14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Ximo Puig anuncia un bo de 100 euros al mes durant un trimestre per als autònoms

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en Les Corts que el Pla Reactiva, la resposta valenciana a la crisi generada per la invasió d’Ucraïna, inclourà un bo de 100 euros mensuals durant tres mesos per als autònoms i les autònomes que s’han vist afectats per l’increment dels preus de l’energia.

Es tracta d’una iniciativa que forma part del Pla Reactiva, que es presenta aquest dijous al costat dels agents socials en el Palau de la Generalitat i del qual ja s’han avançat algunes mesures més, com l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió o la reducció del 10% de les taxes de la Generalitat.

El president ha iniciat la seua intervenció demanant la unió de tota la Cambra, “sense equidistàncies, sense eufemismes, sense excuses” contra la violència de gènere, l’última manifestació del qual, després d’una “setmana dramàtica per als valencians i valencianes”, es reflecteix en “l’horror més insondable” dirigit cap a una dona: l’assassinat del seu fill. “Li ho devem a Jordi”, el xiquet d’11 anys assassinat pel seu pare a Sueca, “li ho devem a la seua família i li ho devem a totes les dones assassinades“, ha assenyalat.

El president ha defensat, d’altra banda, la resposta donada pel Consell davant la pandèmia, que tindrà la seua continuació ara davant la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, amb el treball d’enfortiment de l'”escut social” emprés des de 2015, un esforç que ha permés incrementar la inversió en sanitat, educació polítiques inclusives, ocupació i habitatge. Com a exemple, ha subratllat que la xifra de persones beneficiàries de la dependència ha augmentat de 41.000 a 122.000 i que la renda valenciana d’inclusió ha passat de protegir 23.000 persones a fer-ho a 75.000 en l’actualitat, més de tres vegades més que amb el Govern anterior.

“Per això aprovem el Pressupost de la Generalitat més social de la història“, ha dit Puig, qui ha subratllat que la ciutadania espera del seu Govern “decència, que la té, honradesa, que la té, i gestió, que la té”. “Aqueixa és la nostra ruta, el nostre itinerari; no perdem ni un minut de temps en altres coses”, ha agregat.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts