16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El Consell ja està pagant les ajudes directes als afectats per l’incident del tren en l’incendi de Begís

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que la Generalitat està complint amb les persones afectades per l’incident del tren per l’incendi de Begís i ha recolzat “les ajudes directes compromeses per a cobrir despeses mèdiques o psicològics”.

El cap del Consell ha explicat que ja s’han començat a abonar estes ajudes que beneficien en una primera resolució a “23 passatgers per un import total de 192.000 euros” que viatjaven en el tren 18506 afectat per l’incendi de Begís del 16 d’octubre agost del 2022 per a recolzar-los “a través d’un pagament únic” en les despeses de tractaments mèdics en els dos anys posteriors a l’incendi, tant físics com a psicològics.

Així mateix, el president ha indicat que estan tramitant nous expedients per a ampliar el nombre de beneficiaris d’esta ajuda directa. En este sentit, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb les persones damnificades que “havien sigut oblidades pel Botànic”.

En concret, el decret de la Generalitat estableix que l’import de les ajudes és de 12.000 euros per a les persones passatgeres que van patir cremades o altres lesions, sent hospitalitzades i 6.000 euros per a les persones que no van requerir hospitalització. Així mateix, s’inclouen subvencions de 6.000 euros per a les persones que hagen rebut tractament psicològic. En les ajudes també s’inclouen les persones titulars dels drets hereditaris dels passatgers damnificats.

Estes ajudes són complementàries entre si, de manera que una persona que haja patit cremades o lesions i haja precisat tractament psicològic puga rebre fins a un màxim de 18.000 euros.

A més, estes ajudes són compatibles amb les quals puga engegar qualsevol altra entitat pública o privada.

Últimes notícies

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.