El conseller Valderrama defensa la tranquil·litat del servei 112 malgrat incidències mínimes

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha admès que hi ha hagut «algunes incidències puntuals mínimes» en el telèfon d’urgències 112 de la Comunitat Valenciana. Tanmateix, ha destacat que aquestes incidències no afecten en absolut la operativa del servei. «El personal tècnic s’encarrega de resoldre aquestes situacions de manera immediata«, ha afirmat Valderrama.

«És absolutament fals que les incidències derivades de la dana del 29 d’octubre persisteixen sis mesos després», ha insistit. El conseller ha afirmat que els problemes més rellevants, com els d’afonia i posicionament, no són conseqüència de la gestió del 112, sinó que són deguts a problemes externs de les xarxes de telecomunicacions.

Valderrama ha explicat que una actualització del programari en el 112, efectuada el passat 21 d’octubre, va provocar «incidències puntuals» en el sistema d’informació geogràfica i en el sistema de xat que, segons afirma el conseller, van ser resoltes adequadament.

Pel que fa a les trucades, es van experimentar «problemes puntuals» durant les inundacions d’octubre. Valderrama va aclarir que durant un apagada elèctrica anterior, les posicions avançades no es visualitzaven a causa d’un tall en la infraestructura ministerial.

El conseller ha instat la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a garantir el bon funcionament de les telecomunicacions per facilitar les operacions dels serveis d’emergències.

A més, ha recalcat que les incidències actuals en l’112 són de «poca rellevància» i ha reiterat que no afecten l’operativa. Es tracta d’un procés de migració obligada a la xarxa IP que, en algunes ocasions, ha generat petites incidències.

Valderrama ha criticat els partits de l’oposició, en concret el PSPV i a Compromís, acusant-los de generar inseguretat i desinformació a la població, una pràctica que ell considera «irresponsable i indigne». El conseller defensa que el servei 112 és un dels més robusts d’Espanya i valora la professionalitat dels treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Finalment, ha expressat que no consenteix que es difamini el treball dels professionals del 112 per obtenir profit polític, i ha mostrat el seu compromís a fer una «defensa fèrria» dels serveis d’emergències.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.