12 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

El conseller Valderrama defensa la tranquil·litat del servei 112 malgrat incidències mínimes

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha admès que hi ha hagut “algunes incidències puntuals mínimes” en el telèfon d’urgències 112 de la Comunitat Valenciana. Tanmateix, ha destacat que aquestes incidències no afecten en absolut la operativa del servei. “El personal tècnic s’encarrega de resoldre aquestes situacions de manera immediata“, ha afirmat Valderrama.

“És absolutament fals que les incidències derivades de la dana del 29 d’octubre persisteixen sis mesos després”, ha insistit. El conseller ha afirmat que els problemes més rellevants, com els d’afonia i posicionament, no són conseqüència de la gestió del 112, sinó que són deguts a problemes externs de les xarxes de telecomunicacions.

Valderrama ha explicat que una actualització del programari en el 112, efectuada el passat 21 d’octubre, va provocar “incidències puntuals” en el sistema d’informació geogràfica i en el sistema de xat que, segons afirma el conseller, van ser resoltes adequadament.

Pel que fa a les trucades, es van experimentar “problemes puntuals” durant les inundacions d’octubre. Valderrama va aclarir que durant un apagada elèctrica anterior, les posicions avançades no es visualitzaven a causa d’un tall en la infraestructura ministerial.

El conseller ha instat la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a garantir el bon funcionament de les telecomunicacions per facilitar les operacions dels serveis d’emergències.

A més, ha recalcat que les incidències actuals en l’112 són de “poca rellevància” i ha reiterat que no afecten l’operativa. Es tracta d’un procés de migració obligada a la xarxa IP que, en algunes ocasions, ha generat petites incidències.

Valderrama ha criticat els partits de l’oposició, en concret el PSPV i a Compromís, acusant-los de generar inseguretat i desinformació a la població, una pràctica que ell considera “irresponsable i indigne”. El conseller defensa que el servei 112 és un dels més robusts d’Espanya i valora la professionalitat dels treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE).

Finalment, ha expressat que no consenteix que es difamini el treball dels professionals del 112 per obtenir profit polític, i ha mostrat el seu compromís a fer una “defensa fèrria” dels serveis d’emergències.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.