12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Èxit a la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH

En un nou any de competència acadèmica i innovació, les maquetes guanyadores del XX Concurs de Ponts de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) han deixat la seva empremta en la història de l’enginyeria i la creativitat universitària.

Sota el lema de la innovació i l’experimentació, El Chulo i Drakupuente s’han proclamat vencedors de la categoria de pes, amb la capacitat de suportar un impressionant total de 1.156 kg. Aquesta edició ha estat marcada per la participació entusiasta de l’alumnat, demostrant així el seu compromís amb l’excel·lència acadèmica.

El creador de El Chulo és l’estudiant del Grau en Enginyeria Elèctrica, Ángel Soler. Al seu costat, el grup de Drakupuente està format pels estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica: Daniel Gómez, Pedro Jesús Nicolás, Guillermo Rodríguez i Raúl Leonte. Ambdós equips han estat recompensats amb un premi de 700 euros cadascun, reconeixent així la seva creativitat i les seves habilitats tècniques.

En la mateixa modalitat, el tercer premi ha estat atorgat a l’equip que ha presentat la maqueta Aníbal Barca, format pels estudiants Javier Alonso, José Toledo i Francisco Molina, amb un pes que ha resistit fins a 508 kg. Aquest premi és de 250 euros i reconeix l’esforç i la dedicació dels participants.

La categoria de Mobilitat ha estat un altre dels punts àlgids del concurs, amb un premi únic de 600 euros atorgat per la maqueta Cèl·lula Procariota, presentada pel duo d’estudiants del Grau en Enginyeria Elèctrica Christian Fernández i Jorge Giménez.

En l’apartat d’Estètica, ha brillat el pont Nexus, obra dels estudiants de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i de Psicologia: Sergio Garrido, Natividad Blasco i Carla Selva, que han rebut també 600 euros. El segon premi, amb una dotació de 350 euros, ha estat per la maqueta Pont Sec, elaborada per les estudiants de Belles Arts Brenda Asensio i Alejandra Viudes. A més, l’estudiant del Grau en Fisioteràpia, Mario Durá, ha estat reconegut amb el tercer premi de 150 euros per la seva proposta El camí del Cid.

El Concurs de Ponts de la UMH no només promou la creativitat i l’aprenentatge pràctic, sinó que també fomenta un ambient d’unió i col·laboració entre els estudiants, allà on les idees prenen forma i es duen a terme amb èxit.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.