Ximo Puig anuncia un bo de 100 euros al mes durant un trimestre per als autònoms

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en Les Corts que el Pla Reactiva, la resposta valenciana a la crisi generada per la invasió d’Ucraïna, inclourà un bo de 100 euros mensuals durant tres mesos per als autònoms i les autònomes que s’han vist afectats per l’increment dels preus de l’energia.

Es tracta d’una iniciativa que forma part del Pla Reactiva, que es presenta aquest dijous al costat dels agents socials en el Palau de la Generalitat i del qual ja s’han avançat algunes mesures més, com l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió o la reducció del 10% de les taxes de la Generalitat.

El president ha iniciat la seua intervenció demanant la unió de tota la Cambra, “sense equidistàncies, sense eufemismes, sense excuses” contra la violència de gènere, l’última manifestació del qual, després d’una “setmana dramàtica per als valencians i valencianes”, es reflecteix en “l’horror més insondable” dirigit cap a una dona: l’assassinat del seu fill. “Li ho devem a Jordi”, el xiquet d’11 anys assassinat pel seu pare a Sueca, “li ho devem a la seua família i li ho devem a totes les dones assassinades“, ha assenyalat.

El president ha defensat, d’altra banda, la resposta donada pel Consell davant la pandèmia, que tindrà la seua continuació ara davant la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, amb el treball d’enfortiment de l'”escut social” emprés des de 2015, un esforç que ha permés incrementar la inversió en sanitat, educació polítiques inclusives, ocupació i habitatge. Com a exemple, ha subratllat que la xifra de persones beneficiàries de la dependència ha augmentat de 41.000 a 122.000 i que la renda valenciana d’inclusió ha passat de protegir 23.000 persones a fer-ho a 75.000 en l’actualitat, més de tres vegades més que amb el Govern anterior.

“Per això aprovem el Pressupost de la Generalitat més social de la història“, ha dit Puig, qui ha subratllat que la ciutadania espera del seu Govern “decència, que la té, honradesa, que la té, i gestió, que la té”. “Aqueixa és la nostra ruta, el nostre itinerari; no perdem ni un minut de temps en altres coses”, ha agregat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.