El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

«Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres», ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i «més escut social».

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és «seguir en la igualtat i l’equitat» en la resposta social per a la majoria social. «Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols», ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ «NO ÉS DE FIAR»

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que «no hi ha amnistia» perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un «cafè per a tots». A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.