13 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

El Castell de Xàtiva acull una sessió solidària de ioga per a reconstruir La Sala d’Estar de Picanya

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Castell de Xàtiva es convertirà en el teló de fons d’una nova edició de ‘Ioga en el Castell’, que se celebrarà el divendres 6 de desembre. Organitzada per la professora de ioga i coach de creixement personal Soraya Soler, l’objectiu d’esta sessió és recaptar fons per a la reconstrucció de la Sala d’Estar de Picanya, un “espai emblemàtic” dedicat al benestar i la salut que ha resultat greument afectat per la dana del passat 29 d’octubre.

Esta activitat solidària, que començarà a les 10.15 hores, convida a la ciutadania a gaudir d’una “experiència única” de connexió amb la història, la naturalesa i el silenci en este “enclavament extraordinari”. Serà la sisena vegada que el ioga arribe al monument més visitat de Xàtiva pel Dia de la Constitució i de la mà d’esta formadora, segons ha indicat el consistori del municipi en un comunicat.

La participació en aquesta sessió solidària de ioga requerix una aportació mínima de 17 euros, que es destinarà íntegrament a les tasques de reconstrucció de la Sala d’Estar. Soler, que ha organitzat aquestes sessions des del 2018, ha destacat que “practicar ioga en un lloc amb tanta història com el Castell de Xàtiva és sempre una experiència transformadora”, al que ha assenyalat que “esta vegada té un significat especial” posat que el seu objectiu és “ajudar a reconstruir un espai que representa el benestar i la comunitat”.

La sessió combinarà exercicis de relaxació, meditació i ioga per a fomentar la calma i l’esperança. Es tracta de preparar cos, ment i ànima per al recolliment interior propi de l’hivern, “especialment enguany, amb tot el que cal assimilar en la província de València”, ha afegit Soler.

“En este marc màgic i immensament bell, ens impregnarem de l’energia tan especial d’una fortalesa que ha resistit tants esdeveniments al llarg de la seua existència”, ha apuntat. Així mateix, ha agraït l’acolliment de la sessió, ja que en cada edició es completa l’aforament, inclosa esta. No obstant això, encara es pot col·laborar amb aquesta iniciativa perquè tenen oberta una fila zero solidària.

Així mateix, Soler ha agraït el suport de l’Ajuntament de Xàtiva, que des de la primera edició s’ha involucrat i enguany, en conèixer l’objectiu de l’activitat, ha cedit l’ús del castell de forma gratuïta.

L’Associació La Sala d’Estar és un centre situat a Picanya, dedicat al benestar físic i mental a través d’activitats com a ioga, ‘mindfulness’ i teràpies alternatives. La dana del 29 d’octubre va provocar greus danys en les seues instal·lacions, que van deixar el centre inutilitzable. Els fons recaptats seran “essencials per a rehabilitar” este espai de referència per a la comunitat local.

Últimes notícies

Turisme incrementarà un 36% en 2026 el pressupost per a la promoció de la gastronomia valenciana

La Conselleria de Turisme augmentarà en 2026 un 36% la inversió en la marca l'Exquisit Mediterrani fins a 3 milions, amb accions dins i fora d'Espanya. El reforç es recolza en què un de cada tres visitants tria el destí per la seua cuina.

Cano afirma que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat en la WTM de Londres que el president en funcions continua al capdavant i que el PP mantindrà el full de ruta. Reivindica sostenibilitat, innovació i cohesió territorial en turisme, amb xifres rècord, i marca distàncies amb el Botànic

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.