El PP trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar i deixa a l’alcalde en minoria

Els dos regidors del PP a l’Alqueria d’Asnar han anunciat que abandonen el govern municipal i renuncien a les seues delegacions. L’eixida deixa en minoria a l’alcalde, César Palmer, exCompromís, i a l’edil Saray González, els dos en el grup de no adscrits. El moviment arriba pocs dies després que transcendira una possible irregularitat comptable en la caixa de l’Ajuntament.

Ruptura després d’exigir alternança en l’alcaldia

En un comunicat difós en xarxes socials, els edils populars detallen que han presentat la seua renúncia a ‘totes les delegacions’ que els van ser ‘atorgades en el seu moment com a resultat de l’acord de col·laboració amb els dos regidors no adscrits’. Adduïxen ‘diferències de criteri‘ i recorden que la seua proposta passava per l’alternança en l’alcaldia: ‘La no acceptació d’esta proposta, unida a les esmentades diferències en alguns assumptes, ens ha abocat a prendre esta decisió’. Al mateix temps, assenyalen que continuaran ‘treballant per i per a l’Alqueria’, oberts al ‘diàleg i consens’, i rebutgen ‘qualsevol situació de denúncies que interferisquen en el bon nom del nostre poble’.

La decisió implica una reordenació immediata de funcions, ja que Juan Vicente Cortés i Carmen Lloret venien gestionant àrees clau com a Hisenda, Obres, Educació, Personal i Indústria i Comerç. La pèrdua d’estos comandaments obliga l’executiu local a redistribuir competències i a buscar suports externs per a la presa de decisions habituals de gestió.

L’alcalde explica que el PP ja va plantejar l’alternança en les negociacions posteriors a les eleccions, una opció que va rebutjar Compromís, partit en el qual militava llavors. Així i tot, les dos parts van segellar un acord que va permetre la seua investidura i un govern de coalició. Segons exposa, en les últimes setmanes els populars li van demanar que renunciara al càrrec amb l’argument que ‘el poble està molt afectat’ per les acusacions que s’han conegut. Malgrat la ruptura, Palmer sosté que li han traslladat la seua intenció de continuar donant suport a projectes en marxa com la construcció de la nova escola.

Un ple en set i l’horitzó de la moció de censura

El nou equilibri del consistori queda amb tres regidors del PSPV-PSOE, dos del PP i dos no adscrits. Amb set edils, qualsevol majoria estable exigix almenys quatre vots, per la qual cosa el govern en minoria haurà de negociar suports en cada decisió rellevant. Eixe escenari alimenta la incertesa sobre una possible moció de censura i sobre la posició que adoptarà finalment l’altra edil no adscrita.

El context immediat de la ruptura és la controvèrsia per la comptabilitat. Els socialistes van denunciar fa unes setmanes una partida d’una mica més de mil euros procedent de la recaptació de la piscina municipal de l’agost passat que, segons van afirmar, no estava comptabilitzada. Després de les preguntes en ple i la seua difusió, es va registrar un ingrés per eixe import. L’alcalde va assegurar llavors que els diners ‘va estar sempre en la caixa de l’ajuntament, encara que no es va realitzar l’apunt comptable‘. Este episodi va tibar la relació entre els socis, va afegir pressió pública i va desembocar en l’argument esgrimit pel PP sobre el desgast per al municipi.

Mentres, el portaveu socialista, Andreu Ripoll, va mostrar la seua ‘sorpresa’ per la ruptura i va afegir: ‘Vam tindre una reunió amb Juanvi (Cortesa) este dilluns i no sospitem res; al contrari, ens va dir que estava tot bé’. L’oposició observa ara un marge més ampli per a influir en l’agenda local, a l’espera que l’equip de govern reorganitze delegacions i definisca com tirarà avant els projectes compromesos.

En este nou tauler, cada votació requerirà pactes puntuals si es pretén avançar, des dels tràmits ordinaris fins a iniciatives com la nova escola. La governabilitat dependrà de la capacitat dels grups per a acordar mínims i evitar un bloqueig que allargue els terminis administratius i retarde decisions d’interés per als poc més de 500 veïns del municipi.

Últimes notícies

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.