El Consell ja està pagant les ajudes directes als afectats per l’incident del tren en l’incendi de Begís

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que la Generalitat està complint amb les persones afectades per l’incident del tren per l’incendi de Begís i ha recolzat «les ajudes directes compromeses per a cobrir despeses mèdiques o psicològics».

El cap del Consell ha explicat que ja s’han començat a abonar estes ajudes que beneficien en una primera resolució a «23 passatgers per un import total de 192.000 euros» que viatjaven en el tren 18506 afectat per l’incendi de Begís del 16 d’octubre agost del 2022 per a recolzar-los «a través d’un pagament únic» en les despeses de tractaments mèdics en els dos anys posteriors a l’incendi, tant físics com a psicològics.

Així mateix, el president ha indicat que estan tramitant nous expedients per a ampliar el nombre de beneficiaris d’esta ajuda directa. En este sentit, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb les persones damnificades que «havien sigut oblidades pel Botànic».

En concret, el decret de la Generalitat estableix que l’import de les ajudes és de 12.000 euros per a les persones passatgeres que van patir cremades o altres lesions, sent hospitalitzades i 6.000 euros per a les persones que no van requerir hospitalització. Així mateix, s’inclouen subvencions de 6.000 euros per a les persones que hagen rebut tractament psicològic. En les ajudes també s’inclouen les persones titulars dels drets hereditaris dels passatgers damnificats.

Estes ajudes són complementàries entre si, de manera que una persona que haja patit cremades o lesions i haja precisat tractament psicològic puga rebre fins a un màxim de 18.000 euros.

A més, estes ajudes són compatibles amb les quals puga engegar qualsevol altra entitat pública o privada.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.