L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.