El Castell de Xàtiva acull una sessió solidària de ioga per a reconstruir La Sala d’Estar de Picanya

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Castell de Xàtiva es convertirà en el teló de fons d’una nova edició de ‘Ioga en el Castell’, que se celebrarà el divendres 6 de desembre. Organitzada per la professora de ioga i coach de creixement personal Soraya Soler, l’objectiu d’esta sessió és recaptar fons per a la reconstrucció de la Sala d’Estar de Picanya, un “espai emblemàtic” dedicat al benestar i la salut que ha resultat greument afectat per la dana del passat 29 d’octubre.

Esta activitat solidària, que començarà a les 10.15 hores, convida a la ciutadania a gaudir d’una “experiència única” de connexió amb la història, la naturalesa i el silenci en este “enclavament extraordinari”. Serà la sisena vegada que el ioga arribe al monument més visitat de Xàtiva pel Dia de la Constitució i de la mà d’esta formadora, segons ha indicat el consistori del municipi en un comunicat.

La participació en aquesta sessió solidària de ioga requerix una aportació mínima de 17 euros, que es destinarà íntegrament a les tasques de reconstrucció de la Sala d’Estar. Soler, que ha organitzat aquestes sessions des del 2018, ha destacat que “practicar ioga en un lloc amb tanta història com el Castell de Xàtiva és sempre una experiència transformadora”, al que ha assenyalat que “esta vegada té un significat especial” posat que el seu objectiu és “ajudar a reconstruir un espai que representa el benestar i la comunitat”.

La sessió combinarà exercicis de relaxació, meditació i ioga per a fomentar la calma i l’esperança. Es tracta de preparar cos, ment i ànima per al recolliment interior propi de l’hivern, “especialment enguany, amb tot el que cal assimilar en la província de València”, ha afegit Soler.

“En este marc màgic i immensament bell, ens impregnarem de l’energia tan especial d’una fortalesa que ha resistit tants esdeveniments al llarg de la seua existència”, ha apuntat. Així mateix, ha agraït l’acolliment de la sessió, ja que en cada edició es completa l’aforament, inclosa esta. No obstant això, encara es pot col·laborar amb aquesta iniciativa perquè tenen oberta una fila zero solidària.

Així mateix, Soler ha agraït el suport de l’Ajuntament de Xàtiva, que des de la primera edició s’ha involucrat i enguany, en conèixer l’objectiu de l’activitat, ha cedit l’ús del castell de forma gratuïta.

L’Associació La Sala d’Estar és un centre situat a Picanya, dedicat al benestar físic i mental a través d’activitats com a ioga, ‘mindfulness’ i teràpies alternatives. La dana del 29 d’octubre va provocar greus danys en les seues instal·lacions, que van deixar el centre inutilitzable. Els fons recaptats seran “essencials per a rehabilitar” este espai de referència per a la comunitat local.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Controlat un incendi en una planta de reciclatge de vehicles a Sagunt i un altre en una nau de suro a València

Els bombers del Consorci Provincial de València han controlat ràpidament un incendi en una planta de reciclatge de vehicles a Sagunt i un altre en una nau de fabricació de suro a Bonrepòs i Mirambell, els dos sense propagació greu.

València sortejarà 200 invitacions per a la mascletà nocturna del 2 de maig a l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà un sorteig de 200 invitacions per a presenciar la mascletà nocturna del 2 de maig, tret que substituïx al suspés per pluja el 5 de març.

La Generalitat avala la reobertura del Umbracle sense detectar irregularitats

La Generalitat confirma que no ha detectat irregularitats en la reobertura del Umbracle a la Ciutat de les Arts i les Ciències després d'una inspecció policial centrada en el compliment de l'ordenança acústica.

Detingut a Benissa un pròfug buscat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Benissa a un home de 39 anys reclamat per Polònia per pertànyer a una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en diversos països europeus. El detingut ha ingressat a la presó provisional a l'espera del seu lliurament.

Detingut a Benissa un pròfug reclamat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Benissa a un home de 39 anys buscat per Polònia per pertànyer a una organització criminal de tràfic de drogues a nivell europeu. El detingut va ingressar a la presó provisional mentres es tramita el seu lliurament.

Sant Jordi plena de solemnitat el dia central dels Moros i Cristians d’Alcoi

El dia de Sant Jordi es convertix en l'eix de la trilogia festera de Moros i Cristians d'Alcoi, amb actes religiosos i desfilades que mesclen devoció, tradició i ambient popular.

La Fe lidera la major xarxa d’investigació en leucèmia mieloide aguda amb més de 300 centres

La Fe coordina una xarxa internacional amb 300 centres i impulsa més de 120 assajos en leucèmia mieloide aguda.

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València