El PP diu que el ‘clam popular’ ha fet ‘rectificar’ al Govern i acudir al funeral per la dana a València

Bendodo diu que Sánchez mana als seus ministres i ell no va perquè «li dona paüra eixir al carrer» en tenir «el rebuig» de la ciutadania

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El sotssecretari de Coordinació Autonòmica i Local del PP, Elías Bendodo, ha assegurat este dilluns que el Govern assistirà al final al funeral per la dana a València perquè el «clam popular» li ha fet «rectificar». Això sí, ha destacat que el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, no acudirà perquè «li dona paüra eixir al carrer», atès que «sap que té el rebuig ampli de la ciutadania».

En concret, el Govern ha delegat la seua representació en la missa funeral de València per les víctimes de la dana en la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, així com la delegada de l’Executiu a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Així ho ha anunciat Moncloa este dilluns, confirmant que estos tres ministres i Pilar Bernabé seran els quatre representants del Govern en la missa funeral per les víctimes de la DANA que oficiarà l’arquebisbe de València a la Catedral d’esta ciutat.

«MÉS VAL TARD QUE MAI»

En declaracions als mitjans a Torrejón d’Ardoz (Madrid), Bendodo ha saludat que l’Executiu de Pedro Sánchez al final haja decidit «rectificar» la seua decisió de no assistir al funeral a València. «Sembla que han rectificat. Més val tard que mai», ha emfatitzat.

Dit això, ha destacat el fet que el fet que no acudisca el president del Govern. «A Sánchez li dona paüra eixir al carrer perquè sap que té el rebuig ampli de la ciutadania. Sembla que ell va a seguir sense anar. Va a manar a dos o tres ministres, perquè van a donar la cara per ell, perquè ell jo crec que té molt complicat eixir al carrer», ha assenyalat.

El responsable de Coordinació Autonòmica i Local del PP ha afirmat que «la intenció inicial del Govern era no assistir al funeral d’Estat» però ha afegit que «ha sigut un clam popular el que ha fet que rectifique».

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU