14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El govern de València promou el diàleg entre floristes i la mascletà del Dia de la Mare

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de València, presidit per María José Catalá (PP), ha subratllat el diàleg entre l’administració i els floristes per fer possible la mascletà del Dia de la Mare, que tindrà lloc el pròxim 4 de maig a la plaça de l’Ajuntament. Aquesta festivitat coincideix amb un dia especialment important per als floristes, ja que habitualment registren un elevat volum de vendes de flors.

La comunicació per aconseguir un consens majoritari va ser abordada durant una roda de premsa per part del portaveu municipal, Juan Carlos Caballero. Els floristes, inicialment preocupats per les limitacions d’accés a causa del cordó de seguretat, s’han manifestat satisfets amb l’acord. El consistori es compromet a establir un protocol flexible que respecti tant la seguretat pública com l’activitat comercial dels venedors de flors.

Aquesta situació es presenta després que la mascletà hagués estat suspesa durant les últimes Falles a causa d’intenses pluges. Caballero ha comentat que es busca festejar la importància del Dia de la Mare amb un espectacle pirotècnic, a semblança del que es fa durant el Dia del Pare amb la celebració de la gran mascletà de les Falles.

Malgrat les expectatives amb la gran afluència de públic, l’Ajuntament ha garantit que l’accés a les floristeries serà el mínim possible per a garantir la seguretat de tots els assistents, preparant adequadament la logística per tal que els floristes no es vegin perjudicats en les seves vendes.

Els floristes i l’Ajuntament han mostrat el seu compromís per fer d’aquest dia una celebració exitosa, defensant que aquesta mobilitat de gent no només potenciarà l’espectacle, sinó que també facilitarà l’increment en les vendes de flors, beneficiant així el comerç local.

Finalment, Juan Carlos Caballero ha reiterat que l’objectiu és garantir que el Dia de la Mare se celebri adequadament, amb una espectacular mascletà i la possibilitat que els clients compren flors per a commemorar aquesta jornada tan significativa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.