El Govern Espanyol Intensifica la Lluita Contra Incendis Forestals amb un Dispositiu Reforçat per a l’Estiu 2025

El dispositiu estatal de lluita contra incendis forestals que s’implantarà durant l’estiu de 2025 estarà dotat amb 53 mitjans aeris i 10 Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF), un reforç que arriba en un moment crític.

Des de Madrid, s’ha informat que la Unitat Militar d’Emergències (UME) desplegarà 1.400 militars en diverses localitzacions com Madrid, Sevilla, València, Zaragoza, Léon i Canàries per a intervencions directes. El Govern reconeix que, amb les temperatures augmentant i la massa forestal creixent a conseqüència de les recents pluges intenses, la situació és més delicada que mai.

En una roda de premsa celebrada al 43 Grup de la Base Aèria de Torrejón (Madrid), la vicepresidenta Sara Aagesen i la ministra de Defensa, Margarita Robles, van fer èmfasi en la necessitat d’aquest reforç per garantir la necessitat de protegir l’entorn natural i la seguretat ciutadana davant la creixent amenaça dels incendis forestals.

Aagesen va recordar que, malgrat que l’extinció d’incendis és responsabilitat de les comunitats autònomes, l’Estat augmenta les seues capacitats per fer front a qualsevol emergència. Va assenyalar que les brigades forestals són capaces d’actuar en el 70% dels grans incendis, amb mitjans aeris mobilitzats en el 85% d’ells.

A més, destaca que la millora en els equips de treball i la formació dels professionals són clau per minimitzar els danys derivats d’aquests incendis, ja que Espanya és especialment vulnerable al canvi climàtic. «La col·laboració entre ministeris i administracions permet multiplicar la capacitat de reacció davant desastres naturals», va indicar.

En referència a la recent adquisició de set aeronaus del nou model DHC 515, que han estat finançades parcialment amb fons europeus, Aagesen va explicar que aquestes aeronaves poden carregar fins a 7.000 litres d’aigua, millorant així la seva eficàcia en les operacions d’extinció.

Per a la campanya d’estiu del 2025, el MITECO implementarà un dispositiu consolidat amb 53 mitjans aeris, 4 Equips de Prevenció Integral d’Incendis Forestals (EPRIF) i 7 Unitats Mòbils d’Anàlisi i Planificació (UMAP). Voldrà dir no sols un reforç estacional, sinó també un contingent permanent que ha estat en operació durant l’hivern.

En total, el Govern destinarà 61 milions d’euros del Pla de Recuperació per millorar les infraestructures de les deu bases BRIF, amb l’objectiu de optimitzar les instal·lacions i les condicions laborals dels equips d’extinció.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.