Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

El departament d’Educació, liderat per José Antonio Rovira, ha iniciat un procés de negociació amb els sindicats per modificar les dates de les oposicions a mestre del 2026. L’objectiu és assegurar que el procés no coincideixe amb el final de curs, una situació desitjada i buscada pels aspirants docents.

En una circular enviada este divendres pel director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’informen tres propostes de dates amb l’objectiu d’atendre les demandes dels sindicats. “La intenció és reduir la càrrega de treball que suposa per als aspirants tindre les oposicions en el moment de finalitzar el curs lectiu, una pràctica que s’ha anat mantenint en els darrers anys”, ha expressat Ortega.

Comparant amb les oposicions de 2022, que es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, es pot observar que el curs havia acabat prèviament el 21 de juny. La proposta actual planteja tres opcions temporals que són diverses solucions alternatives:

  • Començar les proves a l’abril i concloure-les al juny, seguint el model català.
  • Iniciar les oposicions al setembre, amb la resolució a la primavera del 2027, seguint el model basc.
  • Arrencar al febrer i acabar al maig, una proposta que busca un equilibri.

La tercera proposta, descrita com una solució intermèdia, busca proporcionar un espai de treball adequat tenint en compte el calendari festiu de la Comunitat Valenciana per al 2026. Professionalment, busca evitar greuges als aspirants, especialment aquells de la província de Castelló i València, amb les seues respectives festes de la Magdalena i Falles al març.

A més, s’ha considerat la influència de la Setmana Santa i la celebració de la Santa Faç a Alacant en l’organització de les dates. Ortega ha destacat que la Conselleria es compromet a establir tribunals en un nombre proporcionat a la quantitat d’aspirants, garantint un funcionament en règim matinal durant la fase de defensa de programacions, de manera comparable a la jornada d’un docent habitual.

Pel que fa a les condicions dels membres del tribunal, se’ls garantiria una dedicació exclusiva a la selecció, sense l’obligació de gestionar també les seues tasques docents. Això permetria un procés d’examen més objectiu i eficient, amb una major capacitat de coordinació, segons indica la Conselleria.

En conclusió, Ortega ha expressat la seua confiança que, amb la implementació d’estes millores en les dates i condicions, el procés d’oposicions siga més just i equitatiu per a tots els aspirants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.