El Govern anuncia la creació d’un Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades

Ejemplo de shortcode con estilo
El ministre Ángel Víctor Torres ha anunciat la creació d'un Alt Comissionat per a accelerar la reconstrucció de les zones afectades per la DANA a València. Aquest nou òrgan, amb estructura específica, s'aprovarà al Consell de Ministres per gestionar ajudes i recursos necessaris.

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha anunciat hui dimecres la creació d’un Alt Comissionat, amb estructura funcional, específica i reforçada, per a l’agilitació i la «ràpida resposta» en la reconstrucció de les zones afectades per la DANA, especialment a València, una figura que ja es va crear per a treballar en la restauració de la illa de la Palma després de l’erupció del volcà.

Durant la seua compareixença en el Ple del Congrés per a parlar sobre la gestió del Govern central en la DANA, el ministre Torres ha reivindicat la comissió interministerial creada per a este efecte, així com els grups interns de treball, als quals se sumarà este Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades.

Esta figura s’aprovarà al Consell de Ministres, encara que el ministre Torres no ha detallat quan es crearà, però si que ha explicat que l’Alt Comissionat tindrà «una estructura funcionarial, específica i reforçada per a l’agilitació i ràpida resposta».

«Totes les mesures, instruments i capacitats precises per a donar el millor des de l’Administració. Parlant de la reconstrucció: decrets, lleis immediates, ajudes de la Unió Europea, fons econòmics necessaris sense precedents quant a la seua quantia, amb diferents paquets econòmics», ha reivindicat Torres.

Al seu juí, Espanya s’enfronta a «un drama que és històric, davant d’un repte descomunal, i no cap l’autocomplaença» doncs sosté que «hi haurà errors» i «accions que pogueren ser millorables», però ha demanat «estar a l’altura». «Estiguem, senyories, a l’altura –ha emplaçat–. A les víctimes, als familiars, als voluntaris, als servidors públics i a tota la ciutadania, li’l devem».

JA ES VA FER AMB LA PALMA

La figura de l’Alt Comissionat per a la reconstrucció ja s’ha dut a terme durant el Govern de Pedro Sánchez, més concretament després de l’erupció del volcà de la illa de la Palma fa ja més de tres anys.

En el moment de la creació d’este Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma, allà per juny del 2022, esta figura va pertànyer al Ministeri de la Presidència i la va ostentar el que anara secretari d’Estat d’Hisenda Héctor Izquierdo.

No obstant això, amb l’arribada d’Ángel Víctor Torres al Ministeri de Política Territorial, el Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma es va incorporar al seu departament i ho va començar a coordinar Antonio Olivera, que al seu torn també és director de gabinet del ministre.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.