Cotransa eleva la sostenibilitat de l’agrupatge de mercaderies gràcies al GNL

El servei per a la consolidació de càrregues i el transport de mercaderies per via marítima entre Espanya i Turquia de Cotransa fa nous passos cap a la sostenibilitat. El transitari espanyol ha tancat un acord que afectarà de manera directa al servei de lliurament dels contenidors des dels vaixells fins al magatzem desconsolidador.

Aquesta part de l’operativa del denominat LCL Import Turquia ECO Express compte, a partir d’ara, amb un nou protagonista: un cap tractor de Gas Natural Liquat (GNL) que redueix fins a un 15% el consum de combustible comparat amb els camions propulsats per dièsel i el 95% les emissions de CO₂.

Amb aquesta col·laboració, Cotransa eleva l’aposta original llançada a l’estiu de 2021 quan, davant el fort increment de la demanda, presentava aquest servei per via marítima. Des de llavors, a través d’aquest, ha aconseguit realitzar una distribució que emet entre cinc i set vegades menys quantitat de CO₂ que el transport per carretera en itineraris similars.

Gràcies a l’acord d’enllestiment del servei, Cotransa  ha aconseguit oferir un agrupatge marítim d’importació ultra expressa setmanal més rendible i respectuós amb el medi ambient, capaç d’unir el port de Ambarli, a Istanbul, amb els de València i Barcelona en 4 dies.

Amb més de deu anys d’experiència en el mercat turc i davant una demanda sense precedents, la Cooperativa de Transports decidia fa 9 mesos llançar LCL Import Turquia ECO Express, un producte únic en el mercat en relació a la rapidesa, capil·laritat i sostenibilitat d’aquest.

Respecte a aquesta última característica, Cotransa  continua apostant per oferir el valor afegit del respecte al medi ambient en els seus serveis. En aquesta línia, aprofitant els avanços en aquest camp, la companyia ha inclòs un nou actiu que compta amb altres avantatges, com una autonomia de 1.600 km, intervals de manteniment més llargs i l’eliminació d’additius com el Adblue.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.