El Castell de Xàtiva acull una sessió solidària de ioga per a reconstruir La Sala d’Estar de Picanya

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Castell de Xàtiva es convertirà en el teló de fons d’una nova edició de ‘Ioga en el Castell’, que se celebrarà el divendres 6 de desembre. Organitzada per la professora de ioga i coach de creixement personal Soraya Soler, l’objectiu d’esta sessió és recaptar fons per a la reconstrucció de la Sala d’Estar de Picanya, un «espai emblemàtic» dedicat al benestar i la salut que ha resultat greument afectat per la dana del passat 29 d’octubre.

Esta activitat solidària, que començarà a les 10.15 hores, convida a la ciutadania a gaudir d’una «experiència única» de connexió amb la història, la naturalesa i el silenci en este «enclavament extraordinari». Serà la sisena vegada que el ioga arribe al monument més visitat de Xàtiva pel Dia de la Constitució i de la mà d’esta formadora, segons ha indicat el consistori del municipi en un comunicat.

La participació en aquesta sessió solidària de ioga requerix una aportació mínima de 17 euros, que es destinarà íntegrament a les tasques de reconstrucció de la Sala d’Estar. Soler, que ha organitzat aquestes sessions des del 2018, ha destacat que «practicar ioga en un lloc amb tanta història com el Castell de Xàtiva és sempre una experiència transformadora», al que ha assenyalat que «esta vegada té un significat especial» posat que el seu objectiu és «ajudar a reconstruir un espai que representa el benestar i la comunitat».

La sessió combinarà exercicis de relaxació, meditació i ioga per a fomentar la calma i l’esperança. Es tracta de preparar cos, ment i ànima per al recolliment interior propi de l’hivern, «especialment enguany, amb tot el que cal assimilar en la província de València», ha afegit Soler.

«En este marc màgic i immensament bell, ens impregnarem de l’energia tan especial d’una fortalesa que ha resistit tants esdeveniments al llarg de la seua existència», ha apuntat. Així mateix, ha agraït l’acolliment de la sessió, ja que en cada edició es completa l’aforament, inclosa esta. No obstant això, encara es pot col·laborar amb aquesta iniciativa perquè tenen oberta una fila zero solidària.

Així mateix, Soler ha agraït el suport de l’Ajuntament de Xàtiva, que des de la primera edició s’ha involucrat i enguany, en conèixer l’objectiu de l’activitat, ha cedit l’ús del castell de forma gratuïta.

L’Associació La Sala d’Estar és un centre situat a Picanya, dedicat al benestar físic i mental a través d’activitats com a ioga, ‘mindfulness’ i teràpies alternatives. La dana del 29 d’octubre va provocar greus danys en les seues instal·lacions, que van deixar el centre inutilitzable. Els fons recaptats seran «essencials per a rehabilitar» este espai de referència per a la comunitat local.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.