Ximo Puig anuncia un bo de 100 euros al mes durant un trimestre per als autònoms

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en Les Corts que el Pla Reactiva, la resposta valenciana a la crisi generada per la invasió d’Ucraïna, inclourà un bo de 100 euros mensuals durant tres mesos per als autònoms i les autònomes que s’han vist afectats per l’increment dels preus de l’energia.

Es tracta d’una iniciativa que forma part del Pla Reactiva, que es presenta aquest dijous al costat dels agents socials en el Palau de la Generalitat i del qual ja s’han avançat algunes mesures més, com l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió o la reducció del 10% de les taxes de la Generalitat.

El president ha iniciat la seua intervenció demanant la unió de tota la Cambra, «sense equidistàncies, sense eufemismes, sense excuses» contra la violència de gènere, l’última manifestació del qual, després d’una «setmana dramàtica per als valencians i valencianes», es reflecteix en «l’horror més insondable» dirigit cap a una dona: l’assassinat del seu fill. «Li ho devem a Jordi», el xiquet d’11 anys assassinat pel seu pare a Sueca, «li ho devem a la seua família i li ho devem a totes les dones assassinades«, ha assenyalat.

El president ha defensat, d’altra banda, la resposta donada pel Consell davant la pandèmia, que tindrà la seua continuació ara davant la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, amb el treball d’enfortiment de l'»escut social» emprés des de 2015, un esforç que ha permés incrementar la inversió en sanitat, educació polítiques inclusives, ocupació i habitatge. Com a exemple, ha subratllat que la xifra de persones beneficiàries de la dependència ha augmentat de 41.000 a 122.000 i que la renda valenciana d’inclusió ha passat de protegir 23.000 persones a fer-ho a 75.000 en l’actualitat, més de tres vegades més que amb el Govern anterior.

«Per això aprovem el Pressupost de la Generalitat més social de la història«, ha dit Puig, qui ha subratllat que la ciutadania espera del seu Govern «decència, que la té, honradesa, que la té, i gestió, que la té». «Aqueixa és la nostra ruta, el nostre itinerari; no perdem ni un minut de temps en altres coses», ha agregat.

Últimes notícies

El valencià Carlos Espí entra en la selecció per la lesió de Ferran Torres

Luis de la Fuente ha cridat el davanter del Real Madrid Carlos Espí per a cobrir la baixa de Ferran Torres, amb molèsties en el turmell esquerre. El jove de Tavernes de La Valldigna arriba a l’absoluta després de marcar cinc gols amb la sub-21.

Ordre de presó per al detingut pel gran incendi forestal de Tuéjar

Un jutjat de Llíria ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança per a un home de 66 anys investigat per provocar lincendi forestal de Tuéjar, que en setembre va arrasar 850 hectàrees en un paratge de la reserva de la biosfera de lAlto Túria.

Mayol i Aimar Blázquez reivindiquen el seu lloc davant Javier Aguirre

Els canterans del Valencia CF Aarón Mayol i Aimar Blázquez, acabats de debutar amb el primer equip, asseguren que volen demostrar-li al nou tècnic Javier Aguirre que estan preparats per ajudar des del Mestalla.

Les 10 jugadores que marcaran la Lliga Femenina Endesa este curs

La Lliga Femenina Endesa enceta una temporada amb molt talent jove i estrelles consolidades. Estos són els 10 noms que més il·lusionen.

Així afecten a la Comunitat Valenciana els avisos rojos per pluges torrencials

Onze comunitats estan hui en avís per pluges i tronades. Tarragona i Castelló estan en nivell roig per precipitacions extremes, mentre diverses autonomies activen plans d’emergència.

Així ha arrancat Alicante Gastronómica: mig miler d’activitats i Mèxic com a convidat

La huitena edició d’Alicante Gastronómica ha obert portes a Fira Alacant amb Mèxic com a país convidat, més de 500 activitats i 270 expositors en 30.000 metres quadrats.

Pérez Llorca assegura que The Ocean Race mantindrà el seu vincle amb Alacant més enllà de 2027

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha garantit que The Ocean Race no abandonarà Alacant i que la ciutat continuarà lligada a la volta al món a vela més enllà de 2027. Les seues paraules arriben després dels missatges de confiança de l’alcalde Luis Barcala i de la direcció de la regata.

Nova manifestació a València pel segon aniversari de la DANA mortal

Moviments socials, sindicals i associacions de víctimes han convocat una nova manifestació a València el 31 d’octubre pel segon aniversari de la DANA de 2024, que va causar 233 morts.