El PP diu que el ‘clam popular’ ha fet ‘rectificar’ al Govern i acudir al funeral per la dana a València

Bendodo diu que Sánchez mana als seus ministres i ell no va perquè «li dona paüra eixir al carrer» en tenir «el rebuig» de la ciutadania

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El sotssecretari de Coordinació Autonòmica i Local del PP, Elías Bendodo, ha assegurat este dilluns que el Govern assistirà al final al funeral per la dana a València perquè el «clam popular» li ha fet «rectificar». Això sí, ha destacat que el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, no acudirà perquè «li dona paüra eixir al carrer», atès que «sap que té el rebuig ampli de la ciutadania».

En concret, el Govern ha delegat la seua representació en la missa funeral de València per les víctimes de la dana en la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, així com la delegada de l’Executiu a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Així ho ha anunciat Moncloa este dilluns, confirmant que estos tres ministres i Pilar Bernabé seran els quatre representants del Govern en la missa funeral per les víctimes de la DANA que oficiarà l’arquebisbe de València a la Catedral d’esta ciutat.

«MÉS VAL TARD QUE MAI»

En declaracions als mitjans a Torrejón d’Ardoz (Madrid), Bendodo ha saludat que l’Executiu de Pedro Sánchez al final haja decidit «rectificar» la seua decisió de no assistir al funeral a València. «Sembla que han rectificat. Més val tard que mai», ha emfatitzat.

Dit això, ha destacat el fet que el fet que no acudisca el president del Govern. «A Sánchez li dona paüra eixir al carrer perquè sap que té el rebuig ampli de la ciutadania. Sembla que ell va a seguir sense anar. Va a manar a dos o tres ministres, perquè van a donar la cara per ell, perquè ell jo crec que té molt complicat eixir al carrer», ha assenyalat.

El responsable de Coordinació Autonòmica i Local del PP ha afirmat que «la intenció inicial del Govern era no assistir al funeral d’Estat» però ha afegit que «ha sigut un clam popular el que ha fet que rectifique».

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.