16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El govern de València promou el diàleg entre floristes i la mascletà del Dia de la Mare

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de València, presidit per María José Catalá (PP), ha subratllat el diàleg entre l’administració i els floristes per fer possible la mascletà del Dia de la Mare, que tindrà lloc el pròxim 4 de maig a la plaça de l’Ajuntament. Aquesta festivitat coincideix amb un dia especialment important per als floristes, ja que habitualment registren un elevat volum de vendes de flors.

La comunicació per aconseguir un consens majoritari va ser abordada durant una roda de premsa per part del portaveu municipal, Juan Carlos Caballero. Els floristes, inicialment preocupats per les limitacions d’accés a causa del cordó de seguretat, s’han manifestat satisfets amb l’acord. El consistori es compromet a establir un protocol flexible que respecti tant la seguretat pública com l’activitat comercial dels venedors de flors.

Aquesta situació es presenta després que la mascletà hagués estat suspesa durant les últimes Falles a causa d’intenses pluges. Caballero ha comentat que es busca festejar la importància del Dia de la Mare amb un espectacle pirotècnic, a semblança del que es fa durant el Dia del Pare amb la celebració de la gran mascletà de les Falles.

Malgrat les expectatives amb la gran afluència de públic, l’Ajuntament ha garantit que l’accés a les floristeries serà el mínim possible per a garantir la seguretat de tots els assistents, preparant adequadament la logística per tal que els floristes no es vegin perjudicats en les seves vendes.

Els floristes i l’Ajuntament han mostrat el seu compromís per fer d’aquest dia una celebració exitosa, defensant que aquesta mobilitat de gent no només potenciarà l’espectacle, sinó que també facilitarà l’increment en les vendes de flors, beneficiant així el comerç local.

Finalment, Juan Carlos Caballero ha reiterat que l’objectiu és garantir que el Dia de la Mare se celebri adequadament, amb una espectacular mascletà i la possibilitat que els clients compren flors per a commemorar aquesta jornada tan significativa.

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.