Educació recupera 29 unitats i rebaixa a 31 les aules en revisió en l’arranjament escolar del pròxim curs

STEPV agraïx “l’esforç” en les zones rurals i alumnat amb necessitats específiques i demana dades “centre a centre”

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha recuperat per a la planificació d’aules del pròxim curs escolar 29 unitats respecte a les 60 que es van suprimir en el curs 2023-2024, quedant solament en revisió 31 unitats.

Així l’ha traslladat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, als sindicats educatius en una reunió en la qual ha desgranat les xifres de l’arranjament escolar. En esta trobada, els ha recordat que “esta xifra està en constant revisió per a atendre les necessitats d’escolarització sobrevingudes”.

En este sentit, després de la proposta inicial d’arranjament escolar, que va generar dubtes als sindicats i AMPAS, “les unitats posades en revisió s’han reduït molt, ajustant-se a les necessitats que s’han detectat en els centres després de l’avaluació i promoció de l’alumnat al curs següent i en funció de les dades de l’admissió”, ha afegit el director general de Centres Docents.

Segons ha assenyalat Jorge Cabo, l’arranjament escolar s’ha efectuat basant-se en tres pilars fonamentals: “donar resposta a les zones rurals i el despoblament; oferir una oferta adequada a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que fins ara no tenia una oferta suficient; i adequar l’oferta a les dades resultants del procés”.

D’esta manera s’ha adequat el nombre d’unitats per a cobrir les necessitats d’escolarització, “sempre treballant amb rigurosidad i vetlant pel bon ús dels recursos públics”, ha indicat.

El padró de nascuts el 2021 és de 41.560, la qual cosa implica un descens de 887 naixements respecte a 2020. No obstant això, tenint en compte que la població es distribueix a la Comunitat Valenciana de manera desigual, la Conselleria d’Educació ha oferit 46.478 vacants.

A més, s’han incrementat 41 Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO), 28 s’han habilitat en CEIP i 13 en IES, “amb l’objectiu de contribuir a una millor atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva”, ha asseverat.

Per la seua banda, des del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha agraït la convocatòria de la reunió i ha demanat que es facilite l’arranjament a data de 31 de juliol “centre a centre, per a conèixer la situació per a l’1 de setembre i poder comparar-la amb la proposta provisional”.

DESPLAÇAMENTS I SUPRESSIONS

Igualment, ha agraït a la Conselleria “l’esforç per a mantenir les aules en les zones rurals i l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques”, però ha insistit que “s’han incrementat en un 41% els desplaçaments i supressions de mestres aquest curs, fruit del tancament de moltes unitats”.

“La Direcció general de Centres s’ha mostrat disposada a atendre els sindicats, resoldre dubtes i informar de l’evolució de l’arranjament, a pesar que no es disposa d’una foto definitiva de l’arranjament per al curs que ve, la qual cosa s’ha trobat a faltar”, conclou l’organització sindical.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.