El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors per a eliminar àrees de canyar

CASTELLÓ, 13 (EUROPA PRESS)-

El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors d’eliminació de zones de canyar presents en el paratge fluvial del riu. El projecte ha sigut un dels principals temes que s’han abordat a la Junta de Govern del Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars, que s’ha mantingut una reunió telemàtica este matí presidit per l’alcalde de Borriana, Jorge Monferrer Daudí.

Així doncs, l’estratègia llançada pel Consorci ha començat ja: la Guarderia Rural ha treballat en la redacció d’un informe mitjançant el qual s’han detectat les zones més propícies per a l’eliminació de canyes, una espècie invasora que atempta contra el paisatge de ribera i la seua salut ambiental. D’aquesta manera, s’han localitzat petits focus en l’àrea de Borriana, així com àrees més extenses i proclius per a desencañar en els termes de Vila-real i Almassora.

Esta actuació s’està dissenyant baix criteris que identifiquen zones on les canyes obstruïsquen la visibilitat de l’entorn o causen competència a altres espècies vegetals. Així, la reunió ha servit per a incloure un nou criteri dirigit a la seguretat de les persones i animals, tenint en compte aspectes com la prevenció d’incendis i la proximitat amb vies de ferrocarril o carreteres amb pes important en la zona.

L’eliminació de canyes desencadenarà un estalvi hídric substancial per als recursos que disposa el riu i el seu paratge. Les zones de canyar consumixen proporcions d’aigua molt altes que serien beneficioses per a la resta de fauna i flora del Paisatge Protegit. Així doncs, també s’eliminarà una amenaça directa a espècies vegetals autòctones.

Esta actuació llançada pel Consorci és addicional a una que ja està aprovada per al pròxim any i que escometrà Global Nature, dedicada a eliminar focus extensos de canyes, una actuació mitjançant la qual es conservarà i preservarà la biodiversitat.

D’altra banda, durant la Junta de Govern s’han aprovat els comptes generals del 2023 per unanimitat, que es presentaran pròximament als òrgans corresponents. El Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars està integrat pels ajuntaments de Borriana, Vila-real i Almassora, la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.