El Consell cessa el subsecretari de Justícia (Vox) al saber que va ser condemnat per violència de gènere

La portaveu del Consell ha comparegut després de la roda de premsa amb motiu de la reunió del Consell celebrat hui de manera extraordinària, ho ha fet acompanyada de la consellera de Justícia.

S’ha acordat el cessament del sotssecretari de la Conselleria de Justícia, Luis Manuel Martín Domínguez, arrel que va conéixer que l’any 2011 va ser condemnat per violència de gènere. La portaveu del Consell ha assenyalat que «es tracta d’una fallida absoluta de la confiança de la consellera de Justícia en no tindre coneixement d’este fet greu».

Luis Manuel Martín Domínguez va ser nomenat com a sotssecretari de Justícia el passat 26 de juny. La consellera de Justícia ha decidit no revelar més detalls ni dels detalls de la condemna ni de com s’ha assabentat al·legant al fet que era «un tema personal» i per privacitat no ha fet més comentaris. Sí que ha assenyalat que prompte es procedirà al nomenament de la conselleria de Justícia i que ha sigut ella mateixa qui li ho ha traslladat al president Carlos Mazón per a proposar-li la seua destitució immediata.

Entre altres temes tractats en el Consell de hui ha estat l’expropiació forçosa de per a la millora del tram d’alta concentració accident situat Cortes de Pallás i com l’objectiu de millorar la seua comunicació. També a proposta de la consellera de Sanitat s’ha celebrat un acord marc per al subministrament de epoetines per 17,6 milions d’euros, necessaris per a tractar l’anèmia en pacients amb insuficiència renal o càncer.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.