16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El nou fiscal superior de la Comunitat afronta el càrrec amb ganes, vertigen i amb l’objectiu de defensar a ciutadans

El fiscal general destaca el paper dels fiscals superiors perquè permeten a Fiscalia “no tancar-se a la M-30”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

José Francisco Ortiz, el nou fiscal superior de la Fiscalia de la Comunitat, ha assegurat que afronta el càrrec –que ha definit com un “viatge”– amb “ganes”, “un poc de vertigen” i amb l’objectiu de defensar als ciutadans, especialment als més vulnerables. També ha aprofitat per a reconèixer el treball de la seua antecessora en el càrrec, la fiscal Teresa Gisbert.

Ortiz ha pronunciat estes paraules en l’acte de presa de possessió del seu càrrec, celebrat a la Ciutat de la Justícia de València, en el qual ha estat acompanyat pel fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, i altres autoritats com la delegada del Govern a la Comunitat, Pilar Bernabé; la consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas; o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), Pilar de la Oliva.

El nou fiscal superior ha començat el seu discurs agraint al fiscal general la seua “confiança” en ell enfront de candidats de “molta vàlua”. “Comptes amb tota la meua lleialtat i espere estar a l’altura en l’exercici de les meues funcions. M’esforçaré al màxim”, li ha assegurat.

Així mateix, ha volgut agrair a Gisbert que li haja acompanyat en el camí “des del principi” i li ha reconegut el seu treball, “seriós i rigorós, guiat sempre pel principi de legalitat”. “El teu llegat ha de ser el meu punt de martida”, ha asseverat.

“Fa 27 anys que vaig començar este viatge, he passat per la Fiscalia Provincial de Girona, Gandia, València… i des del 2019 vaig ser nomenat cap de la Fiscalia Provincial de València”, ha dit Ortiz para, seguidament, destacar el “magnífic compromís” de tots els operadors jurídics.

Ara, ha dit, comença una nova etapa “ple d’il·lusió, ganes i amb un poc de vertigen”. “Molts són els reptes però major és el suport amb el qual conte. Fiscals caps de la Comunitat que, amb els seus coneixements jurídics, aconseguixen dia a dia complir amb les seues obligacions”, ha indicat.

Ortiz, qui ha assegurat la seua “màxima col·laboració” tant amb Delegació de Govern com amb la Conselleria, ha afirmat saber “exactament” a on va: “Els nostres objectius són la defensa i salvaguardar els drets dels ciutadans, especialment els de les persones més desfavorides i necessitades de protecció”, ha subratllat. “La justícia és un viatge en el qual val la pena invertir esforços i la vida professional”, ha conclòs.

Per la seua banda, el fiscal general de l’Estat, que li ha seguit en la paraula, ha assegurat sentir-se “orgullós” amb el nomenament d’Ortiz i ha destacat la seua “llarga trajectòria” professional.

Així mateix, ha destacat que la Fiscalia “vertebra el país” amb el desenvolupament dels drets i les llibertats públiques, “especialment el dret a la igualtat, per això és tan important que existim i que estiguem ací”, ha manifestat.

“La rèplica política que suposa l’existència de les fiscalies superiors o els tribunals superiors és una riquesa per als qui senten la justícia més a prop”, ha dit, per a agregar: “L’existència de les fiscalies superiors i tribunals superiors suposa un poc més que una pura organització. És una aposta política de proximitat al ciutadà i de veure la justícia en els territoris amb una mirada diferent”.

En esta línia, ha postil·lat: “Els fiscals superiors són importantíssims perquè traslladen a la Fiscalia General el que ocorre en altres llocs, i esta concepció global té la riquesa de no veure’ns tancats a la M-30 i que la presa de decisions siga plural i efectiva”.

La Fiscalia, al seu juí, és una institució “molt potent”, “molt més sòlida del que sembla”, ha asseverat, per a també destacar la labor de Teresa Gisbert, que “dona continuïtat en el temps a la seguretat jurídica que podem proporcionar les institucions”.

“HA SIGUT UN ENCERT”

Per la seua banda, De la Oliva ha transmès la seua més “afectuosa” felicitació a Ortiz: “Ha sigut un encert la teua elecció”, ha assegurat, per a ressaltar la seua “gran categoria humana, la seua capacitat d’escolta, de diàlog i acord. Ets una bona persona, de la qual et pots fiar. Tens qualitats imprescindibles per a l’acompliment del càrrec”, li ha assegurat.

“La meua lleial col·laboració i et desitge molta sort”, li ha dit per a, posteriorment, reconèixer la labor de Gisbert al capdavant del ministeri fiscal durant els últims anys, “que ha augmentat, si cap, el prestigi de la institució”, ha ressaltat.

Últimes notícies

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez, director general d'Innovació en Emergències, ha declarat davant la jutgessa de la DANA que l'avís sobre Forata li va evocar la catàstrofe de 1982. El seu testimoniatge detalla l'activació del Cecopi i les dificultats operatives prèvies.

Deu detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que traficava amb gasos fluorats en diverses províncies, amb deu detinguts i 17 investigats. La trama introduïa material de Xinesa via Marroc, Turquia i països de l'oest de la UE, evadint quotes i impostos.

La sinistralitat laboral deixa 80 morts en 2025 en la Comunitat Valenciana, 31 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 80 morts per accidents laborals en 2025, 31 menys que en 2024. El descens es va compassar a la caiguda nacional, encara que els desplaçaments al treball només van repuntar en el conjunt d'Espanya.

10 detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada al trànsit internacional de gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en diverses províncies.

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.