El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

«Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres», ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i «més escut social».

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és «seguir en la igualtat i l’equitat» en la resposta social per a la majoria social. «Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols», ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ «NO ÉS DE FIAR»

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que «no hi ha amnistia» perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un «cafè per a tots». A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.