L’Alcora comptarà amb una nova pedrera d’argila

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha atorgat una avaluació ambiental favorable a la nova explotació d’extracció d’argiles Mancilla, en el terme municipal de l’Alcora.

Es tracta d’una avaluació ambiental esperada pel sector tauleller de la província que, una vegada ha completat tots els tràmits previs i documentació requerida, ha obtingut l’avaluació ambiental favorable en quatre mesos.

Ara, l’autorització final d’explotació dependrà de la Conselleria d’Economia, de la qual depén el negociat de mines en la Generalitat Valenciana.

Amb aquesta nova autorització, la Generalitat trasllada al sector el seu clar suport en un moment d’incertesa pels efectes de la guerra d’Ucraïna, no sols a través d’aquesta autorització minera, sinó de l’agilitació administrativa en l’autorització de millora de totes les indústries ceràmiques de la província de Castelló, en tots aquells projectes de millora i modernització de les instal·lacions, del costat de la sostenibilitat global.

Tot això, donada l’alta dependència de sector per a l’obtenció d’algunes matèries primeres d’Ucraïna, que a conseqüència de la guerra s’ha vist afectada per problemes de proveïment, en cerca de noves possibles fonts de subministrament.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.