El Govern d’Espanya tira avant el seu pla econòmic contra la guerra

El Govern ha patit per a convalidar el decret anticrisi per a pal·liar el desgast econòmic per la guerra a Ucraïna.
La Cambra ho va fer, això sí, per la mínima: 176 diputats van votar a favor i 172 en contra.

La convalidació del decret posa fi així a una setmana d’estira-i-arronsa entre el Govern i els seus socis parlamentaris que es va enquistar fins a tal punt que l’Executiu, en alguns moments, va veure perill real que el Congrés derrocara el seu pla de xoc.

Les mesures més importants dins del decret, es troben la bonificació mínima de 20 cèntims en cada litre de combustible i la limitació extraordinària de l’actualització anual de la renda dels contractes d’arrendament d’habitatge fins a almenys el 30 de juny.

A més, s’haurien deixat de mobilitzar 362 milions d’euros per a agricultura i ramaderia; 68 milions d’euros per al sector pesquer; més de 500 milions en ajudes als grans consumidors d’electricitat i 125 milions per a la indústria de gas intensiva. Segons estimacions de l’Executiu, l’impacte de totes les mesures suposa el desplegament de 16.000 milions d’euros.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños va advertir als grups que votaren en contra que estarien “perjudicant els ciutadans amb l’única fi de danyar al Govern“, per la qual cosa els va demanar donar “una missatge d’unitat“, per a demostrar que es tracta d’un Estat que “protegeix els seus ciutadans“. Ha insistit que la guerra ha fet necessària la implementació de mesures que donen seguretat a tots els sectors econòmics i també als qui estan en una situació de major vulnerabilitat.

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.