El PP diu que el ‘clam popular’ ha fet ‘rectificar’ al Govern i acudir al funeral per la dana a València

Bendodo diu que Sánchez mana als seus ministres i ell no va perquè «li dona paüra eixir al carrer» en tenir «el rebuig» de la ciutadania

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El sotssecretari de Coordinació Autonòmica i Local del PP, Elías Bendodo, ha assegurat este dilluns que el Govern assistirà al final al funeral per la dana a València perquè el «clam popular» li ha fet «rectificar». Això sí, ha destacat que el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, no acudirà perquè «li dona paüra eixir al carrer», atès que «sap que té el rebuig ampli de la ciutadania».

En concret, el Govern ha delegat la seua representació en la missa funeral de València per les víctimes de la dana en la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero; el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, així com la delegada de l’Executiu a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Així ho ha anunciat Moncloa este dilluns, confirmant que estos tres ministres i Pilar Bernabé seran els quatre representants del Govern en la missa funeral per les víctimes de la DANA que oficiarà l’arquebisbe de València a la Catedral d’esta ciutat.

«MÉS VAL TARD QUE MAI»

En declaracions als mitjans a Torrejón d’Ardoz (Madrid), Bendodo ha saludat que l’Executiu de Pedro Sánchez al final haja decidit «rectificar» la seua decisió de no assistir al funeral a València. «Sembla que han rectificat. Més val tard que mai», ha emfatitzat.

Dit això, ha destacat el fet que el fet que no acudisca el president del Govern. «A Sánchez li dona paüra eixir al carrer perquè sap que té el rebuig ampli de la ciutadania. Sembla que ell va a seguir sense anar. Va a manar a dos o tres ministres, perquè van a donar la cara per ell, perquè ell jo crec que té molt complicat eixir al carrer», ha assenyalat.

El responsable de Coordinació Autonòmica i Local del PP ha afirmat que «la intenció inicial del Govern era no assistir al funeral d’Estat» però ha afegit que «ha sigut un clam popular el que ha fet que rectifique».

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.