17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Educació recupera 29 unitats i rebaixa a 31 les aules en revisió en l’arranjament escolar del pròxim curs

STEPV agraïx “l’esforç” en les zones rurals i alumnat amb necessitats específiques i demana dades “centre a centre”

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha recuperat per a la planificació d’aules del pròxim curs escolar 29 unitats respecte a les 60 que es van suprimir en el curs 2023-2024, quedant solament en revisió 31 unitats.

Així l’ha traslladat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, als sindicats educatius en una reunió en la qual ha desgranat les xifres de l’arranjament escolar. En esta trobada, els ha recordat que “esta xifra està en constant revisió per a atendre les necessitats d’escolarització sobrevingudes”.

En este sentit, després de la proposta inicial d’arranjament escolar, que va generar dubtes als sindicats i AMPAS, “les unitats posades en revisió s’han reduït molt, ajustant-se a les necessitats que s’han detectat en els centres després de l’avaluació i promoció de l’alumnat al curs següent i en funció de les dades de l’admissió”, ha afegit el director general de Centres Docents.

Segons ha assenyalat Jorge Cabo, l’arranjament escolar s’ha efectuat basant-se en tres pilars fonamentals: “donar resposta a les zones rurals i el despoblament; oferir una oferta adequada a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que fins ara no tenia una oferta suficient; i adequar l’oferta a les dades resultants del procés”.

D’esta manera s’ha adequat el nombre d’unitats per a cobrir les necessitats d’escolarització, “sempre treballant amb rigurosidad i vetlant pel bon ús dels recursos públics”, ha indicat.

El padró de nascuts el 2021 és de 41.560, la qual cosa implica un descens de 887 naixements respecte a 2020. No obstant això, tenint en compte que la població es distribueix a la Comunitat Valenciana de manera desigual, la Conselleria d’Educació ha oferit 46.478 vacants.

A més, s’han incrementat 41 Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO), 28 s’han habilitat en CEIP i 13 en IES, “amb l’objectiu de contribuir a una millor atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva”, ha asseverat.

Per la seua banda, des del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha agraït la convocatòria de la reunió i ha demanat que es facilite l’arranjament a data de 31 de juliol “centre a centre, per a conèixer la situació per a l’1 de setembre i poder comparar-la amb la proposta provisional”.

DESPLAÇAMENTS I SUPRESSIONS

Igualment, ha agraït a la Conselleria “l’esforç per a mantenir les aules en les zones rurals i l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques”, però ha insistit que “s’han incrementat en un 41% els desplaçaments i supressions de mestres aquest curs, fruit del tancament de moltes unitats”.

“La Direcció general de Centres s’ha mostrat disposada a atendre els sindicats, resoldre dubtes i informar de l’evolució de l’arranjament, a pesar que no es disposa d’una foto definitiva de l’arranjament per al curs que ve, la qual cosa s’ha trobat a faltar”, conclou l’organització sindical.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.