El Consell ja està pagant les ajudes directes als afectats per l’incident del tren en l’incendi de Begís

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que la Generalitat està complint amb les persones afectades per l’incident del tren per l’incendi de Begís i ha recolzat “les ajudes directes compromeses per a cobrir despeses mèdiques o psicològics”.

El cap del Consell ha explicat que ja s’han començat a abonar estes ajudes que beneficien en una primera resolució a “23 passatgers per un import total de 192.000 euros” que viatjaven en el tren 18506 afectat per l’incendi de Begís del 16 d’octubre agost del 2022 per a recolzar-los “a través d’un pagament únic” en les despeses de tractaments mèdics en els dos anys posteriors a l’incendi, tant físics com a psicològics.

Així mateix, el president ha indicat que estan tramitant nous expedients per a ampliar el nombre de beneficiaris d’esta ajuda directa. En este sentit, ha reiterat el compromís de la Generalitat amb les persones damnificades que “havien sigut oblidades pel Botànic”.

En concret, el decret de la Generalitat estableix que l’import de les ajudes és de 12.000 euros per a les persones passatgeres que van patir cremades o altres lesions, sent hospitalitzades i 6.000 euros per a les persones que no van requerir hospitalització. Així mateix, s’inclouen subvencions de 6.000 euros per a les persones que hagen rebut tractament psicològic. En les ajudes també s’inclouen les persones titulars dels drets hereditaris dels passatgers damnificats.

Estes ajudes són complementàries entre si, de manera que una persona que haja patit cremades o lesions i haja precisat tractament psicològic puga rebre fins a un màxim de 18.000 euros.

A més, estes ajudes són compatibles amb les quals puga engegar qualsevol altra entitat pública o privada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.

Un Camí de Santiago sense mòbils per a ajudar adolescents a desconnectar

Huit adolescents recorreran cinc dies del Camí de Santiago sense telèfons ni xarxes socials en un programa terapèutic que busca reduir l'addicció al mòbil i recuperar les relacions cara a cara.