El PP diu que el ‘clam popular’ ha fet ‘rectificar’ al Govern i acudir al funeral per la dana a València

Bendodo diu que Sánchez mana als seus ministres i ell no va perquè «li dona paüra eixir al carrer» en tenir «el rebuig» de la ciutadania

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El sotssecretari de Coordinació Autonòmica i Local del PP, Elías Bendodo, ha assegurat este dilluns que el Govern assistirà al final al funeral per la dana a València perquè el «clam popular» li ha fet «rectificar». Això sí, ha destacat que el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, no acudirà perquè «li dona paüra eixir al carrer», atès que «sap que té el rebuig ampli de la ciutadania».

En concret, el Govern ha delegat la seua representació en la missa funeral de València per les víctimes de la dana en la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, així com la delegada de l’Executiu a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Així ho ha anunciat Moncloa este dilluns, confirmant que estos tres ministres i Pilar Bernabé seran els quatre representants del Govern en la missa funeral per les víctimes de la DANA que oficiarà l’arquebisbe de València a la Catedral d’esta ciutat.

«MÉS VAL TARD QUE MAI»

En declaracions als mitjans a Torrejón d’Ardoz (Madrid), Bendodo ha saludat que l’Executiu de Pedro Sánchez al final haja decidit «rectificar» la seua decisió de no assistir al funeral a València. «Sembla que han rectificat. Més val tard que mai», ha emfatitzat.

Dit això, ha destacat el fet que el fet que no acudisca el president del Govern. «A Sánchez li dona paüra eixir al carrer perquè sap que té el rebuig ampli de la ciutadania. Sembla que ell va a seguir sense anar. Va a manar a dos o tres ministres, perquè van a donar la cara per ell, perquè ell jo crec que té molt complicat eixir al carrer», ha assenyalat.

El responsable de Coordinació Autonòmica i Local del PP ha afirmat que «la intenció inicial del Govern era no assistir al funeral d’Estat» però ha afegit que «ha sigut un clam popular el que ha fet que rectifique».

Últimes notícies

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.