Ajudes de fins a 25.000 euros per a associacions de comerç i hostaleria d’Alacant

Les entitats i associacions del Comerç i l’Hostaleria d’Alacant poden sol·licitar les ajudes impulsades per l’Ajuntament per a promoure campanyes, projectes i iniciatives que afavorisquen la seua reactivació, promoció i dinamització. El pla compta amb un pressupost de 230.000 euros, i després de publicar-se les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província d’Alacant, es poden sol·licitar del 23 d’abril i fins al 12 de maig, en la seu electrònica municipal.

La regidora de Comerç i Hostaleria, Lidia López, ha posat en valor aquestes importants línies d’ajudes que s’impulsen per a secundar un de principals motors econòmics i d’ocupació d’Alacant destacant que enguany compten “amb un increment de 70.000 euros, i pretenen redefinir el model tradicional per a posicionar als comerços i restaurants en la transformació digital i tecnològica”.

A més, el pla també té com a objectiu ajudar a adequar les seues estratègies de màrqueting, activar la seua visibilitat i impulsar la seua competitivitat, així com la seua projecció exterior, i es podran concedir subvencions de fins al 100%, amb un límit de 25.000 € per sol·licitant.

L’edil de Comerç va incidir en què “és fonamental la implicació de les administracions públiques, paia ajudar a la total recuperació del sector, i per això des de l’Ajuntament es posa en marxa aquestes subvencions amb accions com a campanyes i projectes tecnològics, que se sumaran a la línia de bons Comerç que pròximament activarem”.

A aquest pla d’ajudes es podran presentar les associacions domiciliades a Alacant que agrupen majoritàriament establiments destinats a les activitats de comerç al detall i d’hostaleria, així com les associacions de venedors en mercats ambulants municipals. La línia d’ajudes estableix que se subvencionarà accions realitzades des de l’1 de gener fins al 27 de novembre de 2022.

Els projectes respondran a l’objectiu principal de millorar la competitivitat dels establiments del comerç i l’hostaleria d’Alacant amb iniciatives desenvolupades per les seues associacions representatives que els posen en valor, dinamitzen les àrees comercials, afavorisquen la vitalitat de la mateixa ciutat i servisquen per a compensar els efectes adversos de la crisi sanitària.

El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals, del 23 d’abril i fins al 12 de maig, després de ser publicades en el BOP d’Alacant. Els interessats a sol·licitar les presents ajudes ho faran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament d’Alacant, accedint amb certificat digital de representant de persona jurídica. 

Característiques dels projectes

Cada associació podrà presentar un màxim de dos projectes que respondran a l’objectiu principal de millora de la competitivitat dels establiments d’Alacant a través de la seua difusió, posada en valor i atracció, amb un programa d’actuació que garantisca la seua execució en el període per al qual es concedeix la subvenció. Un mateix projecte pot ser compartit per diverses associacions i cadascuna justificarà la seua part realitzada.

Entre els objectes de la subvenció i accions a dur a terme destaquen:

-Actuacions vinculades amb la transformació digital dels autònoms i pimes, comerç electrònic, posicionament, incloent-hi les accions de sensibilització, diagnòstic, assessorament als establiments pimes en la seua transformació digital.
-Relacionades amb el màrqueting digital, la presència en línia, RRSS.
-Accions que utilitzen o promoguen les noves tecnologies en la gestió i /o la difusió.
-Accions de comunicació, informació, publicitat, dinamització, creativitat i imatge.
-Serveis i subministraments directes per al desenvolupament de les activitats que formen part del projecte.
-Accions dirigides a la implantació de bones pràctiques mediambientals, incloent-hi les accions de sensibilització, diagnòstic i assessorament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.