10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Ximo Puig anuncia un bo de 100 euros al mes durant un trimestre per als autònoms

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en Les Corts que el Pla Reactiva, la resposta valenciana a la crisi generada per la invasió d’Ucraïna, inclourà un bo de 100 euros mensuals durant tres mesos per als autònoms i les autònomes que s’han vist afectats per l’increment dels preus de l’energia.

Es tracta d’una iniciativa que forma part del Pla Reactiva, que es presenta aquest dijous al costat dels agents socials en el Palau de la Generalitat i del qual ja s’han avançat algunes mesures més, com l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió o la reducció del 10% de les taxes de la Generalitat.

El president ha iniciat la seua intervenció demanant la unió de tota la Cambra, “sense equidistàncies, sense eufemismes, sense excuses” contra la violència de gènere, l’última manifestació del qual, després d’una “setmana dramàtica per als valencians i valencianes”, es reflecteix en “l’horror més insondable” dirigit cap a una dona: l’assassinat del seu fill. “Li ho devem a Jordi”, el xiquet d’11 anys assassinat pel seu pare a Sueca, “li ho devem a la seua família i li ho devem a totes les dones assassinades“, ha assenyalat.

El president ha defensat, d’altra banda, la resposta donada pel Consell davant la pandèmia, que tindrà la seua continuació ara davant la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, amb el treball d’enfortiment de l'”escut social” emprés des de 2015, un esforç que ha permés incrementar la inversió en sanitat, educació polítiques inclusives, ocupació i habitatge. Com a exemple, ha subratllat que la xifra de persones beneficiàries de la dependència ha augmentat de 41.000 a 122.000 i que la renda valenciana d’inclusió ha passat de protegir 23.000 persones a fer-ho a 75.000 en l’actualitat, més de tres vegades més que amb el Govern anterior.

“Per això aprovem el Pressupost de la Generalitat més social de la història“, ha dit Puig, qui ha subratllat que la ciutadania espera del seu Govern “decència, que la té, honradesa, que la té, i gestió, que la té”. “Aqueixa és la nostra ruta, el nostre itinerari; no perdem ni un minut de temps en altres coses”, ha agregat.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.