13.4 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

El PSPV critica l’ordre de retirar la pancarta de la seua balconada amb la frase: ‘El PP et roba el corredor verd’

L’Ajuntament replica que no es poden col·locar pancartes en edificis municipals segons la llei i la jurisprudència

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat este dijous a l’alcaldessa María José Catalá d'”utilitzar” la institució i els recursos públics “de forma arbitrària” per a intentar “censurar” la pancarta amb el lema ‘El PP et roba el corredor verd’ que els socialistes van desplegar en la balconada del seu grup per a “visibilitzar” el seu suport als veïns i veïnes dels barris del sud.

Sanjuan ha lamentat en un comunicat que María José Catalá “no solament ha rebutjat reunir-se amb els veïns després d’arreplegar prop de 25.000 signatures per a defensar este projecte, sinó que a més està molt molesta perquè el grup socialista li està dient les coses clares i està dient que el PP li vol robar el corredor verd a la ciutat de València”.

“S’ho diem públicament i com ho posem en una pancarta que no li agrada, Catalá tira mà dels recursos públics per a intentar censurar-nos”, ha lamentat en un comunicat i ha qualificat de “intolerables” les “amenaces de sanció” de Catalá. “Si no vol que li diguem que el PP està robant el corredor verd a la ciutat, la qual cosa ha de fer és reunir-se amb les associacions veïnals”, ha exposat.

Sanjuan ha emplaçat a María José Catalá a “rectificar” la seua proposta de “convertir platja de vies per la qual no circulava cap cotxe en una autovia urbana, en lloc de desenvolupar el corredor verd que els socialistes van projectar per a cobrir la cicatriu urbana que, per fi, està sent soterrada gràcies al Govern de Pedro Sánchez”. “En cap cas anem a permetre que Catalá censure i impoga a l’oposició el que ha de dir”, ha sentenciat.

No obstant això, fonts municipals han apuntat, sobre la pancarta, que no es poden col·locar cartells ni altres elements similars en edificis municipals, com en el qual està el grup municipal socialista.

En la nota remesa al PSPV sobre la col·locació de la pancarta, es requerix al grup a retirar-la “per tractar-se d’una actuació adoptada sense complir els requisits de competència, ordenació procedimental i forma”, d’acord amb el que es disposa en els articles 34, 35 i 36 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, segons arreplega una recent sentència del TSJCV.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.