11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Ximo Puig anuncia un bo de 100 euros al mes durant un trimestre per als autònoms

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en Les Corts que el Pla Reactiva, la resposta valenciana a la crisi generada per la invasió d’Ucraïna, inclourà un bo de 100 euros mensuals durant tres mesos per als autònoms i les autònomes que s’han vist afectats per l’increment dels preus de l’energia.

Es tracta d’una iniciativa que forma part del Pla Reactiva, que es presenta aquest dijous al costat dels agents socials en el Palau de la Generalitat i del qual ja s’han avançat algunes mesures més, com l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió o la reducció del 10% de les taxes de la Generalitat.

El president ha iniciat la seua intervenció demanant la unió de tota la Cambra, “sense equidistàncies, sense eufemismes, sense excuses” contra la violència de gènere, l’última manifestació del qual, després d’una “setmana dramàtica per als valencians i valencianes”, es reflecteix en “l’horror més insondable” dirigit cap a una dona: l’assassinat del seu fill. “Li ho devem a Jordi”, el xiquet d’11 anys assassinat pel seu pare a Sueca, “li ho devem a la seua família i li ho devem a totes les dones assassinades“, ha assenyalat.

El president ha defensat, d’altra banda, la resposta donada pel Consell davant la pandèmia, que tindrà la seua continuació ara davant la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, amb el treball d’enfortiment de l'”escut social” emprés des de 2015, un esforç que ha permés incrementar la inversió en sanitat, educació polítiques inclusives, ocupació i habitatge. Com a exemple, ha subratllat que la xifra de persones beneficiàries de la dependència ha augmentat de 41.000 a 122.000 i que la renda valenciana d’inclusió ha passat de protegir 23.000 persones a fer-ho a 75.000 en l’actualitat, més de tres vegades més que amb el Govern anterior.

“Per això aprovem el Pressupost de la Generalitat més social de la història“, ha dit Puig, qui ha subratllat que la ciutadania espera del seu Govern “decència, que la té, honradesa, que la té, i gestió, que la té”. “Aqueixa és la nostra ruta, el nostre itinerari; no perdem ni un minut de temps en altres coses”, ha agregat.

Últimes notícies

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.