11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

El Consell ja està pagant les ajudes directes als afectats per l’incident del tren en l’incendi de Begís

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que la Generalitat està complint amb les persones afectades per l’incident del tren per l’incendi de Begís i ha recolzat “les ajudes directes compromeses per a cobrir despeses mèdiques o psicològics”.

El cap del Consell ha explicat que ja s’han començat a abonar estes ajudes que beneficien en una primera resolució a “23 passatgers per un import total de 192.000 euros” que viatjaven en el tren 18506 afectat per l’incendi de Begís del 16 d’octubre agost del 2022 per a recolzar-los “a través d’un pagament únic” en les despeses de tractaments mèdics en els dos anys posteriors a l’incendi, tant físics com a psicològics.

Així mateix, el president ha indicat que estan tramitant nous expedients per a ampliar el nombre de beneficiaris d’esta ajuda directa. En este sentit, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb les persones damnificades que “havien sigut oblidades pel Botànic”.

En concret, el decret de la Generalitat estableix que l’import de les ajudes és de 12.000 euros per a les persones passatgeres que van patir cremades o altres lesions, sent hospitalitzades i 6.000 euros per a les persones que no van requerir hospitalització. Així mateix, s’inclouen subvencions de 6.000 euros per a les persones que hagen rebut tractament psicològic. En les ajudes també s’inclouen les persones titulars dels drets hereditaris dels passatgers damnificats.

Estes ajudes són complementàries entre si, de manera que una persona que haja patit cremades o lesions i haja precisat tractament psicològic puga rebre fins a un màxim de 18.000 euros.

A més, estes ajudes són compatibles amb les quals puga engegar qualsevol altra entitat pública o privada.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.