El BCE redueix els tipus d’interès un 25 punts bàsics i alerta sobre l’impacte de les tensions comercials a Europa

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Banc Central Europeu (BCE) ha pres la decisió este dijous de reduir els tipus d’interès en 25 punts bàsics, amb l’objectiu de ajustar la taxa de facilitat de dipòsit al 2,25%, la taxa d’operacions principals de refinançament al 2,40% i la facilitat de préstec al 2,65%.

Aquesta mesura es fonamenta en l’anàlisi de les perspectives d’inflació i les dinàmiques de la inflació subjacent. Em sembla que el BCE ha declarat que «el procés de desinflació continua avançant», amb una evolució que coincideix amb les expectatives dels experts, notant tant una disminució de la inflació general com de la subjacent durant el mes de març.

Tanmateix, l’organisme ha expressat la seua preocupació per l’impacte de les tensions comercials en les previsions econòmiques per a l’àrea de l’euro. «L’economia de la zona de l’euro ha mostrat certa resiliència davant les pertorbacions mundials, però les perspectives de creixement s’han deteriorat», ha afirmat el BCE.

El BCE ha advertit que estea incertesa podria debilitar la confiança tant de les llars com de les empreses i que la reacció negativa dels mercats podria provocar un enduriment de les condicions de finançament. «Aquests factors podrien limitar encara més les perspectives econòmiques de la zona de l’euro», ha afegit.

La decisió de reduir els tipus d’interès també reflecteix el compromís del Consell de Govern del BCE per garantir que la inflació s’estabilitzi en el 2% a mitjà termini, compromitant-se a fer decisions en funció de l’evolució econòmica a cada reunió.

Referent a les mesures no convencionals, el BCE ha reiterat que la grandària dels programas de compra d’actius està disminuint en un ritme previsible, ja que l’Eurosistema ha deixat de reinvertir el principal dels actius que arriben a venciment.

Actualitat econòmica de la zona euro

La taxa d’inflació interanual de la zona euro va registrar al març un 2,2%, una dècima per sota del 2,3% de febrer, la qual cosa representa la menor pujada dels preus des de novembre del passat any. Si excloem l’impacte de l’energia, la inflació interanual es va situar en un 2,5%.

Altres indicadors positius inclouen la taxa d’atur, que al febrer es va situar en el 6,1%, una dècima menys que el mes anterior, marcant així la lectura més baixa en la història. A més, el creixement del producte interior brut (PIB) es va frenar al 0,2% en el quart trimestre de 2024, comparat amb l’expansió del 0,4% dels tres mesos anteriors.

Últimes notícies

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.

El 16 de setembre serà el Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana

El Consell ha anunciat que fixarà el 16 de setembre com a Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, data vinculada a l’atemptat d’ETA a Mutxamel en 1991.