El Govern Espanyol Intensifica la Lluita Contra Incendis Forestals amb un Dispositiu Reforçat per a l’Estiu 2025

El dispositiu estatal de lluita contra incendis forestals que s’implantarà durant l’estiu de 2025 estarà dotat amb 53 mitjans aeris i 10 Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF), un reforç que arriba en un moment crític.

Des de Madrid, s’ha informat que la Unitat Militar d’Emergències (UME) desplegarà 1.400 militars en diverses localitzacions com Madrid, Sevilla, València, Zaragoza, Léon i Canàries per a intervencions directes. El Govern reconeix que, amb les temperatures augmentant i la massa forestal creixent a conseqüència de les recents pluges intenses, la situació és més delicada que mai.

En una roda de premsa celebrada al 43 Grup de la Base Aèria de Torrejón (Madrid), la vicepresidenta Sara Aagesen i la ministra de Defensa, Margarita Robles, van fer èmfasi en la necessitat d’aquest reforç per garantir la necessitat de protegir l’entorn natural i la seguretat ciutadana davant la creixent amenaça dels incendis forestals.

Aagesen va recordar que, malgrat que l’extinció d’incendis és responsabilitat de les comunitats autònomes, l’Estat augmenta les seues capacitats per fer front a qualsevol emergència. Va assenyalar que les brigades forestals són capaces d’actuar en el 70% dels grans incendis, amb mitjans aeris mobilitzats en el 85% d’ells.

A més, destaca que la millora en els equips de treball i la formació dels professionals són clau per minimitzar els danys derivats d’aquests incendis, ja que Espanya és especialment vulnerable al canvi climàtic. “La col·laboració entre ministeris i administracions permet multiplicar la capacitat de reacció davant desastres naturals”, va indicar.

En referència a la recent adquisició de set aeronaus del nou model DHC 515, que han estat finançades parcialment amb fons europeus, Aagesen va explicar que aquestes aeronaves poden carregar fins a 7.000 litres d’aigua, millorant així la seva eficàcia en les operacions d’extinció.

Per a la campanya d’estiu del 2025, el MITECO implementarà un dispositiu consolidat amb 53 mitjans aeris, 4 Equips de Prevenció Integral d’Incendis Forestals (EPRIF) i 7 Unitats Mòbils d’Anàlisi i Planificació (UMAP). Voldrà dir no sols un reforç estacional, sinó també un contingent permanent que ha estat en operació durant l’hivern.

En total, el Govern destinarà 61 milions d’euros del Pla de Recuperació per millorar les infraestructures de les deu bases BRIF, amb l’objectiu de optimitzar les instal·lacions i les condicions laborals dels equips d’extinció.

Últimes notícies

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.