La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.