11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El PSPV critica l’ordre de retirar la pancarta de la seua balconada amb la frase: ‘El PP et roba el corredor verd’

L’Ajuntament replica que no es poden col·locar pancartes en edificis municipals segons la llei i la jurisprudència

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat este dijous a l’alcaldessa María José Catalá d'”utilitzar” la institució i els recursos públics “de forma arbitrària” per a intentar “censurar” la pancarta amb el lema ‘El PP et roba el corredor verd’ que els socialistes van desplegar en la balconada del seu grup per a “visibilitzar” el seu suport als veïns i veïnes dels barris del sud.

Sanjuan ha lamentat en un comunicat que María José Catalá “no solament ha rebutjat reunir-se amb els veïns després d’arreplegar prop de 25.000 signatures per a defensar este projecte, sinó que a més està molt molesta perquè el grup socialista li està dient les coses clares i està dient que el PP li vol robar el corredor verd a la ciutat de València”.

“S’ho diem públicament i com ho posem en una pancarta que no li agrada, Catalá tira mà dels recursos públics per a intentar censurar-nos”, ha lamentat en un comunicat i ha qualificat de “intolerables” les “amenaces de sanció” de Catalá. “Si no vol que li diguem que el PP està robant el corredor verd a la ciutat, la qual cosa ha de fer és reunir-se amb les associacions veïnals”, ha exposat.

Sanjuan ha emplaçat a María José Catalá a “rectificar” la seua proposta de “convertir platja de vies per la qual no circulava cap cotxe en una autovia urbana, en lloc de desenvolupar el corredor verd que els socialistes van projectar per a cobrir la cicatriu urbana que, per fi, està sent soterrada gràcies al Govern de Pedro Sánchez”. “En cap cas anem a permetre que Catalá censure i impoga a l’oposició el que ha de dir”, ha sentenciat.

No obstant això, fonts municipals han apuntat, sobre la pancarta, que no es poden col·locar cartells ni altres elements similars en edificis municipals, com en el qual està el grup municipal socialista.

En la nota remesa al PSPV sobre la col·locació de la pancarta, es requerix al grup a retirar-la “per tractar-se d’una actuació adoptada sense complir els requisits de competència, ordenació procedimental i forma”, d’acord amb el que es disposa en els articles 34, 35 i 36 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, segons arreplega una recent sentència del TSJCV.

Últimes notícies

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.

Un incendi al costat de les vies retarda 30 minuts la línia C-6 entre Sagunt i Almenara

Un incendi pròxim a les vies està provocant retards mitjans d'uns 30 minuts en la línia C-6 entre València Nord i Castelló. La circulació es manté per una sola via entre Sagunt i Almenara.