El Govern d’Espanya tira avant el seu pla econòmic contra la guerra

El Govern ha patit per a convalidar el decret anticrisi per a pal·liar el desgast econòmic per la guerra a Ucraïna.
La Cambra ho va fer, això sí, per la mínima: 176 diputats van votar a favor i 172 en contra.

La convalidació del decret posa fi així a una setmana d’estira-i-arronsa entre el Govern i els seus socis parlamentaris que es va enquistar fins a tal punt que l’Executiu, en alguns moments, va veure perill real que el Congrés derrocara el seu pla de xoc.

Les mesures més importants dins del decret, es troben la bonificació mínima de 20 cèntims en cada litre de combustible i la limitació extraordinària de l’actualització anual de la renda dels contractes d’arrendament d’habitatge fins a almenys el 30 de juny.

A més, s’haurien deixat de mobilitzar 362 milions d’euros per a agricultura i ramaderia; 68 milions d’euros per al sector pesquer; més de 500 milions en ajudes als grans consumidors d’electricitat i 125 milions per a la indústria de gas intensiva. Segons estimacions de l’Executiu, l’impacte de totes les mesures suposa el desplegament de 16.000 milions d’euros.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños va advertir als grups que votaren en contra que estarien «perjudicant els ciutadans amb l’única fi de danyar al Govern«, per la qual cosa els va demanar donar «una missatge d’unitat«, per a demostrar que es tracta d’un Estat que «protegeix els seus ciutadans«. Ha insistit que la guerra ha fet necessària la implementació de mesures que donen seguretat a tots els sectors econòmics i també als qui estan en una situació de major vulnerabilitat.

Últimes notícies

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.