11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Ajudes de fins a 25.000 euros per a associacions de comerç i hostaleria d’Alacant

Les entitats i associacions del Comerç i l’Hostaleria d’Alacant poden sol·licitar les ajudes impulsades per l’Ajuntament per a promoure campanyes, projectes i iniciatives que afavorisquen la seua reactivació, promoció i dinamització. El pla compta amb un pressupost de 230.000 euros, i després de publicar-se les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província d’Alacant, es poden sol·licitar del 23 d’abril i fins al 12 de maig, en la seu electrònica municipal.

La regidora de Comerç i Hostaleria, Lidia López, ha posat en valor aquestes importants línies d’ajudes que s’impulsen per a secundar un de principals motors econòmics i d’ocupació d’Alacant destacant que enguany compten “amb un increment de 70.000 euros, i pretenen redefinir el model tradicional per a posicionar als comerços i restaurants en la transformació digital i tecnològica”.

A més, el pla també té com a objectiu ajudar a adequar les seues estratègies de màrqueting, activar la seua visibilitat i impulsar la seua competitivitat, així com la seua projecció exterior, i es podran concedir subvencions de fins al 100%, amb un límit de 25.000 € per sol·licitant.

L’edil de Comerç va incidir en què “és fonamental la implicació de les administracions públiques, paia ajudar a la total recuperació del sector, i per això des de l’Ajuntament es posa en marxa aquestes subvencions amb accions com a campanyes i projectes tecnològics, que se sumaran a la línia de bons Comerç que pròximament activarem”.

A aquest pla d’ajudes es podran presentar les associacions domiciliades a Alacant que agrupen majoritàriament establiments destinats a les activitats de comerç al detall i d’hostaleria, així com les associacions de venedors en mercats ambulants municipals. La línia d’ajudes estableix que se subvencionarà accions realitzades des de l’1 de gener fins al 27 de novembre de 2022.

Els projectes respondran a l’objectiu principal de millorar la competitivitat dels establiments del comerç i l’hostaleria d’Alacant amb iniciatives desenvolupades per les seues associacions representatives que els posen en valor, dinamitzen les àrees comercials, afavorisquen la vitalitat de la mateixa ciutat i servisquen per a compensar els efectes adversos de la crisi sanitària.

El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals, del 23 d’abril i fins al 12 de maig, després de ser publicades en el BOP d’Alacant. Els interessats a sol·licitar les presents ajudes ho faran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament d’Alacant, accedint amb certificat digital de representant de persona jurídica. 

Característiques dels projectes

Cada associació podrà presentar un màxim de dos projectes que respondran a l’objectiu principal de millora de la competitivitat dels establiments d’Alacant a través de la seua difusió, posada en valor i atracció, amb un programa d’actuació que garantisca la seua execució en el període per al qual es concedeix la subvenció. Un mateix projecte pot ser compartit per diverses associacions i cadascuna justificarà la seua part realitzada.

Entre els objectes de la subvenció i accions a dur a terme destaquen:

-Actuacions vinculades amb la transformació digital dels autònoms i pimes, comerç electrònic, posicionament, incloent-hi les accions de sensibilització, diagnòstic, assessorament als establiments pimes en la seua transformació digital.
-Relacionades amb el màrqueting digital, la presència en línia, RRSS.
-Accions que utilitzen o promoguen les noves tecnologies en la gestió i /o la difusió.
-Accions de comunicació, informació, publicitat, dinamització, creativitat i imatge.
-Serveis i subministraments directes per al desenvolupament de les activitats que formen part del projecte.
-Accions dirigides a la implantació de bones pràctiques mediambientals, incloent-hi les accions de sensibilització, diagnòstic i assessorament.

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.