El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Èxit a la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH

En un nou any de competència acadèmica i innovació, les maquetes guanyadores del XX Concurs de Ponts de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) han deixat la seva empremta en la història de l’enginyeria i la creativitat universitària.

Sota el lema de la innovació i l’experimentació, El Chulo i Drakupuente s’han proclamat vencedors de la categoria de pes, amb la capacitat de suportar un impressionant total de 1.156 kg. Aquesta edició ha estat marcada per la participació entusiasta de l’alumnat, demostrant així el seu compromís amb l’excel·lència acadèmica.

El creador de El Chulo és l’estudiant del Grau en Enginyeria Elèctrica, Ángel Soler. Al seu costat, el grup de Drakupuente està format pels estudiants del Grau en Enginyeria Mecànica: Daniel Gómez, Pedro Jesús Nicolás, Guillermo Rodríguez i Raúl Leonte. Ambdós equips han estat recompensats amb un premi de 700 euros cadascun, reconeixent així la seva creativitat i les seves habilitats tècniques.

En la mateixa modalitat, el tercer premi ha estat atorgat a l’equip que ha presentat la maqueta Aníbal Barca, format pels estudiants Javier Alonso, José Toledo i Francisco Molina, amb un pes que ha resistit fins a 508 kg. Aquest premi és de 250 euros i reconeix l’esforç i la dedicació dels participants.

La categoria de Mobilitat ha estat un altre dels punts àlgids del concurs, amb un premi únic de 600 euros atorgat per la maqueta Cèl·lula Procariota, presentada pel duo d’estudiants del Grau en Enginyeria Elèctrica Christian Fernández i Jorge Giménez.

En l’apartat d’Estètica, ha brillat el pont Nexus, obra dels estudiants de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i de Psicologia: Sergio Garrido, Natividad Blasco i Carla Selva, que han rebut també 600 euros. El segon premi, amb una dotació de 350 euros, ha estat per la maqueta Pont Sec, elaborada per les estudiants de Belles Arts Brenda Asensio i Alejandra Viudes. A més, l’estudiant del Grau en Fisioteràpia, Mario Durá, ha estat reconegut amb el tercer premi de 150 euros per la seva proposta El camí del Cid.

El Concurs de Ponts de la UMH no només promou la creativitat i l’aprenentatge pràctic, sinó que també fomenta un ambient d’unió i col·laboració entre els estudiants, allà on les idees prenen forma i es duen a terme amb èxit.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.