El conseller Valderrama defensa la tranquil·litat del servei 112 malgrat incidències mínimes

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha admès que hi ha hagut “algunes incidències puntuals mínimes” en el telèfon d’urgències 112 de la Comunitat Valenciana. Tanmateix, ha destacat que aquestes incidències no afecten en absolut la operativa del servei. “El personal tècnic s’encarrega de resoldre aquestes situacions de manera immediata“, ha afirmat Valderrama.

“És absolutament fals que les incidències derivades de la dana del 29 d’octubre persisteixen sis mesos després”, ha insistit. El conseller ha afirmat que els problemes més rellevants, com els d’afonia i posicionament, no són conseqüència de la gestió del 112, sinó que són deguts a problemes externs de les xarxes de telecomunicacions.

Valderrama ha explicat que una actualització del programari en el 112, efectuada el passat 21 d’octubre, va provocar “incidències puntuals” en el sistema d’informació geogràfica i en el sistema de xat que, segons afirma el conseller, van ser resoltes adequadament.

Pel que fa a les trucades, es van experimentar “problemes puntuals” durant les inundacions d’octubre. Valderrama va aclarir que durant un apagada elèctrica anterior, les posicions avançades no es visualitzaven a causa d’un tall en la infraestructura ministerial.

El conseller ha instat la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a garantir el bon funcionament de les telecomunicacions per facilitar les operacions dels serveis d’emergències.

A més, ha recalcat que les incidències actuals en l’112 són de “poca rellevància” i ha reiterat que no afecten l’operativa. Es tracta d’un procés de migració obligada a la xarxa IP que, en algunes ocasions, ha generat petites incidències.

Valderrama ha criticat els partits de l’oposició, en concret el PSPV i a Compromís, acusant-los de generar inseguretat i desinformació a la població, una pràctica que ell considera “irresponsable i indigne”. El conseller defensa que el servei 112 és un dels més robusts d’Espanya i valora la professionalitat dels treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Finalment, ha expressat que no consenteix que es difamini el treball dels professionals del 112 per obtenir profit polític, i ha mostrat el seu compromís a fer una “defensa fèrria” dels serveis d’emergències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.