Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

El departament d’Educació, liderat per José Antonio Rovira, ha iniciat un procés de negociació amb els sindicats per modificar les dates de les oposicions a mestre del 2026. L’objectiu és assegurar que el procés no coincideixe amb el final de curs, una situació desitjada i buscada pels aspirants docents.

En una circular enviada este divendres pel director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’informen tres propostes de dates amb l’objectiu d’atendre les demandes dels sindicats. «La intenció és reduir la càrrega de treball que suposa per als aspirants tindre les oposicions en el moment de finalitzar el curs lectiu, una pràctica que s’ha anat mantenint en els darrers anys”, ha expressat Ortega.

Comparant amb les oposicions de 2022, que es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, es pot observar que el curs havia acabat prèviament el 21 de juny. La proposta actual planteja tres opcions temporals que són diverses solucions alternatives:

  • Començar les proves a l’abril i concloure-les al juny, seguint el model català.
  • Iniciar les oposicions al setembre, amb la resolució a la primavera del 2027, seguint el model basc.
  • Arrencar al febrer i acabar al maig, una proposta que busca un equilibri.

La tercera proposta, descrita com una solució intermèdia, busca proporcionar un espai de treball adequat tenint en compte el calendari festiu de la Comunitat Valenciana per al 2026. Professionalment, busca evitar greuges als aspirants, especialment aquells de la província de Castelló i València, amb les seues respectives festes de la Magdalena i Falles al març.

A més, s’ha considerat la influència de la Setmana Santa i la celebració de la Santa Faç a Alacant en l’organització de les dates. Ortega ha destacat que la Conselleria es compromet a establir tribunals en un nombre proporcionat a la quantitat d’aspirants, garantint un funcionament en règim matinal durant la fase de defensa de programacions, de manera comparable a la jornada d’un docent habitual.

Pel que fa a les condicions dels membres del tribunal, se’ls garantiria una dedicació exclusiva a la selecció, sense l’obligació de gestionar també les seues tasques docents. Això permetria un procés d’examen més objectiu i eficient, amb una major capacitat de coordinació, segons indica la Conselleria.

En conclusió, Ortega ha expressat la seua confiança que, amb la implementació d’estes millores en les dates i condicions, el procés d’oposicions siga més just i equitatiu per a tots els aspirants.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.