14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El Castell de Xàtiva acull una sessió solidària de ioga per a reconstruir La Sala d’Estar de Picanya

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Castell de Xàtiva es convertirà en el teló de fons d’una nova edició de ‘Ioga en el Castell’, que se celebrarà el divendres 6 de desembre. Organitzada per la professora de ioga i coach de creixement personal Soraya Soler, l’objectiu d’esta sessió és recaptar fons per a la reconstrucció de la Sala d’Estar de Picanya, un “espai emblemàtic” dedicat al benestar i la salut que ha resultat greument afectat per la dana del passat 29 d’octubre.

Esta activitat solidària, que començarà a les 10.15 hores, convida a la ciutadania a gaudir d’una “experiència única” de connexió amb la història, la naturalesa i el silenci en este “enclavament extraordinari”. Serà la sisena vegada que el ioga arribe al monument més visitat de Xàtiva pel Dia de la Constitució i de la mà d’esta formadora, segons ha indicat el consistori del municipi en un comunicat.

La participació en aquesta sessió solidària de ioga requerix una aportació mínima de 17 euros, que es destinarà íntegrament a les tasques de reconstrucció de la Sala d’Estar. Soler, que ha organitzat aquestes sessions des del 2018, ha destacat que “practicar ioga en un lloc amb tanta història com el Castell de Xàtiva és sempre una experiència transformadora”, al que ha assenyalat que “esta vegada té un significat especial” posat que el seu objectiu és “ajudar a reconstruir un espai que representa el benestar i la comunitat”.

La sessió combinarà exercicis de relaxació, meditació i ioga per a fomentar la calma i l’esperança. Es tracta de preparar cos, ment i ànima per al recolliment interior propi de l’hivern, “especialment enguany, amb tot el que cal assimilar en la província de València”, ha afegit Soler.

“En este marc màgic i immensament bell, ens impregnarem de l’energia tan especial d’una fortalesa que ha resistit tants esdeveniments al llarg de la seua existència”, ha apuntat. Així mateix, ha agraït l’acolliment de la sessió, ja que en cada edició es completa l’aforament, inclosa esta. No obstant això, encara es pot col·laborar amb aquesta iniciativa perquè tenen oberta una fila zero solidària.

Així mateix, Soler ha agraït el suport de l’Ajuntament de Xàtiva, que des de la primera edició s’ha involucrat i enguany, en conèixer l’objectiu de l’activitat, ha cedit l’ús del castell de forma gratuïta.

L’Associació La Sala d’Estar és un centre situat a Picanya, dedicat al benestar físic i mental a través d’activitats com a ioga, ‘mindfulness’ i teràpies alternatives. La dana del 29 d’octubre va provocar greus danys en les seues instal·lacions, que van deixar el centre inutilitzable. Els fons recaptats seran “essencials per a rehabilitar” este espai de referència per a la comunitat local.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.