9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El Govern anuncia la creació d’un Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha anunciat hui dimecres la creació d’un Alt Comissionat, amb estructura funcional, específica i reforçada, per a l’agilitació i la “ràpida resposta” en la reconstrucció de les zones afectades per la DANA, especialment a València, una figura que ja es va crear per a treballar en la restauració de la illa de la Palma després de l’erupció del volcà.

Durant la seua compareixença en el Ple del Congrés per a parlar sobre la gestió del Govern central en la DANA, el ministre Torres ha reivindicat la comissió interministerial creada per a este efecte, així com els grups interns de treball, als quals se sumarà este Alt Comissionat per a la reconstrucció de les zones afectades.

Esta figura s’aprovarà al Consell de Ministres, encara que el ministre Torres no ha detallat quan es crearà, però si que ha explicat que l’Alt Comissionat tindrà “una estructura funcionarial, específica i reforçada per a l’agilitació i ràpida resposta”.

“Totes les mesures, instruments i capacitats precises per a donar el millor des de l’Administració. Parlant de la reconstrucció: decrets, lleis immediates, ajudes de la Unió Europea, fons econòmics necessaris sense precedents quant a la seua quantia, amb diferents paquets econòmics”, ha reivindicat Torres.

Al seu juí, Espanya s’enfronta a “un drama que és històric, davant d’un repte descomunal, i no cap l’autocomplaença” doncs sosté que “hi haurà errors” i “accions que pogueren ser millorables”, però ha demanat “estar a l’altura”. “Estiguem, senyories, a l’altura –ha emplaçat–. A les víctimes, als familiars, als voluntaris, als servidors públics i a tota la ciutadania, li’l devem”.

JA ES VA FER AMB LA PALMA

La figura de l’Alt Comissionat per a la reconstrucció ja s’ha dut a terme durant el Govern de Pedro Sánchez, més concretament després de l’erupció del volcà de la illa de la Palma fa ja més de tres anys.

En el moment de la creació d’este Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma, allà per juny del 2022, esta figura va pertànyer al Ministeri de la Presidència i la va ostentar el que anara secretari d’Estat d’Hisenda Héctor Izquierdo.

No obstant això, amb l’arribada d’Ángel Víctor Torres al Ministeri de Política Territorial, el Comissionat per a la reconstrucció de la illa de la Palma es va incorporar al seu departament i ho va començar a coordinar Antonio Olivera, que al seu torn també és director de gabinet del ministre.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.