El fiscal demana 3 anys i 3 mesos per a un fals psicòleg per agredir sexualment a una companya de pis

La Fiscalia sol·licita 3 anys i 3 mesos de presó per a un home que, segons l’acusació, es va fer passar per psicòleg i va agredir sexualment a una dona amb la qual convivia en una vivenda compartida d’Alacant. A més, demana una multa de 15 mesos amb una quota diària de 6 euros per un delicte d’intrusisme professional. Abans del juí, l’acusat va depositar 6.000 euros en concepte de responsabilitat civil, gest que l’acusació pública considera reparació del mal i que es valora com a atenuant. El juí s’ha celebrat en l’Audiència d’Alacant i ha quedat vist per a sentència.

Segons el relat acusatori, el processament es va presentar davant la víctima com a psicòleg terapeuta malgrat no comptar amb la titulació exigida ni la col·legiació corresponent. Aprofitant eixa aparença d’especialització, li va oferir ajuda per al seu insomni i li va recomanar prendre benzodiazepines, fàrmacs amb efecte hipnòtic que induïxen somnolència i disminuïxen la capacitat de reacció. La convivència en la mateixa casa va facilitar un tracte freqüent i la creació d’un vincle de confiança.

Com es guanye la confiança

El dia dels fets, la fiscalia sosté que l’acusat va indicar a la dona que ingerira tres pastilles i a la seua parella una, i que dormiren en habitacions separades per a afavorir el descans. Segons eixa versió, entorn de les 2.00 de la matinada l’home va entrar a l’habitació de la víctima i la va agredir sexualment quan ella es trobava semiinconsciente. L’ús d’una dosi elevada, d’acord amb el peritatge, hauria accentuat els efectes sedants i, per tant, la vulnerabilitat de l’afectada.

L’acusat va negar haver comés una agressió sexual. Va afirmar que va acudir al dormitori per a comprovar com es trobava la dona després d’haver pres les pastilles, que la va despertar i que es va produir una conversa i un acostament personal, sense violència ni abús. També va rebutjar haver-se presentat com a psicòleg terapeuta professional: va dir que no ha treballat com a tal ni al seu país d’origen ni a Espanya, encara que va assegurar disposar d’un diploma de psicologia infantil cursat durant dos anys.

Versions oposades i proves pericials

Respecte a la seua presència en una web i en xarxes socials identificat com a psicòleg terapeuta, l’encausat va defendre que es tractava de categories per a difondre àrees de coneixement i donar-se a conéixer en la comunitat estrangera, no d’una acreditació professional. Va declarar així mateix la parella de la víctima, que va subratllar la confiança depositada en l’acusat després de més d’una dècada de relació personal. Un agent de policia va confirmar que, després de les comprovacions, l’home no figurava col·legiat com a psicòleg ni com a metge.

El perit forense va explicar que les pastilles recomanades es comercialitzen en dosis de 5 i 10 mil·ligrams i que la quantitat diària màxima recomanable és de 10 mil·ligrams. Per això, la ingesta de tres comprimits resultaria una dosi alta. Este extrem recolza, segons el parer de l’acusació, que la víctima es trobara en un estat de somnolència acusat quan es van produir els fets. La causa queda ara pendent de la valoració del tribunal, que haurà de determinar si s’acredita l’agressió sexual i l’intrusisme.

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.