El Govern anuncia la creació d’un Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha anunciat hui dimecres la creació d’un Alt Comissionat, amb estructura funcional, específica i reforçada, per a l’agilitació i la “ràpida resposta” en la reconstrucció de les zones afectades per la DANA, especialment a València, una figura que ja es va crear per a treballar en la restauració de la illa de la Palma després de l’erupció del volcà.

Durant la seua compareixença en el Ple del Congrés per a parlar sobre la gestió del Govern central en la DANA, el ministre Torres ha reivindicat la comissió interministerial creada per a este efecte, així com els grups interns de treball, als quals se sumarà este Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades.

Esta figura s’aprovarà al Consell de Ministres, encara que el ministre Torres no ha detallat quan es crearà, però si que ha explicat que l’Alt Comissionat tindrà “una estructura funcionarial, específica i reforçada per a l’agilitació i ràpida resposta”.

“Totes les mesures, instruments i capacitats precises per a donar el millor des de l’Administració. Parlant de la reconstrucció: decrets, lleis immediates, ajudes de la Unió Europea, fons econòmics necessaris sense precedents quant a la seua quantia, amb diferents paquets econòmics”, ha reivindicat Torres.

Al seu juí, Espanya s’enfronta a “un drama que és històric, davant d’un repte descomunal, i no cap l’autocomplaença” doncs sosté que “hi haurà errors” i “accions que pogueren ser millorables”, però ha demanat “estar a l’altura”. “Estiguem, senyories, a l’altura –ha emplaçat–. A les víctimes, als familiars, als voluntaris, als servidors públics i a tota la ciutadania, li’l devem”.

JA ES VA FER AMB LA PALMA

La figura de l’Alt Comissionat per a la reconstrucció ja s’ha dut a terme durant el Govern de Pedro Sánchez, més concretament després de l’erupció del volcà de la illa de la Palma fa ja més de tres anys.

En el moment de la creació d’este Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma, allà per juny del 2022, esta figura va pertànyer al Ministeri de la Presidència i la va ostentar el que anara secretari d’Estat d’Hisenda Héctor Izquierdo.

No obstant això, amb l’arribada d’Ángel Víctor Torres al Ministeri de Política Territorial, el Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma es va incorporar al seu departament i ho va començar a coordinar Antonio Olivera, que al seu torn també és director de gabinet del ministre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.