El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors per a eliminar àrees de canyar

CASTELLÓ, 13 (EUROPA PRESS)-

El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors d’eliminació de zones de canyar presents en el paratge fluvial del riu. El projecte ha sigut un dels principals temes que s’han abordat a la Junta de Govern del Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars, que s’ha mantingut una reunió telemàtica este matí presidit per l’alcalde de Borriana, Jorge Monferrer Daudí.

Així doncs, l’estratègia llançada pel Consorci ha començat ja: la Guarderia Rural ha treballat en la redacció d’un informe mitjançant el qual s’han detectat les zones més propícies per a l’eliminació de canyes, una espècie invasora que atempta contra el paisatge de ribera i la seua salut ambiental. D’aquesta manera, s’han localitzat petits focus en l’àrea de Borriana, així com àrees més extenses i proclius per a desencañar en els termes de Vila-real i Almassora.

Esta actuació s’està dissenyant baix criteris que identifiquen zones on les canyes obstruïsquen la visibilitat de l’entorn o causen competència a altres espècies vegetals. Així, la reunió ha servit per a incloure un nou criteri dirigit a la seguretat de les persones i animals, tenint en compte aspectes com la prevenció d’incendis i la proximitat amb vies de ferrocarril o carreteres amb pes important en la zona.

L’eliminació de canyes desencadenarà un estalvi hídric substancial per als recursos que disposa el riu i el seu paratge. Les zones de canyar consumixen proporcions d’aigua molt altes que serien beneficioses per a la resta de fauna i flora del Paisatge Protegit. Així doncs, també s’eliminarà una amenaça directa a espècies vegetals autòctones.

Esta actuació llançada pel Consorci és addicional a una que ja està aprovada per al pròxim any i que escometrà Global Nature, dedicada a eliminar focus extensos de canyes, una actuació mitjançant la qual es conservarà i preservarà la biodiversitat.

D’altra banda, durant la Junta de Govern s’han aprovat els comptes generals del 2023 per unanimitat, que es presentaran pròximament als òrgans corresponents. El Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars està integrat pels ajuntaments de Borriana, Vila-real i Almassora, la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.