El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Èxit a la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH

En un nou any de competència acadèmica i innovació, les maquetes guanyadores del XX Concurs de Ponts de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) han deixat la seva empremta en la història de l’enginyeria i la creativitat universitària.

Sota el lema de la innovació i l’experimentació, El Chulo i Drakupuente s’han proclamat vencedors de la categoria de pes, amb la capacitat de suportar un impressionant total de 1.156 kg. Aquesta edició ha estat marcada per la participació entusiasta de l’alumnat, demostrant així el seu compromís amb l’excel·lència acadèmica.

El creador de El Chulo és l’estudiant del Grau en Enginyeria Elèctrica, Ángel Soler. Al seu costat, el grup de Drakupuente està format pels estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica: Daniel Gómez, Pedro Jesús Nicolás, Guillermo Rodríguez i Raúl Leonte. Ambdós equips han estat recompensats amb un premi de 700 euros cadascun, reconeixent així la seva creativitat i les seves habilitats tècniques.

En la mateixa modalitat, el tercer premi ha estat atorgat a l’equip que ha presentat la maqueta Aníbal Barca, format pels estudiants Javier Alonso, José Toledo i Francisco Molina, amb un pes que ha resistit fins a 508 kg. Aquest premi és de 250 euros i reconeix l’esforç i la dedicació dels participants.

La categoria de Mobilitat ha estat un altre dels punts àlgids del concurs, amb un premi únic de 600 euros atorgat per la maqueta Cèl·lula Procariota, presentada pel duo d’estudiants del Grau en Enginyeria Elèctrica Christian Fernández i Jorge Giménez.

En l’apartat d’Estètica, ha brillat el pont Nexus, obra dels estudiants de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i de Psicologia: Sergio Garrido, Natividad Blasco i Carla Selva, que han rebut també 600 euros. El segon premi, amb una dotació de 350 euros, ha estat per la maqueta Pont Sec, elaborada per les estudiants de Belles Arts Brenda Asensio i Alejandra Viudes. A més, l’estudiant del Grau en Fisioteràpia, Mario Durá, ha estat reconegut amb el tercer premi de 150 euros per la seva proposta El camí del Cid.

El Concurs de Ponts de la UMH no només promou la creativitat i l’aprenentatge pràctic, sinó que també fomenta un ambient d’unió i col·laboració entre els estudiants, allà on les idees prenen forma i es duen a terme amb èxit.

Últimes notícies

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.