El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors per a eliminar àrees de canyar

CASTELLÓ, 13 (EUROPA PRESS)-

El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors d’eliminació de zones de canyar presents en el paratge fluvial del riu. El projecte ha sigut un dels principals temes que s’han abordat a la Junta de Govern del Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars, que s’ha mantingut una reunió telemàtica este matí presidit per l’alcalde de Borriana, Jorge Monferrer Daudí.

Així doncs, l’estratègia llançada pel Consorci ha començat ja: la Guarderia Rural ha treballat en la redacció d’un informe mitjançant el qual s’han detectat les zones més propícies per a l’eliminació de canyes, una espècie invasora que atempta contra el paisatge de ribera i la seua salut ambiental. D’aquesta manera, s’han localitzat petits focus en l’àrea de Borriana, així com àrees més extenses i proclius per a desencañar en els termes de Vila-real i Almassora.

Esta actuació s’està dissenyant baix criteris que identifiquen zones on les canyes obstruïsquen la visibilitat de l’entorn o causen competència a altres espècies vegetals. Així, la reunió ha servit per a incloure un nou criteri dirigit a la seguretat de les persones i animals, tenint en compte aspectes com la prevenció d’incendis i la proximitat amb vies de ferrocarril o carreteres amb pes important en la zona.

L’eliminació de canyes desencadenarà un estalvi hídric substancial per als recursos que disposa el riu i el seu paratge. Les zones de canyar consumixen proporcions d’aigua molt altes que serien beneficioses per a la resta de fauna i flora del Paisatge Protegit. Així doncs, també s’eliminarà una amenaça directa a espècies vegetals autòctones.

Esta actuació llançada pel Consorci és addicional a una que ja està aprovada per al pròxim any i que escometrà Global Nature, dedicada a eliminar focus extensos de canyes, una actuació mitjançant la qual es conservarà i preservarà la biodiversitat.

D’altra banda, durant la Junta de Govern s’han aprovat els comptes generals del 2023 per unanimitat, que es presentaran pròximament als òrgans corresponents. El Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars està integrat pels ajuntaments de Borriana, Vila-real i Almassora, la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.