El Govern Espanyol Intensifica la Lluita Contra Incendis Forestals amb un Dispositiu Reforçat per a l’Estiu 2025

El dispositiu estatal de lluita contra incendis forestals que s’implantarà durant l’estiu de 2025 estarà dotat amb 53 mitjans aeris i 10 Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF), un reforç que arriba en un moment crític.

Des de Madrid, s’ha informat que la Unitat Militar d’Emergències (UME) desplegarà 1.400 militars en diverses localitzacions com Madrid, Sevilla, València, Zaragoza, Léon i Canàries per a intervencions directes. El Govern reconeix que, amb les temperatures augmentant i la massa forestal creixent a conseqüència de les recents pluges intenses, la situació és més delicada que mai.

En una roda de premsa celebrada al 43 Grup de la Base Aèria de Torrejón (Madrid), la vicepresidenta Sara Aagesen i la ministra de Defensa, Margarita Robles, van fer èmfasi en la necessitat d’aquest reforç per garantir la necessitat de protegir l’entorn natural i la seguretat ciutadana davant la creixent amenaça dels incendis forestals.

Aagesen va recordar que, malgrat que l’extinció d’incendis és responsabilitat de les comunitats autònomes, l’Estat augmenta les seues capacitats per fer front a qualsevol emergència. Va assenyalar que les brigades forestals són capaces d’actuar en el 70% dels grans incendis, amb mitjans aeris mobilitzats en el 85% d’ells.

A més, destaca que la millora en els equips de treball i la formació dels professionals són clau per minimitzar els danys derivats d’aquests incendis, ja que Espanya és especialment vulnerable al canvi climàtic. «La col·laboració entre ministeris i administracions permet multiplicar la capacitat de reacció davant desastres naturals», va indicar.

En referència a la recent adquisició de set aeronaus del nou model DHC 515, que han estat finançades parcialment amb fons europeus, Aagesen va explicar que aquestes aeronaves poden carregar fins a 7.000 litres d’aigua, millorant així la seva eficàcia en les operacions d’extinció.

Per a la campanya d’estiu del 2025, el MITECO implementarà un dispositiu consolidat amb 53 mitjans aeris, 4 Equips de Prevenció Integral d’Incendis Forestals (EPRIF) i 7 Unitats Mòbils d’Anàlisi i Planificació (UMAP). Voldrà dir no sols un reforç estacional, sinó també un contingent permanent que ha estat en operació durant l’hivern.

En total, el Govern destinarà 61 milions d’euros del Pla de Recuperació per millorar les infraestructures de les deu bases BRIF, amb l’objectiu de optimitzar les instal·lacions i les condicions laborals dels equips d’extinció.

Últimes notícies

Les pluges obliguen Alfafar a vigilar el clavegueram per sobrecàrregues puntuals

L’Ajuntament d’Alfafar manté la vigilància sobre el sistema de clavegueram després de registres puntuals de sobrecàrrega i acumulació d’aigua en alguns carrers.

Pérez Llorca defensa l’Es-Alert a la Comunitat Valenciana i remarca que es va enviar per previsió d’avingudes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat l’enviament de l’Es-Alert per criteris tècnics i de prevenció davant un possible augment del cabal dels barrancs, malgrat que només hi havia avís taronja.

Els municipis afectats per la dana superen una nit de fortes pluges sense danys greus

Paiporta, Torrent, Aldaia, Alaquàs, Alfafar i Utiel han patit fortes trombes d’aigua i incidències puntuals, però han superat la nit sense danys greus. La principal preocupació s’ha centrat en els barrancs i el clavegueram.

Les incidències de Metrovalencia per les pluges afecten sobretot les línies 1 i 2

Les pluges han provocat este dimecres incidències a Metrovalencia, sobretot en les línies 1 i 2, amb retards i algunes supressions puntuals però mantenint la circulació en metro i tramvia.

Messi impulsa el nou projecte de l’Eldense i convenç Calleja per a la banqueta

Javier Calleja ha assumit la banqueta de l’Eldense fins a 2028 i assegura que l’entrada de Lionel Messi com a nou propietari ha sigut clau per a acceptar el repte i per al creixement del club alacantí.

Per què la Generalitat ha enviat l’avís Es_Alert per risc de desbordaments

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha explicat que l’Es_Alert enviat anit a les 22.08 hores va ser un avís executiu per l’augment sobtat d’incidències per les fortes pluges i el risc real de desbordament de barrancs com el Carraixet, el Poyo i la Saleta.

El clavegueram danyat per la DANA continua sense reparar-se i el Govern deixa sols els ajuntaments

Quasi dos anys després de la DANA, el clavegueram continua danyat i el Govern deixa sols els ajuntaments.

Bernabé retreu a l’Ajuntament de València que no activara abans el Cecopal per les fortes pluges

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha lamentat que l’Ajuntament de València no convocara abans el Cecopal durant l’episodi intens de pluges i ha demanat més previsió davant les alertes meteorològiques.