El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les principals organitzacions agràries han confirmat que mantindran les protestes previstes per a la setmana vinent malgrat que el Parlament Europeu ha paralitzat l’acord entre la UE i Mercosur en elevar-lo al Tribunal de Justícia de la UE. El pacte, firmat el 17 de gener a Paraguai, ha quedat en revisió per possibles xocs amb els tractats europeus, la qual cosa ha obert un parèntesi jurídic però no ha buidat els dubtes del sector.

L’Eurocambra ha aprovat una moció que qüestiona la compatibilitat de l’acord i l’ha remesa al TJUE per a la seua anàlisi. Este pas ha frenat els terminis i podria impedir una aplicació provisional mentres la justícia comunitària delibera; no obstant això, no ha suposat la seua retirada, d’ací ve que el camp haja optat per sostindre la pressió per a condicionar-lo o bloquejar-lo.

Pressió al carrer malgrat l’aturada legal

Asaja Alacant ha ratificat que manté la tractorada del dia 29 en la capital alacantina, ajornada des del 22 pel dol oficial declarat després de la tragèdia ferroviària de Adamuz. L’organització ha advertit que ‘ara més que mai cal mantindre la pressió iniciada fa uns mesos per les organitzacions agràries amb l’objectiu que Brussel·les, els seus europarlamentaris, el nostre Govern i tota la societat entenguen que l’aplicació d’este acord suposaria una gran garrotada per al sector agrari espanyol i la seua supervivència, així com per a la salut dels consumidors’. També ha incidit en què ‘les pròximes mobilitzacions són fonamentals per a evitar la seua aplicació provisional’.

El president de l’entitat, José Vicente Andreu, ha qualificat la moció de l’Eurocambra com ‘una victòria i suposa un baló d’oxigen, només guanyem temps, però esta guerra no està acabada: l’acord encara no està mort’. Segons l’organització, el Parlament Europeu ‘ha escoltat’ agricultors i ramaders i ha avalat que el TJUE emeta una resolució vinculant per a ‘aclarir la naturalesa de l’acord de Mercosur’.

Des de Brussel·les, l’oficina de Asaja ha destacat que les manifestacions es mantenen perquè consideren ‘més important la retallada de la Política Agrària Comuna (PAC) en un moment real de màxima tensió geopolítica’. A més, ha demanat al Govern que ‘lidere un rebuig a l’acord de Mercosur i exigisca modificacions reals des d’ara mateix’. En el seu diagnòstic, el sector tem que el pacte genere una competència amb regles distintes i pressione encara més als preus en origen.

COAG ha sostingut que la decisió de l’Eurocambra ‘demostra’ que la ‘pressió’ al carrer i les ‘gestions en els despatxos estan donant els seus fruits’. ‘Hem convençut a una majoria del Parlament Europeu per a qüestionar un acord que és nociu per al sector agrari europeu’, han assenyalat, i han remarcat que el ‘celebren’, encara que es mostren partidaris de ‘continuar barallant’ fins a aconseguir que es ‘paralitze definitivament’. Per això, han mantingut les mobilitzacions que es desplegaran en diferents punts del país la setmana vinent.

UPA ha indicat que continuarà el calendari de protestes previst per a reclamar preus justos i una PAC amb finançament suficient i estructura pròpia. En la mateixa línia, la Unió d’Unions ha afirmat: ‘Continuarem pressionant i la pressió dels nostres productors ara és encara més important. Ni què dir té que mantenim tot el nostre calendari de manifestacions i concentracions’. Esta organització ha celebrat la paralització del pacte UE-Mercosur i ha expressat la seua confiança que siga el ‘primer pas’ per a frenar-lo per complet.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.