El Govern rebutja la moció que demana Puigdemont perquè Sánchez té la confiança de la majoria d’espanyols

VALÈNCIA/MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, compta amb la confiança de la majoria d’espanyols, després que el líder de Junts, Carles Puigdemont, haja reclamat una moció de confiança perquè, al seu juí, el cap de l’Executiu no és de fiar.

«Tenim un president que té clarament la confiança de la majoria dels espanyols, amb un Govern fruit del pacte d’investidura i en poc més d’un any ací estan els nombres», ha defensat.

En este sentit, ha elogiat la labor de l’Executiu assenyalant que en estos moments hi ha més gent treballant, més ocupació indefinida, més dones en el mercat laboral i «més escut social».

Torres ha fet estes declaracions este dilluns després de participar en la reunió del Cecopi, que dirigix els treballs de reconstrucció després de la dana i on ha afirmat que van a intentar agilitar al màxim el lliurament d’ajudes.

En la mateixa línia, ha indicat que l’objectiu de l’Executiu és «seguir en la igualtat i l’equitat» en la resposta social per a la majoria social. «Si parlem de confiança, la té el president de la majoria d’espanyols», ha reiterat.

PER A PUIGDEMONT, SÁNCHEZ «NO ÉS DE FIAR»

Les paraules del ministre es produïxen després que Puigdemont reclamara a Sánchez que se sotmeta a una qüestió de confiança perquè no és de fiar, segons va afirmar. De fet, el seu grup parlamentari en el Congrés ja ha registrat una iniciativa perquè Sánchez se sotmeta a la qüestió de confiança, encara que és una potestat només en mans del president.

D’esta manera, el dirigent independentista es queixava que un any després de la investidura del cap de l’Executiu, hi ha descoordinació entre el que tots dos partits negocien a Suïssa i el que fa el Govern.

Puigdemont ha assenyalat que «no hi ha amnistia» perquè no afecta a tots els encausats i el finançament autonòmic s’ha convertit en un «cafè per a tots». A més, ha advertit que prendran les seues decisions si Sánchez decidix no sotmetre’s a ella.

Últimes notícies

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.