12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric