14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El Consell cessa el subsecretari de Justícia (Vox) al saber que va ser condemnat per violència de gènere

La portaveu del Consell ha comparegut després de la roda de premsa amb motiu de la reunió del Consell celebrat hui de manera extraordinària, ho ha fet acompanyada de la consellera de Justícia.

S’ha acordat el cessament del sotssecretari de la Conselleria de Justícia, Luis Manuel Martín Domínguez, arrel que va conéixer que l’any 2011 va ser condemnat per violència de gènere. La portaveu del Consell ha assenyalat que “es tracta d’una fallida absoluta de la confiança de la consellera de Justícia en no tindre coneixement d’este fet greu”.

Luis Manuel Martín Domínguez va ser nomenat com a sotssecretari de Justícia el passat 26 de juny. La consellera de Justícia ha decidit no revelar més detalls ni dels detalls de la condemna ni de com s’ha assabentat al·legant al fet que era “un tema personal” i per privacitat no ha fet més comentaris. Sí que ha assenyalat que prompte es procedirà al nomenament de la conselleria de Justícia i que ha sigut ella mateixa qui li ho ha traslladat al president Carlos Mazón per a proposar-li la seua destitució immediata.

Entre altres temes tractats en el Consell de hui ha estat l’expropiació forçosa de per a la millora del tram d’alta concentració accident situat Cortes de Pallás i com l’objectiu de millorar la seua comunicació. També a proposta de la consellera de Sanitat s’ha celebrat un acord marc per al subministrament de epoetines per 17,6 milions d’euros, necessaris per a tractar l’anèmia en pacients amb insuficiència renal o càncer.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.