El Govern no es dona per al·ludit per la petició de reconèixer a González i s’aferra a mantenir la unitat en la UE

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Govern no s’ha donat per al·ludit després de la petició expressa del Congrés dels Diputats que es reconega a l’opositor Edmundo González com a president electe de Veneçuela i s’ha reafirmat en la seua postura, expressada pel propi Pedro Sánchez en les últimes hores, que és necessari mantenir la unitat en el si de la UE en esta qüestió per a conservar el poder de mediació.

Des del Ministeri d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació han reiterat a Europa Press que l’objectiu del Govern és treballar perquè es mantinga la “posició comuna com fins ara en la UE” per a facilitar que puga haver-hi una “solució política negociada” a Veneçuela i que “incloga analitzar si el reconeixement d’Edmundo González Urrutia pot ajudar a això”.

El Congrés dels Diputats ha aprovat amb el vot favorable de PP, Vox, UPN, CC i PNB una proposició no de llei dels ‘populars’ per la qual s’insta al Govern a reconèixer a Edmundo González, refugiat des del diumenge a Espanya, com a president electe després de les presidencials del passat 28 de maig a Veneçuela. El PSOE, igual que Sumar i els seus altres socis parlamentaris han votat en contra, mentre que Junts s’absentat i l’exministre José Luis Ábalos s’ha abstingut.

Hores abans que se celebrara la votació, Sánchez ha reivindicat des de Xina, on concloïa la seua visita oficial, la necessitat de mantenir la unitat en el si de la UE “perquè esta unitat ens permeta tenir marge de mediació d’ací a la fi d’any, perquè puguem trobar una eixida que vehicule la voluntat democràtica expressada en les urnes pel poble veneçolà”.

Els Vint-i-set s’han negat a reconèixer la victòria de Nicolás Maduro en els comicis, anunciada pel Consell Nacional Electoral (CNE) i ratificada pel Tribunal Suprem de Justícia (TSJ) i han exigit la publicació de totes les actes electorals perquè es puga verificar aquest resultat.

El ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, va sostenir durant l’última reunió amb els seus homòlegs de la UE que havien de rendir-se a l’evidència que Maduro no anava a presentar les actes i que per tant els Vint-i-set havien d’analitzar totes les eines en la seua mà per a propiciar una eixida pacífica a la crisi, sense esmentar expressament les sancions.

Esta setmana, després de produir-se l’arribada de González a Madrid per a rebre asil, Albares va sostenir que atès que la presa de possessió del president veneçolà no està prevista fins al 10 de gener hi ha un “temps raonable” per a intentar facilitar que es produïsca un diàleg entre Govern i oposició que permeta una eixida negociada.

Els Vint-i-set tenen present el precedent de Juan Guaidó, a qui van reconèixer com a president encarregat el 2019. Este pas va generar “il·lusió” però al final “va quedar en no gran cosa”, va incidir este dilluns Albares.

També va posar l’accent en esta qüestió Cristina Narbona, qui va ser l’encarregada de defensar les tesis del PSOE en el debat d’este dimarts al Congrés. La portaveu socialista va retraure al PP que amb la seua proposta està generant “expectatives falses” als veneçolans posat que el reconeixement de González no és “una vareta màgica que fa desaparèixer per encant a Maduro”.

“Tant de bo fóra així, però sabem que les coses no funcionen d’esta manera”, va incidir, remetent-se al cas de Juan Guaidó, al que Espanya i altres països van reconèixer en el seu moment. “No va tenir cap utilitat”, va remarcar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.