Adverteixen la necessitat d’actualitzar l’SMI de les empleades de la llar


L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té coneixement que la Seguretat Social i la Inspecció de Treball estan enviant milers de cartes a les persones que tenen contractat a un empleat o empleada de la llar per a avisar de la necessitat d’actualitzar el seu salari quan és igual al Salari Mínim Interprofessional (SMI), que des de setembre de 2021 s’ha incrementat dos vegades: de 13.512 a 14.000 euros a l’any en el treball a temps complet i de 7,55 a 7,82 euros l’hora en el treball per hores.

Les cartes també estan arribant a aquells ocupadors que sí que estan pagant als seus empleats el mínim correcte, però no han actualitzat les dades davant la Seguretat Social.

És més, OCU adverteix que des de gener de 2022 el sistema de la Seguretat Social sembla haver establit de manera automàtica que els contractes d’empleada de la llar antics, en els quals no s’indicava si el treball era a temps complet o parcial, es presumeix que són a temps complet. En aquests casos poden estar cobrant a l’empleat i a l’ocupador unes cotitzacions superiors a les aplicables.

L’organització disposa d’una calculadora per a conéixer l’import de les cotitzacions en funció del tipus de contracte i de les hores treballades, on es precisa exactament la part que pagarà l’empleat i la que haurà de pagar l’ocupador, ja actualitzada amb les últimes pujades de l’SMI.

OCU recomana donar sempre d’alta a l’empleat o empleada. Les cotitzacions no pagades no expiren i són aplicables amb recàrrec; i l’ocupador podria enfrontar-se a una multa de fins a 6.250 euros. És més, si el treballador patira algun tipus de lesió, l’ocupador podria veure’s obligat a pagar-li una quantiosa indemnització; i una assegurança de la llar, que a vegades cobreix als empleats domèstics, no el farà si treballen en negre. En definitiva, l’alta dona protecció a l’empleat, però també a l’ocupador.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.