i la Inspecció de Treball estan enviant milers de cartes a les persones que tenen contractat a un empleat o empleada de la llar per a avisar de la necessitat d’actualitzar el seu salari quan és igual al Salari Mínim Interprofessional (SMI), que des de setembre de 2021 s’ha incrementat dos vegades: de 13.512 a 14.000 euros a l’any en el treball a temps complet i de 7,55 a 7,82 euros l’hora en el treball per hores.

Les cartes també estan arribant a aquells ocupadors que sí que estan pagant als seus empleats el mínim correcte, però no han actualitzat les dades davant la Seguretat Social.

És més, OCU adverteix que des de gener de 2022 el sistema de la Seguretat Social sembla haver establit de manera automàtica que els contractes d’empleada de la llar antics, en els quals no s’indicava si el treball era a temps complet o parcial, es presumeix que són a temps complet. En aquests casos poden estar cobrant a l’empleat i a l’ocupador unes cotitzacions superiors a les aplicables.

L’organització disposa d’una calculadora per a conéixer l’import de les cotitzacions en funció del tipus de contracte i de les hores treballades, on es precisa exactament la part que pagarà l’empleat i la que haurà de pagar l’ocupador, ja actualitzada amb les últimes pujades de l’SMI.

OCU recomana donar sempre d’alta a l’empleat o empleada. Les cotitzacions no pagades no expiren i són aplicables amb recàrrec; i l’ocupador podria enfrontar-se a una multa de fins a 6.250 euros. És més, si el treballador patira algun tipus de lesió, l’ocupador podria veure’s obligat a pagar-li una quantiosa indemnització; i una assegurança de la llar, que a vegades cobreix als empleats domèstics, no el farà si treballen en negre. En definitiva, l’alta dona protecció a l’empleat, però també a l’ocupador.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.