El Govern no es dona per al·ludit per la petició de reconèixer a González i s’aferra a mantenir la unitat en la UE

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern no s’ha donat per al·ludit després de la petició expressa del Congrés dels Diputats que es reconega a l’opositor Edmundo González com a president electe de Veneçuela i s’ha reafirmat en la seua postura, expressada pel propi Pedro Sánchez en les últimes hores, que és necessari mantenir la unitat en el si de la UE en esta qüestió per a conservar el poder de mediació.

Des del Ministeri d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació han reiterat a Europa Press que l’objectiu del Govern és treballar perquè es mantinga la “posició comuna com fins ara en la UE” per a facilitar que puga haver-hi una “solució política negociada” a Veneçuela i que “incloga analitzar si el reconeixement d’Edmundo González Urrutia pot ajudar a això”.

El Congrés dels Diputats ha aprovat amb el vot favorable de PP, Vox, UPN, CC i PNB una proposició no de llei dels ‘populars’ per la qual s’insta al Govern a reconèixer a Edmundo González, refugiat des del diumenge a Espanya, com a president electe després de les presidencials del passat 28 de maig a Veneçuela. El PSOE, igual que Sumar i els seus altres socis parlamentaris han votat en contra, mentre que Junts s’absentat i l’exministre José Luis Ábalos s’ha abstingut.

Hores abans que se celebrara la votació, Sánchez ha reivindicat des de Xina, on concloïa la seua visita oficial, la necessitat de mantenir la unitat en el si de la UE “perquè esta unitat ens permeta tenir marge de mediació d’ací a la fi d’any, perquè puguem trobar una eixida que vehicule la voluntat democràtica expressada en les urnes pel poble veneçolà”.

Els Vint-i-set s’han negat a reconèixer la victòria de Nicolás Maduro en els comicis, anunciada pel Consell Nacional Electoral (CNE) i ratificada pel Tribunal Suprem de Justícia (TSJ) i han exigit la publicació de totes les actes electorals perquè es puga verificar aquest resultat.

El ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, va sostenir durant l’última reunió amb els seus homòlegs de la UE que havien de rendir-se a l’evidència que Maduro no anava a presentar les actes i que per tant els Vint-i-set havien d’analitzar totes les eines en la seua mà per a propiciar una eixida pacífica a la crisi, sense esmentar expressament les sancions.

Esta setmana, després de produir-se l’arribada de González a Madrid per a rebre asil, Albares va sostenir que atès que la presa de possessió del president veneçolà no està prevista fins al 10 de gener hi ha un “temps raonable” per a intentar facilitar que es produïsca un diàleg entre Govern i oposició que permeta una eixida negociada.

Els Vint-i-set tenen present el precedent de Juan Guaidó, a qui van reconèixer com a president encarregat el 2019. Este pas va generar “il·lusió” però al final “va quedar en no gran cosa”, va incidir este dilluns Albares.

També va posar l’accent en esta qüestió Cristina Narbona, qui va ser l’encarregada de defensar les tesis del PSOE en el debat d’este dimarts al Congrés. La portaveu socialista va retraure al PP que amb la seua proposta està generant “expectatives falses” als veneçolans posat que el reconeixement de González no és “una vareta màgica que fa desaparèixer per encant a Maduro”.

“Tant de bo fóra així, però sabem que les coses no funcionen d’esta manera”, va incidir, remetent-se al cas de Juan Guaidó, al que Espanya i altres països van reconèixer en el seu moment. “No va tenir cap utilitat”, va remarcar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.