El conseller Valderrama defensa la tranquil·litat del servei 112 malgrat incidències mínimes

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha admès que hi ha hagut «algunes incidències puntuals mínimes» en el telèfon d’urgències 112 de la Comunitat Valenciana. Tanmateix, ha destacat que aquestes incidències no afecten en absolut la operativa del servei. «El personal tècnic s’encarrega de resoldre aquestes situacions de manera immediata«, ha afirmat Valderrama.

«És absolutament fals que les incidències derivades de la dana del 29 d’octubre persisteixen sis mesos després», ha insistit. El conseller ha afirmat que els problemes més rellevants, com els d’afonia i posicionament, no són conseqüència de la gestió del 112, sinó que són deguts a problemes externs de les xarxes de telecomunicacions.

Valderrama ha explicat que una actualització del programari en el 112, efectuada el passat 21 d’octubre, va provocar «incidències puntuals» en el sistema d’informació geogràfica i en el sistema de xat que, segons afirma el conseller, van ser resoltes adequadament.

Pel que fa a les trucades, es van experimentar «problemes puntuals» durant les inundacions d’octubre. Valderrama va aclarir que durant un apagada elèctrica anterior, les posicions avançades no es visualitzaven a causa d’un tall en la infraestructura ministerial.

El conseller ha instat la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a garantir el bon funcionament de les telecomunicacions per facilitar les operacions dels serveis d’emergències.

A més, ha recalcat que les incidències actuals en l’112 són de «poca rellevància» i ha reiterat que no afecten l’operativa. Es tracta d’un procés de migració obligada a la xarxa IP que, en algunes ocasions, ha generat petites incidències.

Valderrama ha criticat els partits de l’oposició, en concret el PSPV i a Compromís, acusant-los de generar inseguretat i desinformació a la població, una pràctica que ell considera «irresponsable i indigne». El conseller defensa que el servei 112 és un dels més robusts d’Espanya i valora la professionalitat dels treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Finalment, ha expressat que no consenteix que es difamini el treball dels professionals del 112 per obtenir profit polític, i ha mostrat el seu compromís a fer una «defensa fèrria» dels serveis d’emergències.

Últimes notícies

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.