El PSPV critica l’ordre de retirar la pancarta de la seua balconada amb la frase: ‘El PP et roba el corredor verd’

L’Ajuntament replica que no es poden col·locar pancartes en edificis municipals segons la llei i la jurisprudència

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat este dijous a l’alcaldessa María José Catalá d'»utilitzar» la institució i els recursos públics «de forma arbitrària» per a intentar «censurar» la pancarta amb el lema ‘El PP et roba el corredor verd’ que els socialistes van desplegar en la balconada del seu grup per a «visibilitzar» el seu suport als veïns i veïnes dels barris del sud.

Sanjuan ha lamentat en un comunicat que María José Catalá «no solament ha rebutjat reunir-se amb els veïns després d’arreplegar prop de 25.000 signatures per a defensar este projecte, sinó que a més està molt molesta perquè el grup socialista li està dient les coses clares i està dient que el PP li vol robar el corredor verd a la ciutat de València».

«S’ho diem públicament i com ho posem en una pancarta que no li agrada, Catalá tira mà dels recursos públics per a intentar censurar-nos», ha lamentat en un comunicat i ha qualificat de «intolerables» les «amenaces de sanció» de Catalá. «Si no vol que li diguem que el PP està robant el corredor verd a la ciutat, la qual cosa ha de fer és reunir-se amb les associacions veïnals», ha exposat.

Sanjuan ha emplaçat a María José Catalá a «rectificar» la seua proposta de «convertir platja de vies per la qual no circulava cap cotxe en una autovia urbana, en lloc de desenvolupar el corredor verd que els socialistes van projectar per a cobrir la cicatriu urbana que, per fi, està sent soterrada gràcies al Govern de Pedro Sánchez». «En cap cas anem a permetre que Catalá censure i impoga a l’oposició el que ha de dir», ha sentenciat.

No obstant això, fonts municipals han apuntat, sobre la pancarta, que no es poden col·locar cartells ni altres elements similars en edificis municipals, com en el qual està el grup municipal socialista.

En la nota remesa al PSPV sobre la col·locació de la pancarta, es requerix al grup a retirar-la «per tractar-se d’una actuació adoptada sense complir els requisits de competència, ordenació procedimental i forma», d’acord amb el que es disposa en els articles 34, 35 i 36 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, segons arreplega una recent sentència del TSJCV.

Últimes notícies

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.

La jove víctima d’abusos denuncia al CGPJ la paralització del juí del cas Oltra

L’advocat de la jove abusada per l’exmarit de Mónica Oltra ha presentat una queixa al CGPJ per un suposat retard injustificat i la paralització, durant set mesos, del juí obert contra l’exvicepresidenta i altres dotze acusats.

Així queda la nova programació del Teatre Principal després del tancament per seguretat

La Conselleria de Cultura ha reubicat tota la programació del Teatre Principal de València, tancat per deficiències estructurals, entre Les Arts, el Teatre Rialto i el Teatre El Musical, mantenint espectacles, funcions i contractacions.

Habitatge, finançament i el futur de Mazón marcaran la segona jornada del debat en Les Corts

Les Corts afronten este dimecres la segona jornada del debat de Política general, centrada en habitatge, finançament autonòmic i el futur polític de Carlos Mazón. PP, PSPV, Compromís i Vox han registrat propostes molt diferenciades sobre estos assumptes clau per a la ciutadania.