L’Alcora comptarà amb una nova pedrera d’argila

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha atorgat una avaluació ambiental favorable a la nova explotació d’extracció d’argiles Mancilla, en el terme municipal de l’Alcora.

Es tracta d’una avaluació ambiental esperada pel sector tauleller de la província que, una vegada ha completat tots els tràmits previs i documentació requerida, ha obtingut l’avaluació ambiental favorable en quatre mesos.

Ara, l’autorització final d’explotació dependrà de la Conselleria d’Economia, de la qual depén el negociat de mines en la Generalitat Valenciana.

Amb aquesta nova autorització, la Generalitat trasllada al sector el seu clar suport en un moment d’incertesa pels efectes de la guerra d’Ucraïna, no sols a través d’aquesta autorització minera, sinó de l’agilitació administrativa en l’autorització de millora de totes les indústries ceràmiques de la província de Castelló, en tots aquells projectes de millora i modernització de les instal·lacions, del costat de la sostenibilitat global.

Tot això, donada l’alta dependència de sector per a l’obtenció d’algunes matèries primeres d’Ucraïna, que a conseqüència de la guerra s’ha vist afectada per problemes de proveïment, en cerca de noves possibles fonts de subministrament.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.