‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut amb el malnom de ‘El Apio’, identificat com José Francisco A., ha confessat haver assassinat per estrangulament la seua parella sentimental este dimarts en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant), i presenta prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris amb violència i intimidació, alguns amb arma de foc, així com denúncies per maltractar parelles anteriors.

Segons fonts pròximes al cas, el presumpte assassí de Patricia, també espanyola de 48 anys, arrossegava des de fa anys un perfil policial clarament marcat per la delinqüència violenta, l’ús d’armes i una especial predisposició a la fuga quan era reclamat per les forces de seguretat. Este historial l’havia convertit en un vell conegut dels cossos policials de la zona.

Antecedents penals i detencions per robatoris

L’home acumulava nombrosos antecedents penals i almenys 18 detencions des de fa anys, inclosa l’etapa en què encara era menor d’edat. La major part dels arrestos estaven relacionats amb robatoris amb violència, furts en vehicles i assalts a comerços, especialment en estacions de servici i gasolineres repartides per diferents municipis alacantins.

En novembre de 2008 va ser detingut per un robatori amb violència amb arma de foc en una gasolinera d’Almoradí i en una altra d’Orihuela. Aquell episodi va acabar amb el seu ingrés en presó durant un temps, fins que va eixir en llibertat amb l’obligació de presentar-se periòdicament al quarter per a firmar i així acreditar que complia les mesures imposades per l’autoritat judicial.

Antecedents per maltractaments a altres parelles

A més dels nombrosos robatoris comesos amb agressivitat i intimidació, José Francisco A. comptava amb diverses denúncies prèvies de maltractament interposades per parelles sentimentals anteriors. Estes actuacions evidenciaven un patró de violència masclista sostinguda en el temps, encara que, segons les mateixes fonts, no constaven denúncies d’este tipus per part de Patricia.

La víctima, Patricia, tenia dos fills majors d’edat d’una relació anterior. El crim ha deixat orfes estos jóvens i ha provocat una gran commoció a la xicoteta localitat de Callosa de Segura, situada al cor de l’horta d’Alacant, on veïns i institucions han expressat la seua indignació i preocupació davant un nou cas de violència masclista mortal.

Mesures judicials i evolució del cas

Després de l’estrangulament mortal en la vivenda compartida, el jutge ha acordat que ‘El Apio’ torne a ingressar en presó provisional com a presumpte autor dels delictes d’homicidi/assassinat i maltractament en l’àmbit de la violència sobre la dona. Esta decisió busca garantir que l’investigat no puga fugir ni tornar a atemptar contra cap dona mentres avança la instrucció.

Segons les dades oficials, este crim s’ha convertit en el número 23 per violència masclista en Espanya en el que va d’any i en el quart registrat en la Comunitat Valenciana, una xifra que torna a posar el focus en la necessitat de reforçar els recursos de prevenció i protecció de les víctimes. En l’àmbit autonòmic, la Generalitat Valenciana disposa de recursos especialitzats que es poden consultar en la seua pàgina oficial (https://www.gva.es), així com telèfons d’atenció permanent.

Crida a la prevenció i a demanar ajuda

En este context, casos com el de Callosa de Segura reforcen la importància que qualsevol persona que detecte situacions de risc o sospite d’un cas de violència masclista contacte amb els serveis d’emergència o amb els recursos especialitzats disponibles. A més, des de mitjans com [València Diari](https://www.valenciadiari.com) es recorda la importància de denunciar i buscar ajuda davant qualsevol indici de maltractament, tant per a la víctima com per al seu entorn més pròxim.

Este recordatori busca afavorir una detecció primerenca i una resposta efectiva per protegir les víctimes.

Últimes notícies

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.

Reprenen la busca de l’home desaparegut mentres es banyava a la platja d’Almassora

Els equips d’emergència reprenen este divendres a primera hora la busca de l’home que va desaparèixer ahir a la vesprada mentre es banyava a la platja Pla de la Torre d’Almassora.

Javi Guerra torna a posar un valencianista al mapa de la selecció espanyola

El migcampista del Valencia, Javi Guerra, debuta amb la selecció espanyola absoluta en l amistós contra l Irak i es convertix en el primer jugador valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.

La UPV desenvolupa un xip fotònic reprogramable ràpid i sense consum elèctric continu

Un equip del Photonic Research Lab de la UPV lidera el desenvolupament d'un xip fotònic reprogramable que aconseguix grans velocitats de funcionament sense necessitat d'alimentació elèctrica contínua, clau per a la computació òptica i la IA del futur.

Reclamen més protecció per a llauradors i ramaders davant els efectes del canvi climàtic

En els últims set anys ha pujat de manera sostinguda la contractació de seguros agraris a Espanya, mentre la Fundació Microfinanzas BBVA alerta que llauradors, ramaders i xicotetes empreses continuen molt exposats als impactes del canvi climàtic.

Vinté dia de vaga dels docents valencians amb reunió clau i ‘vaga de famílies’

La vaga indefinida del professorat públic valencià arriba al seu vinté dia lectiu amb una nova reunió negociadora amb Educació i una ‘vaga de famílies’ en suport als docents.