El PSPV critica l’ordre de retirar la pancarta de la seua balconada amb la frase: ‘El PP et roba el corredor verd’

L’Ajuntament replica que no es poden col·locar pancartes en edificis municipals segons la llei i la jurisprudència

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat este dijous a l’alcaldessa María José Catalá d'»utilitzar» la institució i els recursos públics «de forma arbitrària» per a intentar «censurar» la pancarta amb el lema ‘El PP et roba el corredor verd’ que els socialistes van desplegar en la balconada del seu grup per a «visibilitzar» el seu suport als veïns i veïnes dels barris del sud.

Sanjuan ha lamentat en un comunicat que María José Catalá «no solament ha rebutjat reunir-se amb els veïns després d’arreplegar prop de 25.000 signatures per a defensar este projecte, sinó que a més està molt molesta perquè el grup socialista li està dient les coses clares i està dient que el PP li vol robar el corredor verd a la ciutat de València».

«S’ho diem públicament i com ho posem en una pancarta que no li agrada, Catalá tira mà dels recursos públics per a intentar censurar-nos», ha lamentat en un comunicat i ha qualificat de «intolerables» les «amenaces de sanció» de Catalá. «Si no vol que li diguem que el PP està robant el corredor verd a la ciutat, la qual cosa ha de fer és reunir-se amb les associacions veïnals», ha exposat.

Sanjuan ha emplaçat a María José Catalá a «rectificar» la seua proposta de «convertir platja de vies per la qual no circulava cap cotxe en una autovia urbana, en lloc de desenvolupar el corredor verd que els socialistes van projectar per a cobrir la cicatriu urbana que, per fi, està sent soterrada gràcies al Govern de Pedro Sánchez». «En cap cas anem a permetre que Catalá censure i impoga a l’oposició el que ha de dir», ha sentenciat.

No obstant això, fonts municipals han apuntat, sobre la pancarta, que no es poden col·locar cartells ni altres elements similars en edificis municipals, com en el qual està el grup municipal socialista.

En la nota remesa al PSPV sobre la col·locació de la pancarta, es requerix al grup a retirar-la «per tractar-se d’una actuació adoptada sense complir els requisits de competència, ordenació procedimental i forma», d’acord amb el que es disposa en els articles 34, 35 i 36 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, segons arreplega una recent sentència del TSJCV.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.