El conseller Valderrama defensa la tranquil·litat del servei 112 malgrat incidències mínimes

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha admès que hi ha hagut “algunes incidències puntuals mínimes” en el telèfon d’urgències 112 de la Comunitat Valenciana. Tanmateix, ha destacat que aquestes incidències no afecten en absolut la operativa del servei. “El personal tècnic s’encarrega de resoldre aquestes situacions de manera immediata“, ha afirmat Valderrama.

“És absolutament fals que les incidències derivades de la dana del 29 d’octubre persisteixen sis mesos després”, ha insistit. El conseller ha afirmat que els problemes més rellevants, com els d’afonia i posicionament, no són conseqüència de la gestió del 112, sinó que són deguts a problemes externs de les xarxes de telecomunicacions.

Valderrama ha explicat que una actualització del programari en el 112, efectuada el passat 21 d’octubre, va provocar “incidències puntuals” en el sistema d’informació geogràfica i en el sistema de xat que, segons afirma el conseller, van ser resoltes adequadament.

Pel que fa a les trucades, es van experimentar “problemes puntuals” durant les inundacions d’octubre. Valderrama va aclarir que durant un apagada elèctrica anterior, les posicions avançades no es visualitzaven a causa d’un tall en la infraestructura ministerial.

El conseller ha instat la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a garantir el bon funcionament de les telecomunicacions per facilitar les operacions dels serveis d’emergències.

A més, ha recalcat que les incidències actuals en l’112 són de “poca rellevància” i ha reiterat que no afecten l’operativa. Es tracta d’un procés de migració obligada a la xarxa IP que, en algunes ocasions, ha generat petites incidències.

Valderrama ha criticat els partits de l’oposició, en concret el PSPV i a Compromís, acusant-los de generar inseguretat i desinformació a la població, una pràctica que ell considera “irresponsable i indigne”. El conseller defensa que el servei 112 és un dels més robusts d’Espanya i valora la professionalitat dels treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Finalment, ha expressat que no consenteix que es difamini el treball dels professionals del 112 per obtenir profit polític, i ha mostrat el seu compromís a fer una “defensa fèrria” dels serveis d’emergències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.