Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

El departament d’Educació, liderat per José Antonio Rovira, ha iniciat un procés de negociació amb els sindicats per modificar les dates de les oposicions a mestre del 2026. L’objectiu és assegurar que el procés no coincideixe amb el final de curs, una situació desitjada i buscada pels aspirants docents.

En una circular enviada este divendres pel director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’informen tres propostes de dates amb l’objectiu d’atendre les demandes dels sindicats. «La intenció és reduir la càrrega de treball que suposa per als aspirants tindre les oposicions en el moment de finalitzar el curs lectiu, una pràctica que s’ha anat mantenint en els darrers anys”, ha expressat Ortega.

Comparant amb les oposicions de 2022, que es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, es pot observar que el curs havia acabat prèviament el 21 de juny. La proposta actual planteja tres opcions temporals que són diverses solucions alternatives:

  • Començar les proves a l’abril i concloure-les al juny, seguint el model català.
  • Iniciar les oposicions al setembre, amb la resolució a la primavera del 2027, seguint el model basc.
  • Arrencar al febrer i acabar al maig, una proposta que busca un equilibri.

La tercera proposta, descrita com una solució intermèdia, busca proporcionar un espai de treball adequat tenint en compte el calendari festiu de la Comunitat Valenciana per al 2026. Professionalment, busca evitar greuges als aspirants, especialment aquells de la província de Castelló i València, amb les seues respectives festes de la Magdalena i Falles al març.

A més, s’ha considerat la influència de la Setmana Santa i la celebració de la Santa Faç a Alacant en l’organització de les dates. Ortega ha destacat que la Conselleria es compromet a establir tribunals en un nombre proporcionat a la quantitat d’aspirants, garantint un funcionament en règim matinal durant la fase de defensa de programacions, de manera comparable a la jornada d’un docent habitual.

Pel que fa a les condicions dels membres del tribunal, se’ls garantiria una dedicació exclusiva a la selecció, sense l’obligació de gestionar també les seues tasques docents. Això permetria un procés d’examen més objectiu i eficient, amb una major capacitat de coordinació, segons indica la Conselleria.

En conclusió, Ortega ha expressat la seua confiança que, amb la implementació d’estes millores en les dates i condicions, el procés d’oposicions siga més just i equitatiu per a tots els aspirants.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.