El Govern no es dona per al·ludit per la petició de reconèixer a González i s’aferra a mantenir la unitat en la UE

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern no s’ha donat per al·ludit després de la petició expressa del Congrés dels Diputats que es reconega a l’opositor Edmundo González com a president electe de Veneçuela i s’ha reafirmat en la seua postura, expressada pel propi Pedro Sánchez en les últimes hores, que és necessari mantenir la unitat en el si de la UE en esta qüestió per a conservar el poder de mediació.

Des del Ministeri d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació han reiterat a Europa Press que l’objectiu del Govern és treballar perquè es mantinga la “posició comuna com fins ara en la UE” per a facilitar que puga haver-hi una “solució política negociada” a Veneçuela i que “incloga analitzar si el reconeixement d’Edmundo González Urrutia pot ajudar a això”.

El Congrés dels Diputats ha aprovat amb el vot favorable de PP, Vox, UPN, CC i PNB una proposició no de llei dels ‘populars’ per la qual s’insta al Govern a reconèixer a Edmundo González, refugiat des del diumenge a Espanya, com a president electe després de les presidencials del passat 28 de maig a Veneçuela. El PSOE, igual que Sumar i els seus altres socis parlamentaris han votat en contra, mentre que Junts s’absentat i l’exministre José Luis Ábalos s’ha abstingut.

Hores abans que se celebrara la votació, Sánchez ha reivindicat des de Xina, on concloïa la seua visita oficial, la necessitat de mantenir la unitat en el si de la UE “perquè esta unitat ens permeta tenir marge de mediació d’ací a la fi d’any, perquè puguem trobar una eixida que vehicule la voluntat democràtica expressada en les urnes pel poble veneçolà”.

Els Vint-i-set s’han negat a reconèixer la victòria de Nicolás Maduro en els comicis, anunciada pel Consell Nacional Electoral (CNE) i ratificada pel Tribunal Suprem de Justícia (TSJ) i han exigit la publicació de totes les actes electorals perquè es puga verificar aquest resultat.

El ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, va sostenir durant l’última reunió amb els seus homòlegs de la UE que havien de rendir-se a l’evidència que Maduro no anava a presentar les actes i que per tant els Vint-i-set havien d’analitzar totes les eines en la seua mà per a propiciar una eixida pacífica a la crisi, sense esmentar expressament les sancions.

Esta setmana, després de produir-se l’arribada de González a Madrid per a rebre asil, Albares va sostenir que atès que la presa de possessió del president veneçolà no està prevista fins al 10 de gener hi ha un “temps raonable” per a intentar facilitar que es produïsca un diàleg entre Govern i oposició que permeta una eixida negociada.

Els Vint-i-set tenen present el precedent de Juan Guaidó, a qui van reconèixer com a president encarregat el 2019. Este pas va generar “il·lusió” però al final “va quedar en no gran cosa”, va incidir este dilluns Albares.

També va posar l’accent en esta qüestió Cristina Narbona, qui va ser l’encarregada de defensar les tesis del PSOE en el debat d’este dimarts al Congrés. La portaveu socialista va retraure al PP que amb la seua proposta està generant “expectatives falses” als veneçolans posat que el reconeixement de González no és “una vareta màgica que fa desaparèixer per encant a Maduro”.

“Tant de bo fóra així, però sabem que les coses no funcionen d’esta manera”, va incidir, remetent-se al cas de Juan Guaidó, al que Espanya i altres països van reconèixer en el seu moment. “No va tenir cap utilitat”, va remarcar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.