El PP ix al carrer contra l’amnistia i congrega a milers de persones en les 52 capitals provincials

Des de les 12 del migdia, este diumenge milers de persones es concentren en les 52 capitals provincials per a protestar contra l’amnistia pactada per Pedro Sánchez i els independentistes catalans en l’acord d’investidura. Responen així a la convocatòria del president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, qui lidera les concentracions des de la Porta del Sol de Madrid “per a defensar l’estat de dret, protestar contra l’amnistia i garantir la igualtat dels espanyols”.

La concentració en Sol ha començat amb la lectura del manifest: “Hui s’escolta els espanyols amb una sola veu des de les places de tot el país. Hui Espanya és un clam per la igualtat, la dignitat, la justícia, la convivència i la diversitat. En cada racó del nostre territori diem: No al privilegi, No a la impunitat. No a l’amnistia”.

És així com els milers de simpatitzants i militants del PP s’han reunit per a “donar batalla contra la impunitat” i “enfront de l’intent d’acabar amb la llei”. Tots els membres de la direcció nacional, amb Feijóo liderant, participen en els actes de protesta. El PP convoca d’esta manera concentracions obertes a tota la ciutadania per “el malestar” que diuen existix als carrers.

La convocatòria simultània de concentracions a les capitals provincials arriba una setmana després de l’acte contra l’amnistia celebrat en la plaça dels Furs de València, últim míting de la gira que els populars van iniciar per a criticar les cessions a l’independentisme i que va passar per Madrid, Toledo, Màlaga i la capital del Túria.

Concentracions a Alacant, Castelló i València

En la Comunitat Valenciana, el president de la Generalitat Valenciana i president del PPCV, Carlos Mazón assisteix a la concentració que sota el lema “Per la Igualtat dels Espanyols. No a l’amnistia” se celebra a la ciutat d’Alacant. Des de les 12.00 hores, Mazón, acompanyat pel secretari general, Juanfran Pérez Llorca, el president provincial del PP, Toni Pérez i el president local del PP, Luis Barcala, assistixen a la concentració en la plaça de l’Ajuntament d’Alacant.

A Castelló, l’acte de protesta té lloc en la Plaça de la Muralla, on han assistit la presidenta provincial del PP, Marta Barrachina i presidenta local del PP, Begoña Casrrasco.

A València, la concentració ha congregat a milers de persones en la Plaça del Temple, davant de la delegació del govern en la Comunitat Valenciana. Assistixen el vicesecretari d’Assumptes Institucionals i Internacionals del Partit Popular, Esteban González Pons, el president provincial del PP, Vicent Mompó i la presidenta del PP de la ciutat, María José Catalá.

Mazón: “Lluitarem al carrer, en les institucions i fins i tot en els tribunals”

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, i President de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afirmat hui que “lluitarem al carrer, en els tribunals i en les institucions per a defensar la igualtat de tots els espanyols, però el farem amb la Llei a la mà i no en contra de la Llei. Sol·licitarem oficialment la convocatòria de la Conferència de presidents”.

Així s’ha manifestat Carlos Mazón després de participar en la concentració que en defensa de la Igualtat de tots els espanyols s’ha celebrat a la ciutat d’Alacant. Més de 87.000 valencians, segons xifres del PP, han eixit al carrer en les 3 capitals de província. A València i Castelló han assistit els presidents provincials del PP de València i Castelló i l’alcaldessa de València i l’alcaldessa de Castelló.

A València, el vicesecretari d’Assumptes Institucionals i Internacionals del Partit Popular, Esteban González Pons, ha destacat que “Espanya hui viu una revolució pacífica però indestructible per a defensar la democràcia i la igualtat”.

En el transcurs de la concentració d’Alacant en la qual han sigut presents el secretari general del PPCV, el president provincial i l’alcalde d’Alacant, Carlos Mazón ha agraït a tots els castellonencs, alacantins i valencians que hui hagen eixit al carrer en les 3 capitals de província per a defensar la igualtat de tots els espanyols i la Constitució Espanyola.

Així, ha assegurat que “hui els valencians diuen que volen convivència, igualtat, equitat, que lluiten per la seua terra i que diuen ja n’hi ha prou a la fallida dels principis de la Constitució” i ha assenyalat que “gràcies a la Carta Magna hem pogut viure l’etapa més plural i de major unitat que hi ha hagut a Espanya”.

“Hui només és el principi d’una gran determinació des del respecte i la tranquil·litat per a defensar els drets que ens han portat fins ací. La gent ja no tolera qualsevol cosa a canvi d’una butaca en La Moncloa”, ha manifestat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.