El BCE redueix els tipus d’interès un 25 punts bàsics i alerta sobre l’impacte de les tensions comercials a Europa

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El Banc Central Europeu (BCE) ha pres la decisió este dijous de reduir els tipus d’interès en 25 punts bàsics, amb l’objectiu de ajustar la taxa de facilitat de dipòsit al 2,25%, la taxa d’operacions principals de refinançament al 2,40% i la facilitat de préstec al 2,65%.

Aquesta mesura es fonamenta en l’anàlisi de les perspectives d’inflació i les dinàmiques de la inflació subjacent. Em sembla que el BCE ha declarat que “el procés de desinflació continua avançant”, amb una evolució que coincideix amb les expectatives dels experts, notant tant una disminució de la inflació general com de la subjacent durant el mes de març.

Tanmateix, l’organisme ha expressat la seua preocupació per l’impacte de les tensions comercials en les previsions econòmiques per a l’àrea de l’euro. “L’economia de la zona de l’euro ha mostrat certa resiliència davant les pertorbacions mundials, però les perspectives de creixement s’han deteriorat”, ha afirmat el BCE.

El BCE ha advertit que estea incertesa podria debilitar la confiança tant de les llars com de les empreses i que la reacció negativa dels mercats podria provocar un enduriment de les condicions de finançament. “Aquests factors podrien limitar encara més les perspectives econòmiques de la zona de l’euro”, ha afegit.

La decisió de reduir els tipus d’interès també reflecteix el compromís del Consell de Govern del BCE per garantir que la inflació s’estabilitzi en el 2% a mitjà termini, compromitant-se a fer decisions en funció de l’evolució econòmica a cada reunió.

Referent a les mesures no convencionals, el BCE ha reiterat que la grandària dels programas de compra d’actius està disminuint en un ritme previsible, ja que l’Eurosistema ha deixat de reinvertir el principal dels actius que arriben a venciment.

Actualitat econòmica de la zona euro

La taxa d’inflació interanual de la zona euro va registrar al març un 2,2%, una dècima per sota del 2,3% de febrer, la qual cosa representa la menor pujada dels preus des de novembre del passat any. Si excloem l’impacte de l’energia, la inflació interanual es va situar en un 2,5%.

Altres indicadors positius inclouen la taxa d’atur, que al febrer es va situar en el 6,1%, una dècima menys que el mes anterior, marcant així la lectura més baixa en la història. A més, el creixement del producte interior brut (PIB) es va frenar al 0,2% en el quart trimestre de 2024, comparat amb l’expansió del 0,4% dels tres mesos anteriors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.