El nou fiscal superior de la Comunitat afronta el càrrec amb ganes, vertigen i amb l’objectiu de defensar a ciutadans

El fiscal general destaca el paper dels fiscals superiors perquè permeten a Fiscalia «no tancar-se a la M-30»

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

José Francisco Ortiz, el nou fiscal superior de la Fiscalia de la Comunitat, ha assegurat que afronta el càrrec –que ha definit com un «viatge»– amb «ganes», «un poc de vertigen» i amb l’objectiu de defensar als ciutadans, especialment als més vulnerables. També ha aprofitat per a reconèixer el treball de la seua antecessora en el càrrec, la fiscal Teresa Gisbert.

Ortiz ha pronunciat estes paraules en l’acte de presa de possessió del seu càrrec, celebrat a la Ciutat de la Justícia de València, en el qual ha estat acompanyat pel fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, i altres autoritats com la delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé; la consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas; o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), Pilar de la Oliva.

El nou fiscal superior ha començat el seu discurs agraint al fiscal general la seua «confiança» en ell enfront de candidats de «molta vàlua». «Comptes amb tota la meua lleialtat i espere estar a l’altura en l’exercici de les meues funcions. M’esforçaré al màxim», li ha assegurat.

Així mateix, ha volgut agrair a Gisbert que li haja acompanyat en el camí «des del principi» i li ha reconegut el seu treball, «seriós i rigorós, guiat sempre pel principi de legalitat». «El teu llegat ha de ser el meu punt de martida», ha asseverat.

«Fa 27 anys que vaig començar este viatge, he passat per la Fiscalia Provincial de Girona, Gandia, València… i des del 2019 vaig ser nomenat cap de la Fiscalia Provincial de València», ha dit Ortiz para, seguidament, destacar el «magnífic compromís» de tots els operadors jurídics.

Ara, ha dit, comença una nova etapa «ple d’il·lusió, ganes i amb un poc de vertigen». «Molts són els reptes però major és el suport amb el qual conte. Fiscals caps de la Comunitat que, amb els seus coneixements jurídics, aconseguixen dia a dia complir amb les seues obligacions», ha indicat.

Ortiz, qui ha assegurat la seua «màxima col·laboració» tant amb Delegació de Govern com amb la Conselleria, ha afirmat saber «exactament» a on va: «Els nostres objectius són la defensa i salvaguardar els drets dels ciutadans, especialment els de les persones més desfavorides i necessitades de protecció», ha subratllat. «La justícia és un viatge en el qual val la pena invertir esforços i la vida professional», ha conclòs.

Per la seua banda, el fiscal general de l’Estat, que li ha seguit en la paraula, ha assegurat sentir-se «orgullós» amb el nomenament d’Ortiz i ha destacat la seua «llarga trajectòria» professional.

Així mateix, ha destacat que la Fiscalia «vertebra el país» amb el desenvolupament dels drets i les llibertats públiques, «especialment el dret a la igualtat, per això és tan important que existim i que estiguem ací», ha manifestat.

«La rèplica política que suposa l’existència de les fiscalies superiors o els tribunals superiors és una riquesa per als qui senten la justícia més a prop», ha dit, per a agregar: «L’existència de les fiscalies superiors i tribunals superiors suposa un poc més que una pura organització. És una aposta política de proximitat al ciutadà i de veure la justícia en els territoris amb una mirada diferent».

En esta línia, ha postil·lat: «Els fiscals superiors són importantíssims perquè traslladen a la Fiscalia General el que ocorre en altres llocs, i esta concepció global té la riquesa de no veure’ns tancats a la M-30 i que la presa de decisions siga plural i efectiva».

La Fiscalia, al seu juí, és una institució «molt potent», «molt més sòlida del que sembla», ha asseverat, per a també destacar la labor de Teresa Gisbert, que «dona continuïtat en el temps a la seguretat jurídica que podem proporcionar les institucions».

«HA SIGUT UN ENCERT»

Per la seua banda, De la Oliva ha transmès la seua més «afectuosa» felicitació a Ortiz: «Ha sigut un encert la teua elecció», ha assegurat, per a ressaltar la seua «gran categoria humana, la seua capacitat d’escolta, de diàlog i acord. Ets una bona persona, de la qual et pots fiar. Tens qualitats imprescindibles per a l’acompliment del càrrec», li ha assegurat.

«La meua lleial col·laboració i et desitge molta sort», li ha dit per a, posteriorment, reconèixer la labor de Gisbert al capdavant del ministeri fiscal durant els últims anys, «que ha augmentat, si cap, el prestigi de la institució», ha ressaltat.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU