L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.