Puig destaca la millora de tots els indicadors socials i econòmics respecte a 2015

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat durant la sessió de control en Les Corts que “tots els indicadors” econòmics i socials de la Comunitat Valenciana han millorat respecte a 2015.

En concret, s’ha referit al creixement experimentat per l’ocupació, que ha augmentat un 24% i ha aconseguit la xifra rècord de 2.045.000 treballadors valencians; a la disminució de la taxa d’atur que ha passat del 23,02% al 12,85%; a la reducció de l’ocupació juvenil a la meitat; així com a l’increment de les exportacions que actualment aconsegueixen un valor de 32.413 milions d’euros, és a dir 8.000 milions més que en 2015, i dels préstecs de l’IVF que en 2022 beneficien a 2.836 empreses.

De la mateixa manera, ha destacat la reducció de la ràtio educativa, que ha passat de 25,5 a 20,7 alumnes per aula; l’increment de personal docent, en més de 12.000 professionals; l’augment de les beques universitàries fins a aconseguir els 68.218 estudiants beneficiaris; i el creixement del nombre de treballadors sanitaris, que ha passat de 41.662 a 70.023 professionals.

Finalment, el cap del Consell ha reiterat la millora de la protecció social aconseguida en aquests 7 anys, referint-se als 124.080 beneficiaris del sistema de la dependència, enfront dels 41.662 existents en 2015; a les 75.493 persones receptores de la Renda d’Inclusió, enfront de les 23.645 que rebien aquesta ajuda, així com a la creació de l’Ingrés Mínim Vital que actualment beneficia a 141.729 persones.

Comunitat amb més ajudes per a empreses i autònoms

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha subratllat l’aposta del Consell per concedir ajudes a empreses i treballadors autònoms, complementàries a les del Govern d’Espanya, i ha enumerat les mesures de suport posades en marxa en el marc del Pla Resistir i Resistir Plus, a través dels que s’ha fet costat a 43.000 autònoms, 23.000 empreses, 4.300 taxistes, més de 200 empreses d’autobusos, 1.568 empreses turístiques i 1.026 locals d’oci nocturn.

De la mateixa manera, ha destacat les ajudes del Pla Reactiva que ja suma 1.100 milions d’euros per a mesures com el bo de 300 euros per a 150.000 autònoms; la rebaixa del 10% de les matrícules universitàries; la reducció del 10% de les taxes, i en alguns casos la seua exempció; la minoració fins a un 50% dels previs del transport públic i la gratuïtat els diumenges, i l’increment fins del 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables.

A més, aquest pla amb el qual es tracta de compensar la pujada dels costos energètics i la inflació també contempla l’eliminació temporal del cànon de sanejament que es paga en el rebut de l’aigua, amb un estalvi per als ciutadans de 139 milions; 100 milions en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos; 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len, en el seu domicili, energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta; i 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, per la qual cosa l’ajuda aconseguirà els 40 milions d’euros, situant a la Comunitat Valenciana com l’autonomia que més ajuda concedeix en aquest àmbit.

Competències en mobilitat

En el transcurs de la sessió de control, el cap del Consell també ha valorat els 40 anys d’autogovern de la Comunitat Valenciana que, segons ha assenyalat, ha suposat un “instrument per a millorar la vida de la ciutadania”, que ha contribuït a crear un estat del benestar valencià, possibilitant la millora de la sanitat, l’educació i la protecció social.

El president ha reivindicat la capacitat de l’autogovern de transformar l’economia, i ha assegurat que “fer política econòmica des de l’àmbit autonòmic pot obtindre millors resultats”, com la decisió de Volkswagen o Ford d’apostar per la Comunitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha reclamat les competències en mobilitat amb la finalitat d’integrar la gestió global de tota la mobilitat metropolitana i de Rodalia, la qual cosa ha assegurat, contribuirà a la descarbonització, a la millora de l’habitabilitat de les ciutats i permetrà pal·liar la inflació. En aquest sentit, ha avançat que mantindrà pròximament una reunió amb l’alcalde de València per a abordar aquesta qüestió.

Redistribució de la riquesa i lluita contra la desigualtat

Finalment, ha reivindicat el diàleg social per a aconseguir un pacte de rendes, que permeta evitar els costos socials i econòmics del desequilibri social, i ha assegurat que el Botànic continuarà treballant per la redistribució de la riquesa i la progressivitat fiscal.

El president ha assegurat que la Comunitat Valenciana ha convergit amb la resta d’Espanya en la despesa en serveis públics fonamentals, i s’està avançant en la reindustrialització per a generar noves oportunitats d’ocupació, i ha destacat que, tal com mostra un informe de CaixaBank Research, la Comunitat Valenciana és l’autonomia on més s’ha reduït la desigualtat, situant-se per davall de nivells prepandèmia, i que l’escut social valencià ha permés rebaixar de 0,49 a 0,26 l’índex ‘Gini’ sobre la desigualtat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.