Educació recupera 29 unitats i rebaixa a 31 les aules en revisió en l’arranjament escolar del pròxim curs

STEPV agraïx «l’esforç» en les zones rurals i alumnat amb necessitats específiques i demana dades «centre a centre»

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha recuperat per a la planificació d’aules del pròxim curs escolar 29 unitats respecte a les 60 que es van suprimir en el curs 2023-2024, quedant solament en revisió 31 unitats.

Així l’ha traslladat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, als sindicats educatius en una reunió en la qual ha desgranat les xifres de l’arranjament escolar. En esta trobada, els ha recordat que «esta xifra està en constant revisió per a atendre les necessitats d’escolarització sobrevingudes».

En este sentit, després de la proposta inicial d’arranjament escolar, que va generar dubtes als sindicats i AMPAS, «les unitats posades en revisió s’han reduït molt, ajustant-se a les necessitats que s’han detectat en els centres després de l’avaluació i promoció de l’alumnat al curs següent i en funció de les dades de l’admissió», ha afegit el director general de Centres Docents.

Segons ha assenyalat Jorge Cabo, l’arranjament escolar s’ha efectuat basant-se en tres pilars fonamentals: «donar resposta a les zones rurals i el despoblament; oferir una oferta adequada a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que fins ara no tenia una oferta suficient; i adequar l’oferta a les dades resultants del procés».

D’esta manera s’ha adequat el nombre d’unitats per a cobrir les necessitats d’escolarització, «sempre treballant amb rigurosidad i vetlant pel bon ús dels recursos públics», ha indicat.

El padró de nascuts el 2021 és de 41.560, la qual cosa implica un descens de 887 naixements respecte a 2020. No obstant això, tenint en compte que la població es distribueix a la Comunitat Valenciana de manera desigual, la Conselleria d’Educació ha oferit 46.478 vacants.

A més, s’han incrementat 41 Unitats Específiques en Centres Ordinaris (UECO), 28 s’han habilitat en CEIP i 13 en IES, «amb l’objectiu de contribuir a una millor atenció a la diversitat des d’una perspectiva inclusiva», ha asseverat.

Per la seua banda, des del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha agraït la convocatòria de la reunió i ha demanat que es facilite l’arranjament a data de 31 de juliol «centre a centre, per a conèixer la situació per a l’1 de setembre i poder comparar-la amb la proposta provisional».

DESPLAÇAMENTS I SUPRESSIONS

Igualment, ha agraït a la Conselleria «l’esforç per a mantenir les aules en les zones rurals i l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques», però ha insistit que «s’han incrementat en un 41% els desplaçaments i supressions de mestres aquest curs, fruit del tancament de moltes unitats».

«La Direcció general de Centres s’ha mostrat disposada a atendre els sindicats, resoldre dubtes i informar de l’evolució de l’arranjament, a pesar que no es disposa d’una foto definitiva de l’arranjament per al curs que ve, la qual cosa s’ha trobat a faltar», conclou l’organització sindical.

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.