17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.