El Govern d’Espanya tira avant el seu pla econòmic contra la guerra

El Govern ha patit per a convalidar el decret anticrisi per a pal·liar el desgast econòmic per la guerra a Ucraïna.
La Cambra ho va fer, això sí, per la mínima: 176 diputats van votar a favor i 172 en contra.

La convalidació del decret posa fi així a una setmana d’estira-i-arronsa entre el Govern i els seus socis parlamentaris que es va enquistar fins a tal punt que l’Executiu, en alguns moments, va veure perill real que el Congrés derrocara el seu pla de xoc.

Les mesures més importants dins del decret, es troben la bonificació mínima de 20 cèntims en cada litre de combustible i la limitació extraordinària de l’actualització anual de la renda dels contractes d’arrendament d’habitatge fins a almenys el 30 de juny.

A més, s’haurien deixat de mobilitzar 362 milions d’euros per a agricultura i ramaderia; 68 milions d’euros per al sector pesquer; més de 500 milions en ajudes als grans consumidors d’electricitat i 125 milions per a la indústria de gas intensiva. Segons estimacions de l’Executiu, l’impacte de totes les mesures suposa el desplegament de 16.000 milions d’euros.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños va advertir als grups que votaren en contra que estarien “perjudicant els ciutadans amb l’única fi de danyar al Govern“, per la qual cosa els va demanar donar “una missatge d’unitat“, per a demostrar que es tracta d’un Estat que “protegeix els seus ciutadans“. Ha insistit que la guerra ha fet necessària la implementació de mesures que donen seguretat a tots els sectors econòmics i també als qui estan en una situació de major vulnerabilitat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.