Educació recupera 29 unitats i rebaixa a 31 les aules en revisió en l’arranjament escolar del pròxim curs

STEPV agraïx “l’esforç” en les zones rurals i alumnat amb necessitats específiques i demana dades “centre a centre”

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha recuperat per a la planificació d’aules del pròxim curs escolar 29 unitats respecte a les 60 que es van suprimir en el curs 2023-2024, quedant solament en revisió 31 unitats.

Així l’ha traslladat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, als sindicats educatius en una reunió en la qual ha desgranat les xifres de l’arranjament escolar. En esta trobada, els ha recordat que “esta xifra està en constant revisió per a atendre les necessitats d’escolarització sobrevingudes”.

En este sentit, després de la proposta inicial d’arranjament escolar, que va generar dubtes als sindicats i AMPAS, “les unitats posades en revisió s’han reduït molt, ajustant-se a les necessitats que s’han detectat en els centres després de l’avaluació i promoció de l’alumnat al curs següent i en funció de les dades de l’admissió”, ha afegit el director general de Centres Docents.

Segons ha assenyalat Jorge Cabo, l’arranjament escolar s’ha efectuat basant-se en tres pilars fonamentals: “donar resposta a les zones rurals i el despoblament; oferir una oferta adequada a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que fins ara no tenia una oferta suficient; i adequar l’oferta a les dades resultants del procés”.

D’esta manera s’ha adequat el nombre d’unitats per a cobrir les necessitats d’escolarització, “sempre treballant amb rigurosidad i vetlant pel bon ús dels recursos públics”, ha indicat.

El padró de nascuts el 2021 és de 41.560, la qual cosa implica un descens de 887 naixements respecte a 2020. No obstant això, tenint en compte que la població es distribueix a la Comunitat Valenciana de manera desigual, la Conselleria d’Educació ha oferit 46.478 vacants.

A més, s’han incrementat 41 Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO), 28 s’han habilitat en CEIP i 13 en IES, “amb l’objectiu de contribuir a una millor atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva”, ha asseverat.

Per la seua banda, des del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha agraït la convocatòria de la reunió i ha demanat que es facilite l’arranjament a data de 31 de juliol “centre a centre, per a conèixer la situació per a l’1 de setembre i poder comparar-la amb la proposta provisional”.

DESPLAÇAMENTS I SUPRESSIONS

Igualment, ha agraït a la Conselleria “l’esforç per a mantenir les aules en les zones rurals i l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques”, però ha insistit que “s’han incrementat en un 41% els desplaçaments i supressions de mestres aquest curs, fruit del tancament de moltes unitats”.

“La Direcció general de Centres s’ha mostrat disposada a atendre els sindicats, resoldre dubtes i informar de l’evolució de l’arranjament, a pesar que no es disposa d’una foto definitiva de l’arranjament per al curs que ve, la qual cosa s’ha trobat a faltar”, conclou l’organització sindical.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.