El Govern d’Espanya tira avant el seu pla econòmic contra la guerra

El Govern ha patit per a convalidar el decret anticrisi per a pal·liar el desgast econòmic per la guerra a Ucraïna.
La Cambra ho va fer, això sí, per la mínima: 176 diputats van votar a favor i 172 en contra.

La convalidació del decret posa fi així a una setmana d’estira-i-arronsa entre el Govern i els seus socis parlamentaris que es va enquistar fins a tal punt que l’Executiu, en alguns moments, va veure perill real que el Congrés derrocara el seu pla de xoc.

Les mesures més importants dins del decret, es troben la bonificació mínima de 20 cèntims en cada litre de combustible i la limitació extraordinària de l’actualització anual de la renda dels contractes d’arrendament d’habitatge fins a almenys el 30 de juny.

A més, s’haurien deixat de mobilitzar 362 milions d’euros per a agricultura i ramaderia; 68 milions d’euros per al sector pesquer; més de 500 milions en ajudes als grans consumidors d’electricitat i 125 milions per a la indústria de gas intensiva. Segons estimacions de l’Executiu, l’impacte de totes les mesures suposa el desplegament de 16.000 milions d’euros.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños va advertir als grups que votaren en contra que estarien “perjudicant els ciutadans amb l’única fi de danyar al Govern“, per la qual cosa els va demanar donar “una missatge d’unitat“, per a demostrar que es tracta d’un Estat que “protegeix els seus ciutadans“. Ha insistit que la guerra ha fet necessària la implementació de mesures que donen seguretat a tots els sectors econòmics i també als qui estan en una situació de major vulnerabilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.