14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.