El Govern no es dona per al·ludit per la petició de reconèixer a González i s’aferra a mantenir la unitat en la UE

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern no s’ha donat per al·ludit després de la petició expressa del Congrés dels Diputats que es reconega a l’opositor Edmundo González com a president electe de Veneçuela i s’ha reafirmat en la seua postura, expressada pel propi Pedro Sánchez en les últimes hores, que és necessari mantenir la unitat en el si de la UE en esta qüestió per a conservar el poder de mediació.

Des del Ministeri d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació han reiterat a Europa Press que l’objectiu del Govern és treballar perquè es mantinga la «posició comuna com fins ara en la UE» per a facilitar que puga haver-hi una «solució política negociada» a Veneçuela i que «incloga analitzar si el reconeixement d’Edmundo González Urrutia pot ajudar a això».

El Congrés dels Diputats ha aprovat amb el vot favorable de PP, Vox, UPN, CC i PNB una proposició no de llei dels ‘populars’ per la qual s’insta al Govern a reconèixer a Edmundo González, refugiat des del diumenge a Espanya, com a president electe després de les presidencials del passat 28 de maig a Veneçuela. El PSOE, igual que Sumar i els seus altres socis parlamentaris han votat en contra, mentre que Junts s’absentat i l’exministre José Luis Ábalos s’ha abstingut.

Hores abans que se celebrara la votació, Sánchez ha reivindicat des de Xina, on concloïa la seua visita oficial, la necessitat de mantenir la unitat en el si de la UE «perquè esta unitat ens permeta tenir marge de mediació d’ací a la fi d’any, perquè puguem trobar una eixida que vehicule la voluntat democràtica expressada en les urnes pel poble veneçolà».

Els Vint-i-set s’han negat a reconèixer la victòria de Nicolás Maduro en els comicis, anunciada pel Consell Nacional Electoral (CNE) i ratificada pel Tribunal Suprem de Justícia (TSJ) i han exigit la publicació de totes les actes electorals perquè es puga verificar aquest resultat.

El ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, va sostenir durant l’última reunió amb els seus homòlegs de la UE que havien de rendir-se a l’evidència que Maduro no anava a presentar les actes i que per tant els Vint-i-set havien d’analitzar totes les eines en la seua mà per a propiciar una eixida pacífica a la crisi, sense esmentar expressament les sancions.

Esta setmana, després de produir-se l’arribada de González a Madrid per a rebre asil, Albares va sostenir que atès que la presa de possessió del president veneçolà no està prevista fins al 10 de gener hi ha un «temps raonable» per a intentar facilitar que es produïsca un diàleg entre Govern i oposició que permeta una eixida negociada.

Els Vint-i-set tenen present el precedent de Juan Guaidó, a qui van reconèixer com a president encarregat el 2019. Este pas va generar «il·lusió» però al final «va quedar en no gran cosa», va incidir este dilluns Albares.

També va posar l’accent en esta qüestió Cristina Narbona, qui va ser l’encarregada de defensar les tesis del PSOE en el debat d’este dimarts al Congrés. La portaveu socialista va retraure al PP que amb la seua proposta està generant «expectatives falses» als veneçolans posat que el reconeixement de González no és «una vareta màgica que fa desaparèixer per encant a Maduro».

«Tant de bo fóra així, però sabem que les coses no funcionen d’esta manera», va incidir, remetent-se al cas de Juan Guaidó, al que Espanya i altres països van reconèixer en el seu moment. «No va tenir cap utilitat», va remarcar.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.