El Govern anuncia la creació d’un Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha anunciat hui dimecres la creació d’un Alt Comissionat, amb estructura funcional, específica i reforçada, per a l’agilitació i la «ràpida resposta» en la reconstrucció de les zones afectades per la DANA, especialment a València, una figura que ja es va crear per a treballar en la restauració de la illa de la Palma després de l’erupció del volcà.

Durant la seua compareixença en el Ple del Congrés per a parlar sobre la gestió del Govern central en la DANA, el ministre Torres ha reivindicat la comissió interministerial creada per a este efecte, així com els grups interns de treball, als quals se sumarà este Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades.

Esta figura s’aprovarà al Consell de Ministres, encara que el ministre Torres no ha detallat quan es crearà, però si que ha explicat que l’Alt Comissionat tindrà «una estructura funcionarial, específica i reforçada per a l’agilitació i ràpida resposta».

«Totes les mesures, instruments i capacitats precises per a donar el millor des de l’Administració. Parlant de la reconstrucció: decrets, lleis immediates, ajudes de la Unió Europea, fons econòmics necessaris sense precedents quant a la seua quantia, amb diferents paquets econòmics», ha reivindicat Torres.

Al seu juí, Espanya s’enfronta a «un drama que és històric, davant d’un repte descomunal, i no cap l’autocomplaença» doncs sosté que «hi haurà errors» i «accions que pogueren ser millorables», però ha demanat «estar a l’altura». «Estiguem, senyories, a l’altura –ha emplaçat–. A les víctimes, als familiars, als voluntaris, als servidors públics i a tota la ciutadania, li’l devem».

JA ES VA FER AMB LA PALMA

La figura de l’Alt Comissionat per a la reconstrucció ja s’ha dut a terme durant el Govern de Pedro Sánchez, més concretament després de l’erupció del volcà de la illa de la Palma fa ja més de tres anys.

En el moment de la creació d’este Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma, allà per juny del 2022, esta figura va pertànyer al Ministeri de la Presidència i la va ostentar el que anara secretari d’Estat d’Hisenda Héctor Izquierdo.

No obstant això, amb l’arribada d’Ángel Víctor Torres al Ministeri de Política Territorial, el Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma es va incorporar al seu departament i ho va començar a coordinar Antonio Olivera, que al seu torn també és director de gabinet del ministre.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.