10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El Castell de Xàtiva acull una sessió solidària de ioga per a reconstruir La Sala d’Estar de Picanya

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Castell de Xàtiva es convertirà en el teló de fons d’una nova edició de ‘Ioga en el Castell’, que se celebrarà el divendres 6 de desembre. Organitzada per la professora de ioga i coach de creixement personal Soraya Soler, l’objectiu d’esta sessió és recaptar fons per a la reconstrucció de la Sala d’Estar de Picanya, un “espai emblemàtic” dedicat al benestar i la salut que ha resultat greument afectat per la dana del passat 29 d’octubre.

Esta activitat solidària, que començarà a les 10.15 hores, convida a la ciutadania a gaudir d’una “experiència única” de connexió amb la història, la naturalesa i el silenci en este “enclavament extraordinari”. Serà la sisena vegada que el ioga arribe al monument més visitat de Xàtiva pel Dia de la Constitució i de la mà d’esta formadora, segons ha indicat el consistori del municipi en un comunicat.

La participació en aquesta sessió solidària de ioga requerix una aportació mínima de 17 euros, que es destinarà íntegrament a les tasques de reconstrucció de la Sala d’Estar. Soler, que ha organitzat aquestes sessions des del 2018, ha destacat que “practicar ioga en un lloc amb tanta història com el Castell de Xàtiva és sempre una experiència transformadora”, al que ha assenyalat que “esta vegada té un significat especial” posat que el seu objectiu és “ajudar a reconstruir un espai que representa el benestar i la comunitat”.

La sessió combinarà exercicis de relaxació, meditació i ioga per a fomentar la calma i l’esperança. Es tracta de preparar cos, ment i ànima per al recolliment interior propi de l’hivern, “especialment enguany, amb tot el que cal assimilar en la província de València”, ha afegit Soler.

“En este marc màgic i immensament bell, ens impregnarem de l’energia tan especial d’una fortalesa que ha resistit tants esdeveniments al llarg de la seua existència”, ha apuntat. Així mateix, ha agraït l’acolliment de la sessió, ja que en cada edició es completa l’aforament, inclosa esta. No obstant això, encara es pot col·laborar amb aquesta iniciativa perquè tenen oberta una fila zero solidària.

Així mateix, Soler ha agraït el suport de l’Ajuntament de Xàtiva, que des de la primera edició s’ha involucrat i enguany, en conèixer l’objectiu de l’activitat, ha cedit l’ús del castell de forma gratuïta.

L’Associació La Sala d’Estar és un centre situat a Picanya, dedicat al benestar físic i mental a través d’activitats com a ioga, ‘mindfulness’ i teràpies alternatives. La dana del 29 d’octubre va provocar greus danys en les seues instal·lacions, que van deixar el centre inutilitzable. Els fons recaptats seran “essencials per a rehabilitar” este espai de referència per a la comunitat local.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.