10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Cotransa eleva la sostenibilitat de l’agrupatge de mercaderies gràcies al GNL

El servei per a la consolidació de càrregues i el transport de mercaderies per via marítima entre Espanya i Turquia de Cotransa fa nous passos cap a la sostenibilitat. El transitari espanyol ha tancat un acord que afectarà de manera directa al servei de lliurament dels contenidors des dels vaixells fins al magatzem desconsolidador.

Aquesta part de l’operativa del denominat LCL Import Turquia ECO Express compte, a partir d’ara, amb un nou protagonista: un cap tractor de Gas Natural Liquat (GNL) que redueix fins a un 15% el consum de combustible comparat amb els camions propulsats per dièsel i el 95% les emissions de CO₂.

Amb aquesta col·laboració, Cotransa eleva l’aposta original llançada a l’estiu de 2021 quan, davant el fort increment de la demanda, presentava aquest servei per via marítima. Des de llavors, a través d’aquest, ha aconseguit realitzar una distribució que emet entre cinc i set vegades menys quantitat de CO₂ que el transport per carretera en itineraris similars.

Gràcies a l’acord d’enllestiment del servei, Cotransa  ha aconseguit oferir un agrupatge marítim d’importació ultra expressa setmanal més rendible i respectuós amb el medi ambient, capaç d’unir el port de Ambarli, a Istanbul, amb els de València i Barcelona en 4 dies.

Amb més de deu anys d’experiència en el mercat turc i davant una demanda sense precedents, la Cooperativa de Transports decidia fa 9 mesos llançar LCL Import Turquia ECO Express, un producte únic en el mercat en relació a la rapidesa, capil·laritat i sostenibilitat d’aquest.

Respecte a aquesta última característica, Cotransa  continua apostant per oferir el valor afegit del respecte al medi ambient en els seus serveis. En aquesta línia, aprofitant els avanços en aquest camp, la companyia ha inclòs un nou actiu que compta amb altres avantatges, com una autonomia de 1.600 km, intervals de manteniment més llargs i l’eliminació d’additius com el Adblue.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.