14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

“Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres”, ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i “més escut social”.

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és “seguir en la igualtat i l’equitat” en la resposta social per a la majoria social. “Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols”, ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ “NO ÉS DE FIAR”

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que “no hi ha amnistia” perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un “cafè per a tots”. A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.

Llevant i Atlètic empaten al descans després d’un xoc entre Sorloth i Moreno (0-0)

El primer temps va acabar 0-0, amb una única ocasió clara: la cabotada de Nico González que Ryan va salvar. El dol va quedar marcat pel xoc Sorloth-Moreno i els canvis forçats.

Sorloth, retirat en llitera després d’un xoc de cap amb Moreno en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic de Madrid va abandonar el camp en el minut 27 després d'un colp cap amb cap amb Matías Moreno. Els dos futbolistes van ser substituïts.