18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

“Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres”, ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i “més escut social”.

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és “seguir en la igualtat i l’equitat” en la resposta social per a la majoria social. “Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols”, ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ “NO ÉS DE FIAR”

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que “no hi ha amnistia” perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un “cafè per a tots”. A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

El PSOE demana la dimissió de l’alcalde de Benidorm per la multa rècord del APR-7

El PSPV-PSOE ha exigit la renúncia de Toni Pérez després de quedar ferma la condemna que obliga l'Ajuntament a pagar més de 350 milions pel APR-7. El partit alerta d'un impacte fiscal sense precedents i demana negociar i acudir al Fons d'Ordenació.

Benidorm sosté que el pagament de 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde de Benidorm ha assegurat que acatarà la sentència que fixa una indemnització de més de 350 milions pel sòl de Serra Gelada i que el pagament no portarà a la ruïna ni forçarà una intervenció estatal. El consistori estudia vies jurídiques i financeres amb els seus tècnics.

Schareina es col·loca tercer i Benavides recupera el lideratge després de la caiguda de Sanders

Benavides lidera per 41 segons després de ser segon en l'etapa guanyada per Van Beveren. La caiguda de Sanders ho va relegar i Schareina va pujar a tercer en la general.

València Basket es mesurarà al Durán Maquinaria Ensino en la Copa de la Reina

El sorteig va aparellar a València Basket amb Durán Maquinaria Ensino per al tancament del debut a Tarragona 2026. Casademont Zaragoza i IDK Euskotren obriran la Copa.

Matías Moreno: ‘El Madrid serà molt difícil però no anirem amb el cap cot’

El central del Llevant va explicar que, malgrat la dificultat de visitar el Bernabéu, l'equip viatjarà per a competir i buscar els tres punts. Va destacar l'impuls amb Luis Castro i el seu bon moment personal.

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.