El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Èxit a la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH

En un nou any de competència acadèmica i innovació, les maquetes guanyadores del XX Concurs de Ponts de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) han deixat la seva empremta en la història de l’enginyeria i la creativitat universitària.

Sota el lema de la innovació i l’experimentació, El Chulo i Drakupuente s’han proclamat vencedors de la categoria de pes, amb la capacitat de suportar un impressionant total de 1.156 kg. Aquesta edició ha estat marcada per la participació entusiasta de l’alumnat, demostrant així el seu compromís amb l’excel·lència acadèmica.

El creador de El Chulo és l’estudiant del Grau en Enginyeria Elèctrica, Ángel Soler. Al seu costat, el grup de Drakupuente està format pels estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica: Daniel Gómez, Pedro Jesús Nicolás, Guillermo Rodríguez i Raúl Leonte. Ambdós equips han estat recompensats amb un premi de 700 euros cadascun, reconeixent així la seva creativitat i les seves habilitats tècniques.

En la mateixa modalitat, el tercer premi ha estat atorgat a l’equip que ha presentat la maqueta Aníbal Barca, format pels estudiants Javier Alonso, José Toledo i Francisco Molina, amb un pes que ha resistit fins a 508 kg. Aquest premi és de 250 euros i reconeix l’esforç i la dedicació dels participants.

La categoria de Mobilitat ha estat un altre dels punts àlgids del concurs, amb un premi únic de 600 euros atorgat per la maqueta Cèl·lula Procariota, presentada pel duo d’estudiants del Grau en Enginyeria Elèctrica Christian Fernández i Jorge Giménez.

En l’apartat d’Estètica, ha brillat el pont Nexus, obra dels estudiants de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i de Psicologia: Sergio Garrido, Natividad Blasco i Carla Selva, que han rebut també 600 euros. El segon premi, amb una dotació de 350 euros, ha estat per la maqueta Pont Sec, elaborada per les estudiants de Belles Arts Brenda Asensio i Alejandra Viudes. A més, l’estudiant del Grau en Fisioteràpia, Mario Durá, ha estat reconegut amb el tercer premi de 150 euros per la seva proposta El camí del Cid.

El Concurs de Ponts de la UMH no només promou la creativitat i l’aprenentatge pràctic, sinó que també fomenta un ambient d’unió i col·laboració entre els estudiants, allà on les idees prenen forma i es duen a terme amb èxit.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.