Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

El departament d’Educació, liderat per José Antonio Rovira, ha iniciat un procés de negociació amb els sindicats per modificar les dates de les oposicions a mestre del 2026. L’objectiu és assegurar que el procés no coincideixe amb el final de curs, una situació desitjada i buscada pels aspirants docents.

En una circular enviada este divendres pel director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’informen tres propostes de dates amb l’objectiu d’atendre les demandes dels sindicats. «La intenció és reduir la càrrega de treball que suposa per als aspirants tindre les oposicions en el moment de finalitzar el curs lectiu, una pràctica que s’ha anat mantenint en els darrers anys”, ha expressat Ortega.

Comparant amb les oposicions de 2022, que es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, es pot observar que el curs havia acabat prèviament el 21 de juny. La proposta actual planteja tres opcions temporals que són diverses solucions alternatives:

  • Començar les proves a l’abril i concloure-les al juny, seguint el model català.
  • Iniciar les oposicions al setembre, amb la resolució a la primavera del 2027, seguint el model basc.
  • Arrencar al febrer i acabar al maig, una proposta que busca un equilibri.

La tercera proposta, descrita com una solució intermèdia, busca proporcionar un espai de treball adequat tenint en compte el calendari festiu de la Comunitat Valenciana per al 2026. Professionalment, busca evitar greuges als aspirants, especialment aquells de la província de Castelló i València, amb les seues respectives festes de la Magdalena i Falles al març.

A més, s’ha considerat la influència de la Setmana Santa i la celebració de la Santa Faç a Alacant en l’organització de les dates. Ortega ha destacat que la Conselleria es compromet a establir tribunals en un nombre proporcionat a la quantitat d’aspirants, garantint un funcionament en règim matinal durant la fase de defensa de programacions, de manera comparable a la jornada d’un docent habitual.

Pel que fa a les condicions dels membres del tribunal, se’ls garantiria una dedicació exclusiva a la selecció, sense l’obligació de gestionar també les seues tasques docents. Això permetria un procés d’examen més objectiu i eficient, amb una major capacitat de coordinació, segons indica la Conselleria.

En conclusió, Ortega ha expressat la seua confiança que, amb la implementació d’estes millores en les dates i condicions, el procés d’oposicions siga més just i equitatiu per a tots els aspirants.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.