La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Últimes notícies

El valencià Carlos Espí entra en la selecció per la lesió de Ferran Torres

Luis de la Fuente ha cridat el davanter del Real Madrid Carlos Espí per a cobrir la baixa de Ferran Torres, amb molèsties en el turmell esquerre. El jove de Tavernes de La Valldigna arriba a l’absoluta després de marcar cinc gols amb la sub-21.

Ordre de presó per al detingut pel gran incendi forestal de Tuéjar

Un jutjat de Llíria ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança per a un home de 66 anys investigat per provocar lincendi forestal de Tuéjar, que en setembre va arrasar 850 hectàrees en un paratge de la reserva de la biosfera de lAlto Túria.

Mayol i Aimar Blázquez reivindiquen el seu lloc davant Javier Aguirre

Els canterans del Valencia CF Aarón Mayol i Aimar Blázquez, acabats de debutar amb el primer equip, asseguren que volen demostrar-li al nou tècnic Javier Aguirre que estan preparats per ajudar des del Mestalla.

Les 10 jugadores que marcaran la Lliga Femenina Endesa este curs

La Lliga Femenina Endesa enceta una temporada amb molt talent jove i estrelles consolidades. Estos són els 10 noms que més il·lusionen.

Així afecten a la Comunitat Valenciana els avisos rojos per pluges torrencials

Onze comunitats estan hui en avís per pluges i tronades. Tarragona i Castelló estan en nivell roig per precipitacions extremes, mentre diverses autonomies activen plans d’emergència.

Així ha arrancat Alicante Gastronómica: mig miler d’activitats i Mèxic com a convidat

La huitena edició d’Alicante Gastronómica ha obert portes a Fira Alacant amb Mèxic com a país convidat, més de 500 activitats i 270 expositors en 30.000 metres quadrats.

Pérez Llorca assegura que The Ocean Race mantindrà el seu vincle amb Alacant més enllà de 2027

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha garantit que The Ocean Race no abandonarà Alacant i que la ciutat continuarà lligada a la volta al món a vela més enllà de 2027. Les seues paraules arriben després dels missatges de confiança de l’alcalde Luis Barcala i de la direcció de la regata.

Nova manifestació a València pel segon aniversari de la DANA mortal

Moviments socials, sindicals i associacions de víctimes han convocat una nova manifestació a València el 31 d’octubre pel segon aniversari de la DANA de 2024, que va causar 233 morts.