19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El Govern Espanyol Intensifica la Lluita Contra Incendis Forestals amb un Dispositiu Reforçat per a l’Estiu 2025

El dispositiu estatal de lluita contra incendis forestals que s’implantarà durant l’estiu de 2025 estarà dotat amb 53 mitjans aeris i 10 Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF), un reforç que arriba en un moment crític.

Des de Madrid, s’ha informat que la Unitat Militar d’Emergències (UME) desplegarà 1.400 militars en diverses localitzacions com Madrid, Sevilla, València, Zaragoza, Léon i Canàries per a intervencions directes. El Govern reconeix que, amb les temperatures augmentant i la massa forestal creixent a conseqüència de les recents pluges intenses, la situació és més delicada que mai.

En una roda de premsa celebrada al 43 Grup de la Base Aèria de Torrejón (Madrid), la vicepresidenta Sara Aagesen i la ministra de Defensa, Margarita Robles, van fer èmfasi en la necessitat d’aquest reforç per garantir la necessitat de protegir l’entorn natural i la seguretat ciutadana davant la creixent amenaça dels incendis forestals.

Aagesen va recordar que, malgrat que l’extinció d’incendis és responsabilitat de les comunitats autònomes, l’Estat augmenta les seues capacitats per fer front a qualsevol emergència. Va assenyalar que les brigades forestals són capaces d’actuar en el 70% dels grans incendis, amb mitjans aeris mobilitzats en el 85% d’ells.

A més, destaca que la millora en els equips de treball i la formació dels professionals són clau per minimitzar els danys derivats d’aquests incendis, ja que Espanya és especialment vulnerable al canvi climàtic. “La col·laboració entre ministeris i administracions permet multiplicar la capacitat de reacció davant desastres naturals”, va indicar.

En referència a la recent adquisició de set aeronaus del nou model DHC 515, que han estat finançades parcialment amb fons europeus, Aagesen va explicar que aquestes aeronaves poden carregar fins a 7.000 litres d’aigua, millorant així la seva eficàcia en les operacions d’extinció.

Per a la campanya d’estiu del 2025, el MITECO implementarà un dispositiu consolidat amb 53 mitjans aeris, 4 Equips de Prevenció Integral d’Incendis Forestals (EPRIF) i 7 Unitats Mòbils d’Anàlisi i Planificació (UMAP). Voldrà dir no sols un reforç estacional, sinó també un contingent permanent que ha estat en operació durant l’hivern.

En total, el Govern destinarà 61 milions d’euros del Pla de Recuperació per millorar les infraestructures de les deu bases BRIF, amb l’objectiu de optimitzar les instal·lacions i les condicions laborals dels equips d’extinció.

Últimes notícies

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.