El Consell ja està pagant les ajudes directes als afectats per l’incident del tren en l’incendi de Begís

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que la Generalitat està complint amb les persones afectades per l’incident del tren per l’incendi de Begís i ha recolzat «les ajudes directes compromeses per a cobrir despeses mèdiques o psicològics».

El cap del Consell ha explicat que ja s’han començat a abonar estes ajudes que beneficien en una primera resolució a «23 passatgers per un import total de 192.000 euros» que viatjaven en el tren 18506 afectat per l’incendi de Begís del 16 d’octubre agost del 2022 per a recolzar-los «a través d’un pagament únic» en les despeses de tractaments mèdics en els dos anys posteriors a l’incendi, tant físics com a psicològics.

Així mateix, el president ha indicat que estan tramitant nous expedients per a ampliar el nombre de beneficiaris d’esta ajuda directa. En este sentit, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb les persones damnificades que «havien sigut oblidades pel Botànic».

En concret, el decret de la Generalitat estableix que l’import de les ajudes és de 12.000 euros per a les persones passatgeres que van patir cremades o altres lesions, sent hospitalitzades i 6.000 euros per a les persones que no van requerir hospitalització. Així mateix, s’inclouen subvencions de 6.000 euros per a les persones que hagen rebut tractament psicològic. En les ajudes també s’inclouen les persones titulars dels drets hereditaris dels passatgers damnificats.

Estes ajudes són complementàries entre si, de manera que una persona que haja patit cremades o lesions i haja precisat tractament psicològic puga rebre fins a un màxim de 18.000 euros.

A més, estes ajudes són compatibles amb les quals puga engegar qualsevol altra entitat pública o privada.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.