El nou fiscal superior de la Comunitat afronta el càrrec amb ganes, vertigen i amb l’objectiu de defensar a ciutadans

El fiscal general destaca el paper dels fiscals superiors perquè permeten a Fiscalia “no tancar-se a la M-30”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

José Francisco Ortiz, el nou fiscal superior de la Fiscalia de la Comunitat, ha assegurat que afronta el càrrec –que ha definit com un “viatge”– amb “ganes”, “un poc de vertigen” i amb l’objectiu de defensar als ciutadans, especialment als més vulnerables. També ha aprofitat per a reconèixer el treball de la seua antecessora en el càrrec, la fiscal Teresa Gisbert.

Ortiz ha pronunciat estes paraules en l’acte de presa de possessió del seu càrrec, celebrat a la Ciutat de la Justícia de València, en el qual ha estat acompanyat pel fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, i altres autoritats com la delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé; la consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas; o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), Pilar de la Oliva.

El nou fiscal superior ha començat el seu discurs agraint al fiscal general la seua “confiança” en ell enfront de candidats de “molta vàlua”. “Comptes amb tota la meua lleialtat i espere estar a l’altura en l’exercici de les meues funcions. M’esforçaré al màxim”, li ha assegurat.

Així mateix, ha volgut agrair a Gisbert que li haja acompanyat en el camí “des del principi” i li ha reconegut el seu treball, “seriós i rigorós, guiat sempre pel principi de legalitat”. “El teu llegat ha de ser el meu punt de martida”, ha asseverat.

“Fa 27 anys que vaig començar este viatge, he passat per la Fiscalia Provincial de Girona, Gandia, València… i des del 2019 vaig ser nomenat cap de la Fiscalia Provincial de València”, ha dit Ortiz para, seguidament, destacar el “magnífic compromís” de tots els operadors jurídics.

Ara, ha dit, comença una nova etapa “ple d’il·lusió, ganes i amb un poc de vertigen”. “Molts són els reptes però major és el suport amb el qual conte. Fiscals caps de la Comunitat que, amb els seus coneixements jurídics, aconseguixen dia a dia complir amb les seues obligacions”, ha indicat.

Ortiz, qui ha assegurat la seua “màxima col·laboració” tant amb Delegació de Govern com amb la Conselleria, ha afirmat saber “exactament” a on va: “Els nostres objectius són la defensa i salvaguardar els drets dels ciutadans, especialment els de les persones més desfavorides i necessitades de protecció”, ha subratllat. “La justícia és un viatge en el qual val la pena invertir esforços i la vida professional”, ha conclòs.

Per la seua banda, el fiscal general de l’Estat, que li ha seguit en la paraula, ha assegurat sentir-se “orgullós” amb el nomenament d’Ortiz i ha destacat la seua “llarga trajectòria” professional.

Així mateix, ha destacat que la Fiscalia “vertebra el país” amb el desenvolupament dels drets i les llibertats públiques, “especialment el dret a la igualtat, per això és tan important que existim i que estiguem ací”, ha manifestat.

“La rèplica política que suposa l’existència de les fiscalies superiors o els tribunals superiors és una riquesa per als qui senten la justícia més a prop”, ha dit, per a agregar: “L’existència de les fiscalies superiors i tribunals superiors suposa un poc més que una pura organització. És una aposta política de proximitat al ciutadà i de veure la justícia en els territoris amb una mirada diferent”.

En esta línia, ha postil·lat: “Els fiscals superiors són importantíssims perquè traslladen a la Fiscalia General el que ocorre en altres llocs, i esta concepció global té la riquesa de no veure’ns tancats a la M-30 i que la presa de decisions siga plural i efectiva”.

La Fiscalia, al seu juí, és una institució “molt potent”, “molt més sòlida del que sembla”, ha asseverat, per a també destacar la labor de Teresa Gisbert, que “dona continuïtat en el temps a la seguretat jurídica que podem proporcionar les institucions”.

“HA SIGUT UN ENCERT”

Per la seua banda, De la Oliva ha transmès la seua més “afectuosa” felicitació a Ortiz: “Ha sigut un encert la teua elecció”, ha assegurat, per a ressaltar la seua “gran categoria humana, la seua capacitat d’escolta, de diàlog i acord. Ets una bona persona, de la qual et pots fiar. Tens qualitats imprescindibles per a l’acompliment del càrrec”, li ha assegurat.

“La meua lleial col·laboració i et desitge molta sort”, li ha dit per a, posteriorment, reconèixer la labor de Gisbert al capdavant del ministeri fiscal durant els últims anys, “que ha augmentat, si cap, el prestigi de la institució”, ha ressaltat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.