La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Últimes notícies

La UD Vall d’Uxó es juga el liderat en una jornada marcada per la pluja

La cinquena jornada del grup VI de Tercera Federació arriba amb la UD Vall d’Uxó al capdavant i amb diversos partits condicionats per les fortes pluges caigudes en la Comunitat Valenciana.

Desmantellada una banda que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero

La Guardia Civil ha desarticulat una organització criminal itinerant que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero o siembra, amb almenys 50 fets i 110.000 euros sostrets, i el cabdill ha ingressat en presó provisional.

Els albergs de València acollixen 82 persones sense llar per l’alerta per pluges

Cruz Roja ha atés 82 persones sense llar en dos albergs provisionals a València, oberts per l’Ajuntament i la Generalitat davant l’alerta meteorològica per fortes pluges.

València clausura tres passos inferiors per la pluja intensa i el risc d’embassaments

València ha tancat tres passos inferiors per precaució davant la pluja intensa que cau des d’este dilluns i el risc d’embassaments. El desmuntatge de la Fira de Mostres també està provocant trànsit dens en un altre pas inferior.

69 incidents per pluja en 24 hores a València i Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 69 incidències per les pluges i tempestes entre dijous de matinada i les 8.00 hores de divendres, principalment a les províncies de València i Castelló.

Ruixats i tronades al litoral valencià este cap de setmana amb oratge més fresc

El primer cap de setmana d’octubre arribarà amb cels nuvolosos, ruixats localment forts al litoral central i nord i un descens de les temperatures, sobretot a Castelló. El vent bufarà de llevant i gregal, amb temporal marítim a tota la costa valenciana.

L’atur puja en setembre a la Comunitat Valenciana però baixa a la província de València

L’atur registrat en setembre ha augmentat en 2.267 persones a la Comunitat Valenciana fins a les 296.786, encara que la província de València ha registrat 158 parats menys i lidera l’augment de contractes i afiliació a la Seguretat Social.

Sánchez estudia unes eleccions generals el 29 de novembre davant el rebuig de Junts

El Govern manté els dos decrets d'habitatge i els sotmet este divendres a votació en el Congrés malgrat l'oposició de la formació catalana