15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Educació recupera 29 unitats i rebaixa a 31 les aules en revisió en l’arranjament escolar del pròxim curs

STEPV agraïx “l’esforç” en les zones rurals i alumnat amb necessitats específiques i demana dades “centre a centre”

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha recuperat per a la planificació d’aules del pròxim curs escolar 29 unitats respecte a les 60 que es van suprimir en el curs 2023-2024, quedant solament en revisió 31 unitats.

Així l’ha traslladat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, als sindicats educatius en una reunió en la qual ha desgranat les xifres de l’arranjament escolar. En esta trobada, els ha recordat que “esta xifra està en constant revisió per a atendre les necessitats d’escolarització sobrevingudes”.

En este sentit, després de la proposta inicial d’arranjament escolar, que va generar dubtes als sindicats i AMPAS, “les unitats posades en revisió s’han reduït molt, ajustant-se a les necessitats que s’han detectat en els centres després de l’avaluació i promoció de l’alumnat al curs següent i en funció de les dades de l’admissió”, ha afegit el director general de Centres Docents.

Segons ha assenyalat Jorge Cabo, l’arranjament escolar s’ha efectuat basant-se en tres pilars fonamentals: “donar resposta a les zones rurals i el despoblament; oferir una oferta adequada a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que fins ara no tenia una oferta suficient; i adequar l’oferta a les dades resultants del procés”.

D’esta manera s’ha adequat el nombre d’unitats per a cobrir les necessitats d’escolarització, “sempre treballant amb rigurosidad i vetlant pel bon ús dels recursos públics”, ha indicat.

El padró de nascuts el 2021 és de 41.560, la qual cosa implica un descens de 887 naixements respecte a 2020. No obstant això, tenint en compte que la població es distribueix a la Comunitat Valenciana de manera desigual, la Conselleria d’Educació ha oferit 46.478 vacants.

A més, s’han incrementat 41 Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO), 28 s’han habilitat en CEIP i 13 en IES, “amb l’objectiu de contribuir a una millor atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva”, ha asseverat.

Per la seua banda, des del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha agraït la convocatòria de la reunió i ha demanat que es facilite l’arranjament a data de 31 de juliol “centre a centre, per a conèixer la situació per a l’1 de setembre i poder comparar-la amb la proposta provisional”.

DESPLAÇAMENTS I SUPRESSIONS

Igualment, ha agraït a la Conselleria “l’esforç per a mantenir les aules en les zones rurals i l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques”, però ha insistit que “s’han incrementat en un 41% els desplaçaments i supressions de mestres aquest curs, fruit del tancament de moltes unitats”.

“La Direcció general de Centres s’ha mostrat disposada a atendre els sindicats, resoldre dubtes i informar de l’evolució de l’arranjament, a pesar que no es disposa d’una foto definitiva de l’arranjament per al curs que ve, la qual cosa s’ha trobat a faltar”, conclou l’organització sindical.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.