El Govern anuncia la creació d’un Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha anunciat hui dimecres la creació d’un Alt Comissionat, amb estructura funcional, específica i reforçada, per a l’agilitació i la «ràpida resposta» en la reconstrucció de les zones afectades per la DANA, especialment a València, una figura que ja es va crear per a treballar en la restauració de la illa de la Palma després de l’erupció del volcà.

Durant la seua compareixença en el Ple del Congrés per a parlar sobre la gestió del Govern central en la DANA, el ministre Torres ha reivindicat la comissió interministerial creada per a este efecte, així com els grups interns de treball, als quals se sumarà este Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades.

Esta figura s’aprovarà al Consell de Ministres, encara que el ministre Torres no ha detallat quan es crearà, però si que ha explicat que l’Alt Comissionat tindrà «una estructura funcionarial, específica i reforçada per a l’agilitació i ràpida resposta».

«Totes les mesures, instruments i capacitats precises per a donar el millor des de l’Administració. Parlant de la reconstrucció: decrets, lleis immediates, ajudes de la Unió Europea, fons econòmics necessaris sense precedents quant a la seua quantia, amb diferents paquets econòmics», ha reivindicat Torres.

Al seu juí, Espanya s’enfronta a «un drama que és històric, davant d’un repte descomunal, i no cap l’autocomplaença» doncs sosté que «hi haurà errors» i «accions que pogueren ser millorables», però ha demanat «estar a l’altura». «Estiguem, senyories, a l’altura –ha emplaçat–. A les víctimes, als familiars, als voluntaris, als servidors públics i a tota la ciutadania, li’l devem».

JA ES VA FER AMB LA PALMA

La figura de l’Alt Comissionat per a la reconstrucció ja s’ha dut a terme durant el Govern de Pedro Sánchez, més concretament després de l’erupció del volcà de la illa de la Palma fa ja més de tres anys.

En el moment de la creació d’este Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma, allà per juny del 2022, esta figura va pertànyer al Ministeri de la Presidència i la va ostentar el que anara secretari d’Estat d’Hisenda Héctor Izquierdo.

No obstant això, amb l’arribada d’Ángel Víctor Torres al Ministeri de Política Territorial, el Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma es va incorporar al seu departament i ho va començar a coordinar Antonio Olivera, que al seu torn també és director de gabinet del ministre.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.