L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.