L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU