12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

La Generalitat llança ajudes per valor de 3 milions per al transport amb autobús per carretera

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat una línia d’ajudes per valor de 3 milions d’euros per a persones treballadores autònomes, així com per a les empreses del sector del transport públic amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la crisi de la guerra d’Ucraïna.

Com ha assenyalat la consellera, des de la Generalitat “estem treballant per a tractar de mitigar els efectes econòmics dels increments del preu dels combustibles i l’energia en les empreses i les persones treballadores autònomes arran de la invasió d’Ucraïna, mitjançant la concessió d’ajudes directes”.

En aquest sentit ha afegit que, en aquest cas, “es tracta un sector capdavanter per a l’economia, quasi 3.000 autobusos i més de 200 empreses realitzen serveis de transport discrecional de passatgers en la Comunitat Valenciana i, a més, té un especial protagonisme en el transport públic i és essencial per a la mobilitat sostenible i descarbonització de les nostres carreteres”.

Així, aquestes ajudes s’articularan a través d’un decret llei que aprovarà el Ple del Consell “en breu”. Segons ha explicat Torró, “per la urgència que requereix tramitar aquestes ajudes per al sector i per l’elevat nombre de potencials persones beneficiàries que podran acollir-se, la seua tramitació requereix mesures àgils i de simplificació administrativa, és per això que s’aplicarà el procediment d’urgència en la concessió i la utilització de mitjans electrònics per a la seua tramitació”.

Així mateix, aquesta iniciativa de la Conselleria està en la línia de les mesures aprovades per la Comissió Europea i el Govern d’Espanya per a fer costat a l’economia, després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, validat per les Corts.

En aquest decret llei es va anunciar un pla de xoc (Pla Reactiva), que incloïa ajudes complementàries a les aprovades pel Govern estatal per a tractar de compensar, temporalment, a les empreses i persones treballadores afectades per l’alça dels costos energètics i dels combustibles.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.