10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El Govern no es dona per al·ludit per la petició de reconèixer a González i s’aferra a mantenir la unitat en la UE

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern no s’ha donat per al·ludit després de la petició expressa del Congrés dels Diputats que es reconega a l’opositor Edmundo González com a president electe de Veneçuela i s’ha reafirmat en la seua postura, expressada pel propi Pedro Sánchez en les últimes hores, que és necessari mantenir la unitat en el si de la UE en esta qüestió per a conservar el poder de mediació.

Des del Ministeri d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació han reiterat a Europa Press que l’objectiu del Govern és treballar perquè es mantinga la “posició comuna com fins ara en la UE” per a facilitar que puga haver-hi una “solució política negociada” a Veneçuela i que “incloga analitzar si el reconeixement d’Edmundo González Urrutia pot ajudar a això”.

El Congrés dels Diputats ha aprovat amb el vot favorable de PP, Vox, UPN, CC i PNB una proposició no de llei dels ‘populars’ per la qual s’insta al Govern a reconèixer a Edmundo González, refugiat des del diumenge a Espanya, com a president electe després de les presidencials del passat 28 de maig a Veneçuela. El PSOE, igual que Sumar i els seus altres socis parlamentaris han votat en contra, mentre que Junts s’absentat i l’exministre José Luis Ábalos s’ha abstingut.

Hores abans que se celebrara la votació, Sánchez ha reivindicat des de Xina, on concloïa la seua visita oficial, la necessitat de mantenir la unitat en el si de la UE “perquè esta unitat ens permeta tenir marge de mediació d’ací a la fi d’any, perquè puguem trobar una eixida que vehicule la voluntat democràtica expressada en les urnes pel poble veneçolà”.

Els Vint-i-set s’han negat a reconèixer la victòria de Nicolás Maduro en els comicis, anunciada pel Consell Nacional Electoral (CNE) i ratificada pel Tribunal Suprem de Justícia (TSJ) i han exigit la publicació de totes les actes electorals perquè es puga verificar aquest resultat.

El ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, va sostenir durant l’última reunió amb els seus homòlegs de la UE que havien de rendir-se a l’evidència que Maduro no anava a presentar les actes i que per tant els Vint-i-set havien d’analitzar totes les eines en la seua mà per a propiciar una eixida pacífica a la crisi, sense esmentar expressament les sancions.

Esta setmana, després de produir-se l’arribada de González a Madrid per a rebre asil, Albares va sostenir que atès que la presa de possessió del president veneçolà no està prevista fins al 10 de gener hi ha un “temps raonable” per a intentar facilitar que es produïsca un diàleg entre Govern i oposició que permeta una eixida negociada.

Els Vint-i-set tenen present el precedent de Juan Guaidó, a qui van reconèixer com a president encarregat el 2019. Este pas va generar “il·lusió” però al final “va quedar en no gran cosa”, va incidir este dilluns Albares.

També va posar l’accent en esta qüestió Cristina Narbona, qui va ser l’encarregada de defensar les tesis del PSOE en el debat d’este dimarts al Congrés. La portaveu socialista va retraure al PP que amb la seua proposta està generant “expectatives falses” als veneçolans posat que el reconeixement de González no és “una vareta màgica que fa desaparèixer per encant a Maduro”.

“Tant de bo fóra així, però sabem que les coses no funcionen d’esta manera”, va incidir, remetent-se al cas de Juan Guaidó, al que Espanya i altres països van reconèixer en el seu moment. “No va tenir cap utilitat”, va remarcar.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.