El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

«Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres», ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i «més escut social».

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és «seguir en la igualtat i l’equitat» en la resposta social per a la majoria social. «Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols», ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ «NO ÉS DE FIAR»

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que «no hi ha amnistia» perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un «cafè per a tots». A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.