El BCE redueix els tipus d’interès un 25 punts bàsics i alerta sobre l’impacte de les tensions comercials a Europa

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Banc Central Europeu (BCE) ha pres la decisió este dijous de reduir els tipus d’interès en 25 punts bàsics, amb l’objectiu de ajustar la taxa de facilitat de dipòsit al 2,25%, la taxa d’operacions principals de refinançament al 2,40% i la facilitat de préstec al 2,65%.

Aquesta mesura es fonamenta en l’anàlisi de les perspectives d’inflació i les dinàmiques de la inflació subjacent. Em sembla que el BCE ha declarat que «el procés de desinflació continua avançant», amb una evolució que coincideix amb les expectatives dels experts, notant tant una disminució de la inflació general com de la subjacent durant el mes de març.

Tanmateix, l’organisme ha expressat la seua preocupació per l’impacte de les tensions comercials en les previsions econòmiques per a l’àrea de l’euro. «L’economia de la zona de l’euro ha mostrat certa resiliència davant les pertorbacions mundials, però les perspectives de creixement s’han deteriorat», ha afirmat el BCE.

El BCE ha advertit que estea incertesa podria debilitar la confiança tant de les llars com de les empreses i que la reacció negativa dels mercats podria provocar un enduriment de les condicions de finançament. «Aquests factors podrien limitar encara més les perspectives econòmiques de la zona de l’euro», ha afegit.

La decisió de reduir els tipus d’interès també reflecteix el compromís del Consell de Govern del BCE per garantir que la inflació s’estabilitzi en el 2% a mitjà termini, compromitant-se a fer decisions en funció de l’evolució econòmica a cada reunió.

Referent a les mesures no convencionals, el BCE ha reiterat que la grandària dels programas de compra d’actius està disminuint en un ritme previsible, ja que l’Eurosistema ha deixat de reinvertir el principal dels actius que arriben a venciment.

Actualitat econòmica de la zona euro

La taxa d’inflació interanual de la zona euro va registrar al març un 2,2%, una dècima per sota del 2,3% de febrer, la qual cosa representa la menor pujada dels preus des de novembre del passat any. Si excloem l’impacte de l’energia, la inflació interanual es va situar en un 2,5%.

Altres indicadors positius inclouen la taxa d’atur, que al febrer es va situar en el 6,1%, una dècima menys que el mes anterior, marcant així la lectura més baixa en la història. A més, el creixement del producte interior brut (PIB) es va frenar al 0,2% en el quart trimestre de 2024, comparat amb l’expansió del 0,4% dels tres mesos anteriors.

Últimes notícies

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.