Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

El departament d’Educació, liderat per José Antonio Rovira, ha iniciat un procés de negociació amb els sindicats per modificar les dates de les oposicions a mestre del 2026. L’objectiu és assegurar que el procés no coincideixe amb el final de curs, una situació desitjada i buscada pels aspirants docents.

En una circular enviada este divendres pel director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’informen tres propostes de dates amb l’objectiu d’atendre les demandes dels sindicats. «La intenció és reduir la càrrega de treball que suposa per als aspirants tindre les oposicions en el moment de finalitzar el curs lectiu, una pràctica que s’ha anat mantenint en els darrers anys”, ha expressat Ortega.

Comparant amb les oposicions de 2022, que es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, es pot observar que el curs havia acabat prèviament el 21 de juny. La proposta actual planteja tres opcions temporals que són diverses solucions alternatives:

  • Començar les proves a l’abril i concloure-les al juny, seguint el model català.
  • Iniciar les oposicions al setembre, amb la resolució a la primavera del 2027, seguint el model basc.
  • Arrencar al febrer i acabar al maig, una proposta que busca un equilibri.

La tercera proposta, descrita com una solució intermèdia, busca proporcionar un espai de treball adequat tenint en compte el calendari festiu de la Comunitat Valenciana per al 2026. Professionalment, busca evitar greuges als aspirants, especialment aquells de la província de Castelló i València, amb les seues respectives festes de la Magdalena i Falles al març.

A més, s’ha considerat la influència de la Setmana Santa i la celebració de la Santa Faç a Alacant en l’organització de les dates. Ortega ha destacat que la Conselleria es compromet a establir tribunals en un nombre proporcionat a la quantitat d’aspirants, garantint un funcionament en règim matinal durant la fase de defensa de programacions, de manera comparable a la jornada d’un docent habitual.

Pel que fa a les condicions dels membres del tribunal, se’ls garantiria una dedicació exclusiva a la selecció, sense l’obligació de gestionar també les seues tasques docents. Això permetria un procés d’examen més objectiu i eficient, amb una major capacitat de coordinació, segons indica la Conselleria.

En conclusió, Ortega ha expressat la seua confiança que, amb la implementació d’estes millores en les dates i condicions, el procés d’oposicions siga més just i equitatiu per a tots els aspirants.

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU