El BCE redueix els tipus d’interès un 25 punts bàsics i alerta sobre l’impacte de les tensions comercials a Europa

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Banc Central Europeu (BCE) ha pres la decisió este dijous de reduir els tipus d’interès en 25 punts bàsics, amb l’objectiu de ajustar la taxa de facilitat de dipòsit al 2,25%, la taxa d’operacions principals de refinançament al 2,40% i la facilitat de préstec al 2,65%.

Aquesta mesura es fonamenta en l’anàlisi de les perspectives d’inflació i les dinàmiques de la inflació subjacent. Em sembla que el BCE ha declarat que “el procés de desinflació continua avançant”, amb una evolució que coincideix amb les expectatives dels experts, notant tant una disminució de la inflació general com de la subjacent durant el mes de març.

Tanmateix, l’organisme ha expressat la seua preocupació per l’impacte de les tensions comercials en les previsions econòmiques per a l’àrea de l’euro. “L’economia de la zona de l’euro ha mostrat certa resiliència davant les pertorbacions mundials, però les perspectives de creixement s’han deteriorat”, ha afirmat el BCE.

El BCE ha advertit que estea incertesa podria debilitar la confiança tant de les llars com de les empreses i que la reacció negativa dels mercats podria provocar un enduriment de les condicions de finançament. “Aquests factors podrien limitar encara més les perspectives econòmiques de la zona de l’euro”, ha afegit.

La decisió de reduir els tipus d’interès també reflecteix el compromís del Consell de Govern del BCE per garantir que la inflació s’estabilitzi en el 2% a mitjà termini, compromitant-se a fer decisions en funció de l’evolució econòmica a cada reunió.

Referent a les mesures no convencionals, el BCE ha reiterat que la grandària dels programas de compra d’actius està disminuint en un ritme previsible, ja que l’Eurosistema ha deixat de reinvertir el principal dels actius que arriben a venciment.

Actualitat econòmica de la zona euro

La taxa d’inflació interanual de la zona euro va registrar al març un 2,2%, una dècima per sota del 2,3% de febrer, la qual cosa representa la menor pujada dels preus des de novembre del passat any. Si excloem l’impacte de l’energia, la inflació interanual es va situar en un 2,5%.

Altres indicadors positius inclouen la taxa d’atur, que al febrer es va situar en el 6,1%, una dècima menys que el mes anterior, marcant així la lectura més baixa en la història. A més, el creixement del producte interior brut (PIB) es va frenar al 0,2% en el quart trimestre de 2024, comparat amb l’expansió del 0,4% dels tres mesos anteriors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.