9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

El Govern Espanyol Intensifica la Lluita Contra Incendis Forestals amb un Dispositiu Reforçat per a l’Estiu 2025

El dispositiu estatal de lluita contra incendis forestals que s’implantarà durant l’estiu de 2025 estarà dotat amb 53 mitjans aeris i 10 Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF), un reforç que arriba en un moment crític.

Des de Madrid, s’ha informat que la Unitat Militar d’Emergències (UME) desplegarà 1.400 militars en diverses localitzacions com Madrid, Sevilla, València, Zaragoza, Léon i Canàries per a intervencions directes. El Govern reconeix que, amb les temperatures augmentant i la massa forestal creixent a conseqüència de les recents pluges intenses, la situació és més delicada que mai.

En una roda de premsa celebrada al 43 Grup de la Base Aèria de Torrejón (Madrid), la vicepresidenta Sara Aagesen i la ministra de Defensa, Margarita Robles, van fer èmfasi en la necessitat d’aquest reforç per garantir la necessitat de protegir l’entorn natural i la seguretat ciutadana davant la creixent amenaça dels incendis forestals.

Aagesen va recordar que, malgrat que l’extinció d’incendis és responsabilitat de les comunitats autònomes, l’Estat augmenta les seues capacitats per fer front a qualsevol emergència. Va assenyalar que les brigades forestals són capaces d’actuar en el 70% dels grans incendis, amb mitjans aeris mobilitzats en el 85% d’ells.

A més, destaca que la millora en els equips de treball i la formació dels professionals són clau per minimitzar els danys derivats d’aquests incendis, ja que Espanya és especialment vulnerable al canvi climàtic. “La col·laboració entre ministeris i administracions permet multiplicar la capacitat de reacció davant desastres naturals”, va indicar.

En referència a la recent adquisició de set aeronaus del nou model DHC 515, que han estat finançades parcialment amb fons europeus, Aagesen va explicar que aquestes aeronaves poden carregar fins a 7.000 litres d’aigua, millorant així la seva eficàcia en les operacions d’extinció.

Per a la campanya d’estiu del 2025, el MITECO implementarà un dispositiu consolidat amb 53 mitjans aeris, 4 Equips de Prevenció Integral d’Incendis Forestals (EPRIF) i 7 Unitats Mòbils d’Anàlisi i Planificació (UMAP). Voldrà dir no sols un reforç estacional, sinó també un contingent permanent que ha estat en operació durant l’hivern.

En total, el Govern destinarà 61 milions d’euros del Pla de Recuperació per millorar les infraestructures de les deu bases BRIF, amb l’objectiu de optimitzar les instal·lacions i les condicions laborals dels equips d’extinció.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.