L’Alcora comptarà amb una nova pedrera d’argila

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha atorgat una avaluació ambiental favorable a la nova explotació d’extracció d’argiles Mancilla, en el terme municipal de l’Alcora.

Es tracta d’una avaluació ambiental esperada pel sector tauleller de la província que, una vegada ha completat tots els tràmits previs i documentació requerida, ha obtingut l’avaluació ambiental favorable en quatre mesos.

Ara, l’autorització final d’explotació dependrà de la Conselleria d’Economia, de la qual depén el negociat de mines en la Generalitat Valenciana.

Amb aquesta nova autorització, la Generalitat trasllada al sector el seu clar suport en un moment d’incertesa pels efectes de la guerra d’Ucraïna, no sols a través d’aquesta autorització minera, sinó de l’agilitació administrativa en l’autorització de millora de totes les indústries ceràmiques de la província de Castelló, en tots aquells projectes de millora i modernització de les instal·lacions, del costat de la sostenibilitat global.

Tot això, donada l’alta dependència de sector per a l’obtenció d’algunes matèries primeres d’Ucraïna, que a conseqüència de la guerra s’ha vist afectada per problemes de proveïment, en cerca de noves possibles fonts de subministrament.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.