6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

El BCE redueix els tipus d’interès un 25 punts bàsics i alerta sobre l’impacte de les tensions comercials a Europa

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Banc Central Europeu (BCE) ha pres la decisió este dijous de reduir els tipus d’interès en 25 punts bàsics, amb l’objectiu de ajustar la taxa de facilitat de dipòsit al 2,25%, la taxa d’operacions principals de refinançament al 2,40% i la facilitat de préstec al 2,65%.

Aquesta mesura es fonamenta en l’anàlisi de les perspectives d’inflació i les dinàmiques de la inflació subjacent. Em sembla que el BCE ha declarat que “el procés de desinflació continua avançant”, amb una evolució que coincideix amb les expectatives dels experts, notant tant una disminució de la inflació general com de la subjacent durant el mes de març.

Tanmateix, l’organisme ha expressat la seua preocupació per l’impacte de les tensions comercials en les previsions econòmiques per a l’àrea de l’euro. “L’economia de la zona de l’euro ha mostrat certa resiliència davant les pertorbacions mundials, però les perspectives de creixement s’han deteriorat”, ha afirmat el BCE.

El BCE ha advertit que estea incertesa podria debilitar la confiança tant de les llars com de les empreses i que la reacció negativa dels mercats podria provocar un enduriment de les condicions de finançament. “Aquests factors podrien limitar encara més les perspectives econòmiques de la zona de l’euro”, ha afegit.

La decisió de reduir els tipus d’interès també reflecteix el compromís del Consell de Govern del BCE per garantir que la inflació s’estabilitzi en el 2% a mitjà termini, compromitant-se a fer decisions en funció de l’evolució econòmica a cada reunió.

Referent a les mesures no convencionals, el BCE ha reiterat que la grandària dels programas de compra d’actius està disminuint en un ritme previsible, ja que l’Eurosistema ha deixat de reinvertir el principal dels actius que arriben a venciment.

Actualitat econòmica de la zona euro

La taxa d’inflació interanual de la zona euro va registrar al març un 2,2%, una dècima per sota del 2,3% de febrer, la qual cosa representa la menor pujada dels preus des de novembre del passat any. Si excloem l’impacte de l’energia, la inflació interanual es va situar en un 2,5%.

Altres indicadors positius inclouen la taxa d’atur, que al febrer es va situar en el 6,1%, una dècima menys que el mes anterior, marcant així la lectura més baixa en la història. A més, el creixement del producte interior brut (PIB) es va frenar al 0,2% en el quart trimestre de 2024, comparat amb l’expansió del 0,4% dels tres mesos anteriors.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.