El PP diu que el ‘clam popular’ ha fet ‘rectificar’ al Govern i acudir al funeral per la dana a València

Bendodo diu que Sánchez mana als seus ministres i ell no va perquè «li dona paüra eixir al carrer» en tenir «el rebuig» de la ciutadania

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El sotssecretari de Coordinació Autonòmica i Local del PP, Elías Bendodo, ha assegurat este dilluns que el Govern assistirà al final al funeral per la dana a València perquè el «clam popular» li ha fet «rectificar». Això sí, ha destacat que el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, no acudirà perquè «li dona paüra eixir al carrer», atès que «sap que té el rebuig ampli de la ciutadania».

En concret, el Govern ha delegat la seua representació en la missa funeral de València per les víctimes de la dana en la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, així com la delegada de l’Executiu a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Així ho ha anunciat Moncloa este dilluns, confirmant que estos tres ministres i Pilar Bernabé seran els quatre representants del Govern en la missa funeral per les víctimes de la DANA que oficiarà l’arquebisbe de València a la Catedral d’esta ciutat.

«MÉS VAL TARD QUE MAI»

En declaracions als mitjans a Torrejón d’Ardoz (Madrid), Bendodo ha saludat que l’Executiu de Pedro Sánchez al final haja decidit «rectificar» la seua decisió de no assistir al funeral a València. «Sembla que han rectificat. Més val tard que mai», ha emfatitzat.

Dit això, ha destacat el fet que el fet que no acudisca el president del Govern. «A Sánchez li dona paüra eixir al carrer perquè sap que té el rebuig ampli de la ciutadania. Sembla que ell va a seguir sense anar. Va a manar a dos o tres ministres, perquè van a donar la cara per ell, perquè ell jo crec que té molt complicat eixir al carrer», ha assenyalat.

El responsable de Coordinació Autonòmica i Local del PP ha afirmat que «la intenció inicial del Govern era no assistir al funeral d’Estat» però ha afegit que «ha sigut un clam popular el que ha fet que rectifique».

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.